Skip to main content

Ik heb KPN compleet met een experiabox V10, Sinds een maand kan ik niet meer gebeld worden via de vaste lijn. De beller hoort de telefoon eindeloos over gaan, maar ik hoor of zie niks en neem dus niet op. Als ik zelf wil bellen met de vaste telefoon, krijg ik de in gesprektoon te horen. Via Mijn KPN service de storingen lijst doorlopen t/m andere telefoon proberen en tweede telefoonpoort proberen. Daarna weer afgebroken met “er is een probleem opgetreden, probeer het opnieuw”. Als ik hier op het forum rond lees, is mijn probleem niet bijzonder, hoogstens in detail. 

 

Hallo @Kees Zuidema , heb je een koper- of een glasverbinding?

In het 1e geval geef de modem eens een fabrieks-reset via het bekende resetgaatje.

In het 2e geval haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de V10 een reset zoals eerder genoemd.

Kijk ook eens in de modem of je telefoonnummer geregistreerd staat.

 

 


Volgens mij hebben we hier geen glasvezel, maar weet ik ook niet zeker. Reset en stroom onderbreken staat in andere topics al eindeloos genoemd en alles zonder resultaat. Maar ik zal het ook eens proberen.

 


De wonderen zijn de wereld nog niet uit. De vaste telefoon doet het weer. Basisstation een half uur van de stroom af en de headset de batterijen er ook uit gehaald. Tevens het telefoon stekkertje weer in poort 1 van de experiabox. Zeg het maar. Nog geen fabrieksreset gedaan van de experiabox. 


Mooi dat het weer werkt. Het zat dus in de dect-set en niet in de kpn apparatuur.

Nog geen fabrieksreset gedaan van de experiabox. 

Dat lijkt me nu ook niet nodig.


Mijn vaste telefoon doet het al maanden niet ,, ik kan bellen maar niet gebeld worden.

De wifi of de vaste internet verbinding vallen ook vaker uit

Dit alles is vanaf telfort naar kpn begonnen , bij 20 jaar telfort zelden een storing gehad   ,, bij kpn dagelijks

Het modem resetten en alle andere fratsen heb ik al zo vaak gedaan het helpt niet.

ik zal nog 1 keer naar de “klanten service “ bellen helpt dat ook niet dan gooi ik het modem in de kpn winkel over de toonbank.

KPN  ik raad het niemand aan  blijf er ver vandaan.

 


Mijn vaste telefoon doet het al maanden niet ,, ik kan bellen maar niet gebeld worden.

De wifi of de vaste internet verbinding vallen ook vaker uit

Dit alles is vanaf telfort naar kpn begonnen , bij 20 jaar telfort zelden een storing gehad   ,, bij kpn dagelijks

Het modem resetten en alle andere fratsen heb ik al zo vaak gedaan het helpt niet.

ik zal nog 1 keer naar de “klanten service “ bellen helpt dat ook niet dan gooi ik het modem in de kpn winkel over de toonbank.

KPN  ik raad het niemand aan  blijf er ver vandaan.

 

Welk modem heb je?Ook de Voip tool al eens gebruikt?


De voiptool heb ik ook al vaker geprobeerd    leuk die melding “Er is een fout opgetreden probeer het later nog eens”  

Ik heb de expedia v8  , werkte geweldig met Telfort  , maar niet met kpn   ,, mijn  snelheid is ook een heel stuk lager dan bij Telfort.

Ik heb koper geen glas.


De voiptool heb ik ook al vaker geprobeerd    leuk die melding “Er is een fout opgetreden probeer het later nog eens”  

Ik heb de expedia v8  , werkte geweldig met Telfort  , maar niet met kpn   ,, mijn  snelheid is ook een heel stuk lager dan bij Telfort.

Ik heb koper geen glas.

Die V8 kan vervangen worden via de wifimanager misschien dat dat het oplost.


Ik zal de nieuwe box bestellen ,, werkt hij ook niet dan heb ik een leuke baksteen die ik door de kpn winkel smijt.


Ik zal de nieuwe box bestellen ,, werkt hij ook niet dan heb ik een leuke baksteen die ik door de kpn winkel smijt.

Ik ga er wel vanuit.

Overigens,KPN zorgt er niet bewust voor dat je geen telefonie meer hebt,Ik hoop (en ga er vanuit) dat je niet echt een baksteen in de winkel gaat gooien.


Vanaf de omschakeling van Telfort naar kpn werkt de vaste telefoon niet meer , dus jawel het ligt aan kpn

Nee ik ga geen baksteen gooien  , een modem kan ook .

Regelmatig  mis ik delen van online vergaderingen , dat kost mij weer extra tijd en geld ,, dat kan ik missen als kiespijn.

Over de niet bereikbare vaste lijn en de mis gelopen inkomsten  wil ik het nog niet eens hebben.

Misschien begrijp je nu mijn frustratie

 


Vanaf de omschakeling van Telfort naar kpn werkt de vaste telefoon niet meer , dus jawel het ligt aan kpn

Nee ik ga geen baksteen gooien  , een modem kan ook .

Regelmatig  mis ik delen van online vergaderingen , dat kost mij weer extra tijd en geld ,, dat kan ik missen als kiespijn.

Over de niet bereikbare vaste lijn en de mis gelopen inkomsten  wil ik het nog niet eens hebben.

Misschien begrijp je nu mijn frustratie

 

Ik snap je wel,Laten we eerst maar het nieuwe modem afwachten en als dat niet werkt is misschien een monteur een goed idee.


De omzetting van je V8 naar kpn software is niet helemaal goed gegaan. Dit is bij meerdere klanten (klein percentage) gebeurd. Je krijgt gewoon een nieuw modem.

Wat vervelend dat je zo slechte ervaring via de klantenservice 0800 0402 hebt.

Ik weet zeker dat een kpn moderator hier per omgaande bereid is je een nieuw modem te sturen. Vul je daarvoor a.j.b. je profiel hier in?

Nog een voordeel van kpn; het nummer is gratis. Bij Telfort was dat niet zo.

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt dit bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Deze openingstijden gelden ook voor de chat.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Nu kan je zelfs via de wifimanager een nieuw modem aanvragen,Je krijgt dan meestal de box 12.Die heeft alleen maar KPN firmware dus als die ook niet werkt is er wat anders aan de hand.

PS:Done @PeterG !