Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb eenzelfde probleem.

Half oktober ben ik overgezet van Telfort naar KPN en gebruik al jaren een Fritz!box 7560. Na het overzetten werkt alles behalve VOIP telefonie. Met de Experiabox 12 werkt dat wel. Ik heb contract gehad met het service nummer, mijn VOIP wachtwoorden aangepast etc. Maar helaas nog zonder resultaat.

Kunnen jullie nog iets voor me betekenen?

*Admin* eigen topic voor je graag aangemaakt, afgesplitst van dit topic. 

Je zult beter ook iets anders moeten invullen voor het  (Outbond) proxy server IP-adres wat je bij Telfort bij hetVOIP SIP account mogelijk nog gebruikte?   Begint met iets van:  145.7.97.xx

Vul daarvoor in de plaats eens in:   voip1-ext.kpn.net

Wat levert dat op?


Van harte welkom op ons forum @JorgBen!

Het forum is een prima plek om zo'n vraag neer te leggen, we hebben hier verschillende behulpzame gebruikers met veel kennis. Ik zie dat Babylonia al toegesneld is, ben je verder gekomen met zijn tips? We hebben daarnaast ook een topic over vrije modemkeuze bij KPN, waarin ook meer staat over de SIP-gegevens. 


Beste Babylonia,

Bedankt voor jouw reactie. voip1-ext.kpn.net heb ik geprobeerd en staat goed. Ik heb in de Fritz!Box 7560 het KPN profiel voor internet en telefonie geselecteerd.

Daarnaast met Fritz (AVM) zelf contact gehad, maar die hebben het ook niet kunnen vinden in de instellingen van de Fritz!Box

Ook heb ik alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw KPN internet en KPN telefonie er opgezet. Internet en TV werken prima, maar VOIP (nog) niet.

Ik heb het idee dat ergens een vinkje oid niet goed staat, maar ik kan helaas niet vinden waar het vinkje niet goed staat.

 


@JorgBen ik denk dat je de SIP opnieuw moet instellen, zie bijvoorbeeld

  • Fritzbox 7590 heeft ineens geen connectie met telefonie centrale
  • Admin: link naar topic toegevoegd


Beste Slimmerik,

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb de  SIP gevens opnieuw ingesteld , nadat ik ze heb opgevraagd via deze link. SIP gebruikersnaam en wachtwoord

Helaas geen succes. 

In de link die de Admin heeft toegevoegd meldt iemand dat hij is overzet van Telfort naar KPN. Dat is ook hier het geval. Moet ik dan nieuwe SIP gegevens aanvragen? of is de informatie in de link SIP gebruikersnaam en wachtwoord correct?

 


Bij de overstap van Telfort naar KPN, had ik via die gegevens wel een andere gebruiksnaam gekregen.
(die lettercode gevolgd door @ims.imscore.net ).

Voor meer info hoe het bij mij is verlopen (met erna gebruik van mijn eigen router)
zie  < DEZE reactie >  en vervolgreacties.


Beste Slimmerik,

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb de  SIP gevens opnieuw ingesteld , nadat ik ze heb opgevraagd via deze link. SIP gebruikersnaam en wachtwoord

Helaas geen succes. 

In de link die de Admin heeft toegevoegd meldt iemand dat hij is overzet van Telfort naar KPN. Dat is ook hier het geval. Moet ik dan nieuwe SIP gegevens aanvragen? of is de informatie in de link SIP gebruikersnaam en wachtwoord correct?

Hi JorgBen, de informatie die je via die link ophaalt is de voor jou juiste informatie. Ben je daarmee, en met de tips van Babylonia hierboven verder gekomen?


Beste Babylonia en Alexandra,

Bedankt voor de link. Ik heb de discussie doorgenomen. Helaas heb ik de oplossing niet kunnen vinden.

De problemen zijn begonnen toen ik een mail van de KPN kreeg dat mijn modem niet geüpdatet kon worden. Dat moest ergens half oktober gedaan worden omdat anders internet etc niet meer zou werken. Ook nadat ik de Experia box 8 (van Telfort) terug had geplaatst ging dit niet goed en kreeg ik VOIP niet aan de praat.

Daarom heb ik de KPN Box v12 ontvangen. Op deze box werkt VOIP telefonie wel, maar als ik in het menu van de modem kijk kan ik daar helemaal niets van de VOIP instellingen zien. Het enige dat ik kan is VOIP aan/uit zetten.

Ik heb de Fritz!box 7560 weer aangesloten en deze modem heb ik terug gezet naar de fabrieksinstellingen.  Het KPN profiel voor internet en telefonie heb ik ingeladen en alles (internet, TV) behalve VOIP goed. Een nieuw SIP paswoord heb ik opgevraagd in ingevoerd. Samen met medewerkers van Fritz!box heb ik alle instellingen nagelopen. Helaas werkt VOIP nog steeds niet.

Ik zit met de volgende vragen.

  1. Is het mogelijk om met de Fritz!box 7560 via VOIP te bellen. Volgens mij wel. Werkte jaren prima onder Telfort.
  2. Kan er aan de KPN kant nog een instelling verkeerd staan? Wellicht door het overzetten van van het Telfort netwerk.
  3. Zou het zin hebben om nieuwe SIP gegevens (gebruikersnaam) aan te vragen.

Kun je eens een schermafbeelding plaatsen van de instellingen?
(Wel de register gebruiksnaam met lettercode afschermen / onleesbaar maken).


Bedoel je deze

 


Bij account information, voor zowel Username, als Authentication name,
twee keer de gebruiksnaam met lettercode  aabaxxxxx @ims.imscore.net  opgenomen klopt niet.

Voor één van de twee moet je het volledige telefoonnummer in internationale notatie opgeven.

Maar welke van de twee kan ik nu niet bepalen
(mijn ex gebruikt CheapConnect in haar Fritzbox, en daar geldt een andere voorwaarde).

Maar simpel uit te proberen:

Ik vermoed deze:

Username:                       +31247xxxxxx
Authentication name:      aabaxxxxx @ims.imscore.net

Maar anders is het net andersom:

En bijna helemaal onderaan, bij: "Additional settings for Connection”

Vinkje weg bij:   Use telephone number for registration


Ik heb het vinkje weg gehaald bij Use telephone number for registration

Daarna het telnummer bij User name ingevuld en later bij Authentication name. Maar geen succes.

Nogmaals mijn pwd aangepast. Nog geen succes.

Als ik mijn SIP gegevens bij KPN opvraag zie ik bij het telnummer geen +31 staat. klopt dat


Als ik de gegevens in mijn VOIP apparaten bekijk - specifiek voor het KPN SIP account
geldt een aanmelding compleet in internationaal formaat vastgelegd.

Alleen heeft elk merk apparaat of stukje software zijn eigen menu's en naamgeving.
Vandaar dat het voor de Fritzbox evt. ook precies andersom zou kunnen zijn, met wat is vastgelegd
Zoals in mijn vorige reactie beschreven.

Heb je dat al geprobeerd, om gegevens   username   en   Authentication name   om te wisselen??

Bij mezelf werken de KPN VOIP gegevens in samenhang met een ATA adapter (als ik die heb aangesloten), Yealink bureau telefoon (eigenlijk de enige waarop ik het echt heb geactiveerd),
of een Yealink Dect telefoon set, en 3CX softphone applicatie op mijn laptop….


Ik heb geprobeerd de username en authentication name op te wisselen. Nog geen succes.

In de Fritz.box zit een KPN profie. en allen het onderstaande hoe ik in te vullen. Dat werkt ook niet.

Ik weet het even niet meer.

 

 

woon een KPN profiel die heb zo ingevuld. 


Vreemd dat het allemaal niet werkt?    Maar met "KPN” weet je het eigenlijk nooit.

KPN “profielen” zou ik zoveel mogelijk vermijden, als zaken ook manueel ingesteld kunnen worden.
Tenzij het echt niet anders kan. Daar lijkt bij VOIP echter weinig aanleiding toe.

Je zou het KPN VOIP account ook simpel kunnen testen met een “softphone”.   (appje).
Gewoon om er achter te komen of de telefonie überhaupt wel op correcte wijze is overgezet?

Zie volgend onderwerp / reactie < HIER >


Het probleem is inmiddels opgelost. Tijdens de migratie van Telfort naar KPN is er administratief iets fout gegaan. de gebruikersnaam in de KPN administratie was anders dan de gebruikersnaam die ik via de SIP tool te zien kreeg. Hoe dat kan, geen idee. Zeker omdat het met de KPN box 12 wel goed werkte, maar daar kan ik de SIP gegevens niet van in zien.

Bedankt voor alle hulp.

 


Gelukkig is het uiteindelijk allemaal opgelost.
Dank voor de terugkoppeling.  :thumbsup:


Het probleem is inmiddels opgelost. Tijdens de migratie van Telfort naar KPN is er administratief iets fout gegaan. de gebruikersnaam in de KPN administratie was anders dan de gebruikersnaam die ik via de SIP tool te zien kreeg. Hoe dat kan, geen idee. Zeker omdat het met de KPN box 12 wel goed werkte, maar daar kan ik de SIP gegevens niet van in zien.

Bedankt voor alle hulp.

Och, ja dan kan je lang proberen en zoeken natuurlijk… Fijn dat het euvel boven water is, en ook dank voor de terugkoppeling!