Skip to main content

Ik ben de dochter 😁. Betreft de vaste telefoon van mijn moeder bij KPN en mijn mobiele nummer van KPN op Fairphone F4. 

Andere mobiele telefoonnummers kunnen haar vaste nummer wel bereiken. Dit is al zeker 2 maanden zo. 

Andere vaste en mobiele nummers kan ik wel bereiken. 

Waar zou dit aan kunnen liggen?

En wat zou de oplossing kunnen zijn?

Dank voor het meedenken! 

@Annejovo Dat is inderdaad wel specifiek en ik denk graag even met je mee. Als het zich dan concerteert op jouw nummer moeten we daar eerst naar kijken. Ik zou dan eerst eens kijken of het toestel van jouw moeder een optie heeft om nummers te blokkeren. Wellicht is jouw nummer dan per abuis geblokkeerd? Ik zou je dan willen adviseren om dat na te lopen!  


Dank je wel voor het meedenken, Remco. Op haar toestel is dat niet mogelijk. Zou ze dat kunnen instellen op een KPN website? Niet dat ik denk dat zij mij blokkeert, maar dat terzijde. 


Nee ik ging ook niet uit van een bewuste actie hoor 🙂 . Gaat het dan om “ouderwetse” analoge telefonie of belt jouw moeder via een modem over VOIP? Mocht dat de laatste optie zijn dan kun je nog even in MijnKPN kijken of het nummer is geblokkeerd. Is het de eerste optie dan kun je het beste even bellen met 0800-0402. Dan lopen mijn collega's dat voor je na.


Deze week kreeg ik het advies om bellen via WiFi en bellen via 4G uit te zetten op mijn telefoon.

Dat hielp! Ben er nog niet over uit of dit nu een verbetering is. Vooralsnog geen klachten over de kwaliteit van het bellen.

Ik zal dit topic sluiten.

Dank!


Fijn dat je dit dan even deelt @Annejovo! Bedankt voor de tip want die had ik niet direct voor ogen bij dit type probleem. Mocht je nog ergens tegen aanlopen laat het dan weten!