Skip to main content

We hebben het zelfde probleem. We kunnen wel bellen met de vaste telefoon via met modem, maar gebeld worden gaat helaas niet. Modem KPN box 12 opnieuw opgestart en ook het galsverzelkastje opnieuw aan de stroom geleged. Helaas kom ik nog niet verder. Het heeft wel een hele poos goed gewerkt. Wat ik wel zie, als ik het nummer bel, dan komt de melding oproepen voorwaardelijk doorgeschakeld. Is dat normaal?

@carien66 Hi Carien en van harte welkom op ons forum!

Ik lees dat je wel kan bellen maar dat gebeld worden niet lukt - dat is niet handig natuurlijk. Door drukte op ons forum zijn we later bij je topic dan gewoonlijk. Hoe staat het er nu voor, heb je intussen een oplossing gevonden? Zo niet, dan heb ik een paar vragen en tips voor je:

  • Wat voor telefoontoestel heb je, en hoe is deze aangesloten op jouw KPN Box 12?
  • Wat hoort men als ze jou proberen te bellen?
  • Maakt het verschil als je jouw KPN Box 12 een reset geeft? 
  • Indien je de mogelijkheid hebt: werkt het wel als je tijdelijk een ander telefoontoestel op je modem aansluit? Het is belangrijk dat je het toestel rechtstreeks op de groene ‘Phone 1’ poort aansluit. Dat geldt overigens ook voor je huidige telefoontoestel. Ik ben benieuwd of het verschil maakt als je een ander toestel test.

Ha, dank voor de reactie.

We moesten de telefoonlijn in de andere poort doen op het modem en toen was het opgelost!