Skip to main content

Sinds een aantal weken hebben wij een Experia 9 box. De oude Experia (ik dacht 6) moest omgeruild worden.

Wij hebben een glasvezelaansluiting en betrekken TV, vaste telefoon en internet via de Experia 9 box.

Vandaag merkten we dat we niet meer gebeld kunnen worden op onze vaste telefoon. wanneer ik met mijn mobiel mijn vaste telefoon bel hoor krijg ik wel een beltoon te horen maar de telefoon gaat niet over. Wanneer ik, op het moment dat ik met mijn mobiel mijn  vaste telefoon bel en de beltoon over hoor gaan  de vaste telefoon opneem hoor ik alleen een kiestoon. Wanneer ik dan mijn mobiel bel gaat de verbinding van mijn vaste telefoon meteen naar mijn voice mail.

Ik heb het modem al een aantal keren spanningloos gemaakt zonder resultaat.

Het groene lampje met de telefoon op het modem knippert, de andere lampjes branden continu, hoe is dit op te lossen?

 

Probeer de telefoonstekker in de andere telefoniepoort van het modem eens.


Hi @Neerke! Niet handig dat de telefonie niet werkt dus ik kijk met je mee.

Probeer de telefoonstekker in de andere telefoniepoort van het modem eens.

Dit is een goede tip. Heeft dit geholpen? Zo niet, doorloop dan ook de stappen voor problemen met vaste telefonie. Ik ben benieuwd of het dan lukt om alles aan de praat te krijgen! 


beste Sanne en BlitsNL

laats met de help app de leiding laten doorfluiten, moest toen een keer de telefoon stekker van poort 1 naar poort 2 verzetten en vervolgens werd alles op poort 1 gezet???

Stekker dus maar weer op poort 1 gezet, daarna werkt alles weer, we kunnen bellen en we kunnen gebeld worden.

Vraag is alleen voor hoelang? Toen ik een paar weken geleden de voor ons nieuwe Experiabox 9 geinstalleerd had werkte alles wel maar na een aantal weken kan het dus blijkbaar opeens ophouden met “alles werkt” ik vraag mij af of dit door een bug update kan komen ?


beste Sanne en BlitsNL

laats met de help app de leiding laten doorfluiten, moest toen een keer de telefoon stekker van poort 1 naar poort 2 verzetten en vervolgens werd alles op poort 1 gezet???

Stekker dus maar weer op poort 1 gezet, daarna werkt alles weer, we kunnen bellen en we kunnen gebeld worden.

Vraag is alleen voor hoelang? Toen ik een paar weken geleden de voor ons nieuwe Experiabox 9 geinstalleerd had werkte alles wel maar na een aantal weken kan het dus blijkbaar opeens ophouden met “alles werkt” ik vraag mij af of dit door een bug update kan komen ?

Gelukkig werkt het weer. 


@Neerke Fijn dat het nu toch werkt. Mijn ervaring is dat de telefonie er niet constant uitschiet. Ik neem dus aan dat dit een eenmalig iets was dat wellicht met het wisselen van je modem te maken had. 

Mocht er toch weer eens wat misgaan, dan kun je ons altijd bellen of hier een topic aanmaken. 🙂 Voor nu alvast een fijn weekend gewenst!