Skip to main content

Ik heb een probleem met mijn vaste telefoon. Ik kan wel bellen, maar ik kan niet meer gebeld worden. In het verleden heeft het wel gewerkt. Sinds wanneer dit is, weet ik niet precies. Mogelijk sinds de update van de modem vorige maand.

Ik heb een Experia Box v8 modem

Gigaset AS405 telefoon

Heb zowel modem als telefoon gereset, maar niet opgelost. Kabeltje tussen modem en telefoon vervangen, geeft ook geen verschil.

Wanneer ik met mijn mobiel mijn vaste telefoon bel, gaat hij op mijn mobiel gewoon normaal over. Mijn vaste telefoon doet alleen niks. Vanaf mijn vaste telefoon bellen werkt wel gewoon.

Heb bij een ander topic iets gelezen over een defect in de modem die dit veroorzaakte. Een ander topic weer waar de oplossing was op van lijn 1 naar lijn 2 over te zetten. Zijn dit opties?
Ga zelf ook nog even kijken of ik ergens een telefoon kan lenen, om uit te sluiten dat het toestel defect is. Gezien ik nooit een probleem met het toestel heb gehad, verwacht ik overigens niet dat dit het zal zijn.

 

Daarnaast issue 2. Ik wilde inloggen op http://192.168.2.254/ om wat gegevens in te zien, ook rond het bellen (kwam dit ook weer in een ander topic tegen). Ik krijg dan alleen een inlogscherm waarbij de Login ID al vast staat ingevuld op Admin (kan ik niet veranderen). Password moet ik invullen, alleen heb ik niet. Heb van alles geprobeerd (leeg, Admin, admin) maar kom er niet in.

 

Oorspronkelijk een Telfort abonnement gehad, tot zover nooit een probleem gehad met internet/TV/bellen.

 

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!
Alvast bedankt!

Hoi, welkom op het forum, Wilfred.:relaxed:

Ik heb een Experia Box v8 modem

Deze is het probleem. Defecte sip server. Levert geen belspanning meer.

Snelst is even bellen naar kpn. Of ze zetten je nummer op Phone 2 (van sip 1 naar sip 2 dus) of het modem wordt omgeruild.

Bel met je mobiele telefoon (!) naar het gratis kpn nummer 0800-0402. (ma-vr 08:00 - 20:00; zat. tot 17:00)


Bedankt voor je reactie @PeterG .

Ik heb gebeld en gevraagd om hetgeen je beschreven hebt voor me uit te voeren. Dit zou zijn gedaan. Heb 10 minuten gewacht en opnieuw modem en telefoon gereset en het stekkertje in Phone 2 ipv Phone 1 gedaan in de modem. 

Alleen nu kan ik daarmee nu ook niet eens meer bellen. Als ik hem terugstop in Phone 1 kan dat weer wel en is het issue nog steeds hetzelfde. Het omzetten is dan dus toch niet gedaan zoals wel werd gezegd aan de telefoon??


Het omzetten is dan dus toch niet gedaan zoals wel werd gezegd aan de telefoon??

Daar lijkt het wel op inderdaad.

Mogelijk is omruil van het modem een betere optie. Echter ben ik slechts mede-klant (en goed op de hoogte van producten en procedures) en kan dus zelf niks in gang zetten.

Misschien nogmaals met KS bellen of wachten op een kpn moderator (die hebben wel je gegevens nodig. Deze kun je invullen in je forumprofiel. Daarmee geef je tevens toestemming dat ze daar in je gegevensmogen.)


Ik dacht dat de v8 ook omgeruild kan worden door middel van de wifi manager(klik op groene letters).

Ik snap dat wifi het probleem niet is maar een modemruil is wel de oplossing en daar zorgt als het goed is de wifi manager voor.Ik heb zelf ook deze manier gedaan en dan moet je wel 1 verdieping aankruisen en niet twee want dan komt hij met super wifi aanzetten!


Hi @Wilfred91, ben je hier inmiddels een stapje verder mee gekomen of kan ik nog even met je meekijken?

Zou je in het laatste geval, je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan :slight_smile:


@Maja_ , deze stonden al ingevuld. Heb mijn telefoonnummer nu ook toegevoegd.

Zou fijn zijn als je even mee kunt kijken. Het is nog niet opgelost.


Jammer @Wilfred91 :slight_frown:

Als ik je lijn nu bekijk, zie ik dat hij momenteel geregistreerd is op de 2e poort, het is dus (wellicht met een flinke vertraging) wél gelukt om hem om te zetten. Wat gebeurt er nu als je het toestel op de 2e poort aansluit?


Hallo @Maja_ ,

Ik heb even getest, maar het bellen werkt nog steeds enkel op ingang 1 en gebeld worden werkt op geen van de twee.


Ik heb een Experia Box v8 modem

bellen werkt nog steeds enkel op ingang 1 en gebeld worden werkt op geen van de twee.

Dan wordt het hoog tijd dat de v8 omgewisseld gaat worden. ( @Maja_ )


Hey @Wilfred91,

@Maja_ heeft een weekje vrij dus ik neem het even over. Ik heb een nieuw modem voor je besteld. Alle informatie over het afhaalpunt etc. stuur ik je via een privébericht.


Bedankt, de nieuwe modem heb ik geïnstalleerd en nu werkt het weer! Het lag dus inderdaad aan de modem en het is nu dus opgelost.


Bedankt, de nieuwe modem heb ik geïnstalleerd en nu werkt het weer! Het lag dus inderdaad aan de modem en het is nu dus opgelost.

Ah, heel fijn! Top dat de problemen nu voorbij zijn en bedankt dat je het nog even laat weten :blush: