Skip to main content
Vraag

Welkomstbericht voor voicemail aanzetten met toets 2 lukt niet meer

• 10 maart 2025
  • 6 reacties
  • 40 keer bekeken

Bij het inspreken van een nieuwe welkomboodschap op voicemail vaste lijn toets ik normaal toets 2 om het bericht aan te zetten. Sinds enkele weken werkt dit niet meer. Na het inspreken van de nieuwe boodschap geeft voicemail wel aan om 2 in te toetsen om te activeren maar daarna krijg ik hier geen bevestiging van en de welkom boodschap wordt ook niet geactiveerd. Wat kan ik hieraan doen?

6 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8283 reacties
  • 10 maart 2025

Beste ​@BertinePeters , zie onderstaande link voor en mogelijke oplossing:

https://www.kpn.com/service/ugs/voicemail-vaste-telefoon

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 10 maart 2025

Beste,

Helaas heeft het hier niet mee te maken. Voicemail staat nl gewoon aan. Ik kan er verder alles mee. Alleen een nieuwe welkom boodschap slaat hij niet op terwijl hij dit jaren goed gedaan heeft (ik wissel de boodschap normaal dagelijks).

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 10 maart 2025

Wat je probleem betreft: ik neem aan dat knop 2 wel het bekende toontje geeft? Kun je gewoon nummers bellen met de 2 erin? 

Bel eens met je vaste telefoon naar je mobiele. Als er verbinding is druk dan de 2 van de vaste in. Hoor je deze via je mobiele?

(ik wissel de boodschap normaal dagelijks)

Wauw, dat doen er niet veel. Mag ik vragen waarom? Zelf heb ik al jaren dezelfde op mijn klassieke antwoordapparaat (TAM). Die niemand nog krijgt want hier heb ik VM / TAM ook al jaren helemaal uit. Eigenlijk sinds ik een mobiel heb. Toen de telefoon tot eind vorige eeuw alleen thuis stond was het wel handig als je niet thuis was. Maar nu kan men gewoon je mobiel bellen (ook zonder VM hier), of een tekst bericht of spraak bericht (WA) sturen.

Er dan die terugbellers na uren. “Waarom bel je niet terug?” Onzin, want ze gaven via VM / TAM al door wat ze door wilden geven.

Sinds enkele jaren hang ik ook direct op zodra ik een VM / TAM krijg. Ik bel iemand; niet een apparaat.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 10 maart 2025

Beste,

De 2 toets doet het gewoon. Na het indrukken van de 2 kreeg ik normaal te horen dat de ingesproken boodschap actief was nu valt het dus gewoon helemaal stil en hij activeert de boodschap ook niet.

Ik spreek hem bedrijfsmatig dagelijks in. Omdat wij tussendoor met patienten bezig zijn. We laten dan weten dat ze of in kunnen spreken of op welke tijdstippen wij die dag wel direct persoonlijk te spreken zijn. 

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 10 maart 2025

Ik hoop dat een moderator hier binnenkort langs komt.

Je kunt ook de klantenservice bellen. Want het is, voor jou, dus een vervelend probleem.

Nog één ding. Via een ander toestel wil het ook niet?

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • 12 maart 2025

Hoi ​@BertinePeters . Hier is één op een hulp bij nodig. Mijn collegas hebben stappenplannen voor voicemail waar dit hopelijk in verwerkt is.

Ik adviseer om een terugbelafspraak te maken. Dan kan een collega dit voor jou proberen op te lossen.

Contact en klantenservice | KPN (zie onderaan de pagina)

Reageer