Skip to main content

Ik wil een gigasetAS405A duo kopen en heb KPN ALS PROVIDER; werkt nummerherkenning met dit toestel?

ik heb nu een gigaset A 415 en daarop werkt het niet.

Hoor graag,

Henk

Goedemorgen Henk, welkom hier en leuk om te lezen dat jij je vraag hier stelt!

Nummerherkenning op een vaste telefoon is een hele handige functionaliteit, hè? Dan zie je direct door wie je gebeld wordt. Nummerherkenning werkt alleen als de telefoon dezelfde type nummerherkenning ondersteunt als jouw provider. Een klein stukje achtergrondinformatie:

Er zijn twee soorten nummerherkenning:

  1. Dual Tone Multi Frequency (DTMF)
  2. Frequency Shift Keying (FSK)

:point_right_tone4: Goed om te weten: In Nederland zijn wij de enige provider die DTMF gebruikt voor nummerherkenning.
Met dit in het achterhoofd, is het bij de aanschaf van een nieuw vast toestel belangrijk te kijken naar de specificaties van het toestel (naar het type nummerweergave wat ondersteund wordt).
Ga voor een toestel wat DTMF ondersteunt of die zowel DTMF als FSK ondersteunt.

Ik heb even gegoogled op de specificaties van de door jou genoemde toestellen:
De Gigaset A415 heeft als type nummerweergave FSK (ondersteunen wij niet; daarom werkt nummerherkenning nu niet) en de Gigaset AS405A - Duo DECT telefoon heeft als type nummerweergave DTMF, dus nummerweergave werkt icm KPN abonnement!


Bedankt voor je reactie, ik ga er rekening mee houden.

volgens mij is de gigaset AS405 ook geschikt voor KPN ABONNEMENT.

Klopt dit?
Hoor graag nog.

mvg,

Henk


Ja, in de specificaties van de Gigaset AS405 lees ik:
 

 

Geschikt voor KPN abonnementen (en, eventueel :wink:, andere providers)!


Kan ik het oproepsignaal van de Gigaset AS405A tijdelijk via een korte methode even uitzetten en weer aanzetten?

Nu zet ik het toestel apart uit via de knop *0 en het basisstation via menu/instellingen/basisstation/geluidsinstelling/ringtone volume etc.

Dit is nogal omslachtig.

Hoor graag of dit sneller kan.

mvg,

Henk


Topic Verwijderen a.u.b.