Skip to main content

Hierbij de vraag, of de vaste telefonie ( VOIP ) nog wel blijft werken, als een aansluiting in quarantaine geplaatst wordt.

Mijn KPN aansluiting is nl. een vervanging van een oude E-POTSĀ  aansluiting, en wat mij betreft mag het gehele Internet afgesloten worden, als de vaste telefonie maar blijft werken.

Het liefst zou ik de netspanning vanĀ  de modem afhalen, want de rest van het Internet heb ik niet nodig, daar gebruik ik een andere provider voor.

Bestaat er zoiets als ā€œquarantaine-plusā€Ā  waarbij alles stopt met werken behalve de telefonie ?

NB.Ā  Het beschikbaar stellen van een E-POTS lijn op mijn nieuwe adres zou nog meer gewaardeerd wordenĀ ā€¦ā€¦..

NB.Ā  Het beschikbaar stellen van een E-POTS lijn op mijn nieuwe adres zou nog meer gewaardeerd wordenĀ ā€¦ā€¦..

(E-)POTS, PSTN, wordt al enkele jaren niet meer nieuw geleverd. Ook bij een verhuizing wordt het gewijzigd naar VoIP. Daarbij is een modem nodig waarop maar gering internet wordt geleverd. Max. 1 Mb/s. Nodig voor de vaste telefonie.

Hierbij de vraag, of de vaste telefonie ( VOIP ) nog wel blijft werken, als een aansluiting in quarantaine geplaatst wordt.
wat mij betreft mag het gehele Internet afgesloten worden, als de vaste telefonie maar blijft werken.

Wat bedoel je met quarantaine? Zonder DSL (internet) werkt de vaste telefoon niet. Dat wordt/is uitsluitend VoIP. Er zijn nog maar een kleine 150.000 PSTN aansluitingen in heel Nederland.

In gebieden waar kpn over glasvezel gaat werkt het oude koperdraad helemaal niet meer. En kan POTS / PSTN dus helemaal niet meer.


Ā 

Wat bedoel je met quarantaine?Ā 

Ā 

Quarantaine was een blokkade, die door het abuse team werd ingesteld, als er onregelmatigheden plaats vonden via een account.

Mag ik, gezien je vraag, ervan uit gaan, dat ditĀ  ( bijna ) niet meer toegepast wordt ?

En dus de vraag, werkt behalve de paar websites die tijdens een quarantaine situatie nog wel beschikbaar zijn,Ā  Ā de vaste lijn nog wel ?Ā  Of is de VOIP lijn Ā  tijdens quarantaineĀ Ā ook buiten gebruik gesteld ?


Als u internet via KPN helemaal niet gebruikt, dan zal uw verbinding dus ook nooit in quarantaine geplaatst worden. Dus waar maakt u zich zorgen om?

En waarom laat u het telefoonnummer niet overzetten naar de andere provider? Dan kunt u bij KPN alles stop zetten.


De kans dat je internet geheel in quarantaine gaat is superklein. Dan moet er flink gespamd worden vanaf je adres. Of geDDost (vaak zonder dat je het weet).

En de vaste telefoon (en eventueel KPN TV) blijven in zo'n situatie wel werken.

Telefoon zonder internetverbinding kan niet meer.

Zelfs de Belbasis en Belbudget abonnementen (= alleen vaste telefoon) zijn nog steeds mogelijk om te nemen. Maar ook die werken via VoIP met een modem erbij. En een klein beetje internet. Niet om te internetten, maar voor de telefoon zelf.


ā€¦ā€¦ā€¦. En waarom laat u het telefoonnummer niet overzetten naar de andere provider? Dan kunt u bij KPN alles stop zetten ā€¦ā€¦.ā€¦

---------------------< einde citaat >-------------------------------

Omdat ik op een minder nette manier in een Primafoonwinkel op het verkeerde been gezet ben, tijdens het aanvragen van de verhuizing van mā€™n telefoonlijn, welke ik al sinds 1988 in bezit heb.

Volgens de verkoopmedewerker ā€œWas ik verplicht om ook Internet af te nemen bij het verhuizen van een telefoonlijnā€Ā  Ā  Toen zei ik, ā€œDan laat ik de modem plus ADSL splitter wel in de doos zitten, en sluit alleen de telefoon aanā€Ā  Waarop er vervolgens geen reactie kwam.

Stop zetten is geen optie, want ik zit er nu voor 12 maanden aan vast, helaas.

Ik denk, dat ik het Internet deel van mā€™n aansluiting maar aan de buren cadeau geef, want die moeten van een bijstandsuitkering leven.

Maar dan moet ik wel zeker weten, dat mā€™n telefoonlijn altijd blijft werken, wat voor streken Ā (Ā  de kinderen van ) de burenĀ evt. ook uithalen.

Nu zal er wel gezegd worden, dat KPN diensten aan derden leveren niet mag, maar dan wil ik opmerken dat:

  • Ik er geen geld voor krijg, dus op non-profit basis.
  • KPN me op onjuiste gronden Ā dit Internet heeft ā€œaangesmeerdā€, Of dat mag, wil ik in het midden laten, maar netjes is het niet.

Ā 


Omdat ik op een minder nette manier in een Primafoonwinkel op het verkeerde been gezet ben, tijdens het aanvragen van de verhuizing van mā€™n telefoonlijn, welke ik al sinds 1988 in bezit heb.

Zoals ik al meldde: bij verhuizing is het al enkele jaren niet meer mogelijk om POTS/PSTN mee te nemen. Het gaat dan een VoIP lijn worden. Dat kan zonder internet maar MOET wel met een modem. Je hebt dan een VoIP only lijn. Zo'n lijn is PEPERDUUR. Gelijk aan de prijs bij POTS/PSTN. ***

Belbasis (alleen nog VoIP Only)Ā is 33,50 per maand exclusief gesprekskosten.

Alleen nog beschikbaar via VoIP (met modem(!) die alleen de telefoonverbinding regelt; je hebt verder geen internettoegang)
https://www.kpn.com/bellen/abonnementen/belbasis-en-belbudget.htmĀ .

*** NOTA BENE. Het is goedkoper je vaste telefoonnummer onder te brengen bij je (huidige) vaste internet aanbieder. Of, nog goedkoper qua abonnement en gesprekskosten, een mobiel abonnement.

PSĀ 

Internet + vaste telefoon = 44,50 per maand (excl. gesprekskosten)
VoIP Only = 33,50 per maandĀ (excl. gesprekskosten)