Ik werd vanuit het Forum aangeraden om een eigen topic te beginnen; bij deze.
Zoals ik in het forum topic heb aangegeven heb ik inmiddels al talloze keren alles proberen opnieuw te installeren, vanaf fabrieksinstellingen, maar niets helpt. Ook WPA2 ingesteld en IPv6 uitgezet.
Na SW1 punten loskoppelen van kabel gaat lampje eerst rood branden wat al geen goed teken is. Als ik ze vervolgens draadloos neerzet, lijken ze het wel te doen. Zichtbaar in mijn Thuisnetwerk, etc. maar meestal na een paar uur geeft mijn smartphone (en ook die van mijn vrouw) aan “Verbonden zonder internet”.
Het modem is een V12. De SW1 punten zijn daar rechtstreeks meegekoppeld.
Ik heb wel twee andere routers in huis, maar die zijn puur als verdeelstation in gebruik, dus geen Wifi op ingesteld.
Ik hoor graag wat de mogelijkheden nog zijn.
Beste antwoord door Noordzee
Sjakie1970 schreef:
Nou, het was van korte duur… vanavond kreeg ik al weer ‘verbonden zonder internet’ te zien.
Dus kabels maar weer ingeplugd, dat lijkt voorlopig in ieder geval wel een aantal dagen stabiel te blijven.
Maar verder geef ik het op. Er lijkt inderdaad gewoon geen oplossing te zijn.
Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.
Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met de telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie
Heb ik allemaal goed gezet. Helpt niet. (Via WiFi verbonden niet bekabeld.)
Dat is jammer om te horen @CeesOK. Waarschijnlijk helpt het niet, maar ik heb daarvoor voor de zekerheid toch eerst nog maar weer eens een fabrieksreset van de Superwifi's gedaan. En toen ik de instellingen had aangepast van de modem ook een volledige herstart van het thuisnetwerk gedaan.
Maar goed, heel goed mogelijk dat als ik de kabels er uit haal helaas opnieuw hier moet melden dan het niet geholpen heeft
Inderdaad stond na de reset mijn modem ook op 160 MHz bandbreedte. Teruggezet naar 80 MHz.
Ik heb ook het vinkje “Extender aan laten” aangevinkt. WPA2 personal. En WiFI 6 disabled.
Als ik naar een andere kamer loop zie je gewoon dat data veel langzamer laadt. NOS app geeft een foutmelding en de KPN WiFi manager app lukt het niet eens meer om mijn netwerk in beeld te brengen.
De extra wifi kanalen aangezet en een meetinstrument op dat 2,4 GHz kanaal met vast IP adres gezet. Mijn laptop gaat nu op dat extra 5 GHz kanaal. Hielp allemaal niets.
@CeesOK Dit zijn nu de instellingen op mijn V12 modem:
Dit is nu exact hetzelfde als de wifi radio's van de SW1's. De 5 GHz wifistandaard heb ik dus ook terug moeten zetten; stond op ‘a,n,ac,ax’. Ik heb vanmorgen de kabels eruit gehaald. In eerste instantie sprongen ze op rood, maar na een paar minuten kwamen ze op groen terug. Vooralsnog lijkt het allemaal te werken, ook 5 GHz verbindingen met verschillende apparaten.
Maar goed, meestal ging het mis na een paar uur of de volgende dagen, dus dit betekent nog niet dat het probleem voorbij is. Al hoop ik het wel natuurlijk. Maar ik zal me weer melden.
Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.
Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met de telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie
Nou, eindelijk kan ik melden dat het opgelost is. Na een belafspraak is er een formulier naar de betreffende afdeling gestuurd. Die zouden contact opnemen. Na ruim een week nog maar eens achteraan gebeld en dat leek te helpen. Paar dagen later werd ik terug gebeld.
Dat ging vrij soepel. Ik heb aangegeven dat ik alles wat ik op het forum kon vinden heb geprobeerd en dat niets hielp. Toen werd al vrij snel aangeboden om de SW1s om te ruilen voor SW2s. Dat zou ook nog wel even kunnen duren omdat ze in ‘bulk’ verzonden werden. Maar warempel, de volgende dag had ik ze al in huis.
De installatie verliep soepel en ze draaien nu al een aantal dagen lekker. Getest door met verschillende devices door het huis te wandelen en steeds wordt keurig overgeschakeld naar het krachtigste wifi punt in de buurt.
@Erwin van KPN gaat dit ook georganiseerd worden voor mij? hier dezelfde problematiek. Alles al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd (schone installatie) sommige sw blijven wisselend contact maken met divices. ik heb twee bedrade sw staan welke grillig gedrag vertonen op de etage 1 en 2. Op de begane grond heb ik de experia staan. En nog twee draadloze sw punten.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.