Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met een probleem waar bijna niemand de oplossing van weet. Hoewel het simpel lijkt, is het voor mij lastig. Ongeveer een jaar geleden heb ik slechts één superwifipunt geïnstalleerd, in tegenstelling tot de meeste mensen die er twee hebben. Volgens de KPN-medewerker kon dit samen met de KPN Box 12. Hij had gelijk, en het heeft ook lange tijd goed gewerkt. Met behulp van de app kon ik het superpunt verbinden en plaatste ik het op de locatie met een slechte verbinding.

Op een gegeven moment is er echter iets gebeurd. Ik denk dat ik per ongeluk mijn stekkerdoos heb uitgeschakeld, waarna het superpunt niet meer functioneerde. Momenteel brandt alleen nog maar het rode lichtje. Ik heb het wifipunt gereset door en ook een halfuur lang aan het modem gelaten. De app (KPN Thuis) laat ook zien als ik de QR-Code op de achterkant scan dat deze niet wordt herkend. (Zie bijlage)

 

Ik heb hier een video hoe ik het doe zonder de app:

Ik heb anderhalf uur aan de telefoon gehangen en vijf keer opnieuw met de klantenservice gesproken. Ik word voortdurend doorverbonden en vaak lang in de wacht gezet, waarna ze uiteindelijk ophangen. Bovendien worden er tegenstrijdige dingen gezegd.

Eerst werd mij verteld dat ik via de telefoon een superpunt kon krijgen voor 45 euro, omdat ik er al één had. Vervolgens zei iemand anders aan de telefoon dat dit niet mogelijk was, maar dat ik twee gratis superpunten zou krijgen als ik via de wifimanager zou aangeven dat ik een zeer slechte internetverbinding had.

 

Kortom, ik ben radeloos. Heeft iemand tips om dit op te lossen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Naud van Rijn

Dus je gebruikt de kpn box 12 modem met 1 superwifi2 punt klopt dat? 


Wat is de afstand tussen de kpn box 12 en het SuperWiFi punt? En zitten er veel obstakels tussen? 


Wat je kan proberen is het superwifi2 punt uit te zetten en te verbinden met de kpn box 12 (op 1 van de gele lan poorten) via een Ethernet kabel en het superwifi2 punt aan te zetten en 15 minuten te laten draaien tot led groen blijft branden dan Ethernet kabel los koppelen en laten draaien, dan zou het daarna stabiel moeten zijn


Wat je kan proberen is het superwifi2 punt uit te zetten en te verbinden met de kpn box 12 (op 1 van de gele lan poorten) via een Ethernet kabel en het superwifi2 punt aan te zetten en 15 minuten te laten draaien tot led groen blijft branden dan Ethernet kabel los koppelen en laten draaien, dan zou het daarna stabiel moeten zijn

Dus je gebruikt de kpn box 12 modem met 1 superwifi2 punt klopt dat? 

Ja dat klopt


Wat je kan proberen is het superwifi2 punt uit te zetten en te verbinden met de kpn box 12 (op 1 van de gele lan poorten) via een Ethernet kabel en het superwifi2 punt aan te zetten en 15 minuten te laten draaien tot led groen blijft branden dan Ethernet kabel los koppelen en laten draaien, dan zou het daarna stabiel moeten zijn

Dus mn superpunt uitzetten en dan met laptop met de modem verbinden of hoe bedoel je?


Wat je kan proberen is het superwifi2 punt uit te zetten en te verbinden met de kpn box 12 (op 1 van de gele lan poorten) via een Ethernet kabel en het superwifi2 punt aan te zetten en 15 minuten te laten draaien tot led groen blijft branden dan Ethernet kabel los koppelen en laten draaien, dan zou het daarna stabiel moeten zijn

Dus mn superpunt uitzetten en dan met laptop met de modem verbinden of hoe bedoel je?

Nee superwifi2 punt met modem verbinden 


Wat je kan proberen is het superwifi2 punt uit te zetten en te verbinden met de kpn box 12 (op 1 van de gele lan poorten) via een Ethernet kabel en het superwifi2 punt aan te zetten en 15 minuten te laten draaien tot led groen blijft branden dan Ethernet kabel los koppelen en laten draaien, dan zou het daarna stabiel moeten zijn

Dus mn superpunt uitzetten en dan met laptop met de modem verbinden of hoe bedoel je?

Nee superwifi2 punt met modem verbinden 

Ja maar dat doe ik sowieso altijf al (zie video). Dat heb ik heel vaak geprobeerd maar hij gaat weer rood.


Wat je kan proberen is het superwifi2 punt uit te zetten en te verbinden met de kpn box 12 (op 1 van de gele lan poorten) via een Ethernet kabel en het superwifi2 punt aan te zetten en 15 minuten te laten draaien tot led groen blijft branden dan Ethernet kabel los koppelen en laten draaien, dan zou het daarna stabiel moeten zijn

Dus mn superpunt uitzetten en dan met laptop met de modem verbinden of hoe bedoel je?

Nee superwifi2 punt met modem verbinden 

Ja maar dat doe ik sowieso altijf al (zie video). Dat heb ik heel vaak geprobeerd maar hij gaat weer rood.

Probleem zit zeer waarschijnlijk in de v12 juist die onjuiste info stuurt naar de superwifi.

Probeer volgende stappenplan. Koppel de superwifi juist los van de v12. Reset deze via reset gaatje (ingedrukt houden totdat deze aantal keren rood knippert). Dan laten opstarten totdat deze paars brandt.

Deze kan nu voorlopig uitgezet worden.

Nu de v12 resetten en deze weer laten opstarten. Geef het 10min tijd voor de volgende stap.

 

Sluit nu pas de superwifi weer aan via ethernetkabel op de v12 gedurende 5 min.

Trek nu de ethernetkabel los tussen v12 en superwifi nu deze nog dichtbij de v12 staat. Deze zou nu binnen 1 minuut draadloos moeten gaan verbinden met de v12 .

Superwifi kan nu op definitieve plaats worden gezet en zou nu opnieuw draadloos moeten gaan verbinden met de v12.

De reden van deze volgorde is om te vermijden dat onjuiste informatie heen en weer gaat tussen de beide apparaten.


Wat je kan proberen is het superwifi2 punt uit te zetten en te verbinden met de kpn box 12 (op 1 van de gele lan poorten) via een Ethernet kabel en het superwifi2 punt aan te zetten en 15 minuten te laten draaien tot led groen blijft branden dan Ethernet kabel los koppelen en laten draaien, dan zou het daarna stabiel moeten zijn

Dus mn superpunt uitzetten en dan met laptop met de modem verbinden of hoe bedoel je?

Nee superwifi2 punt met modem verbinden 

Ja maar dat doe ik sowieso altijf al (zie video). Dat heb ik heel vaak geprobeerd maar hij gaat weer rood.

Probleem zit zeer waarschijnlijk in de v12 juist die onjuiste info stuurt naar de superwifi.

Probeer volgende stappenplan. Koppel de superwifi juist los van de v12. Reset deze via reset gaatje (ingedrukt houden totdat deze aantal keren rood knippert). Dan laten opstarten totdat deze paars brandt.

Deze kan nu voorlopig uitgezet worden.

Nu de v12 resetten en deze weer laten opstarten. Geef het 10min tijd voor de volgende stap.

 

Sluit nu pas de superwifi weer aan via ethernetkabel op de v12 gedurende 5 min.

Trek nu de ethernetkabel los tussen v12 en superwifi nu deze nog dichtbij de v12 staat. Deze zou nu binnen 1 minuut draadloos moeten gaan verbinden met de v12 .

Superwifi kan nu op definitieve plaats worden gezet en zou nu opnieuw draadloos moeten gaan verbinden met de v12.

De reden van deze volgorde is om te vermijden dat onjuiste informatie heen en weer gaat tussen de beide apparaten.

Dat is tot nu toe de enige oplossing die ik heb gekregen die ik nog niet heb geprobeerd, bedankt. Ik ga die proberen vanavond en dan laat ik het weten. Dus eerst superwifi resetten en dan daarna de modem. 👍