Skip to main content

Hallo, Op 3 februari heb ik een set super WiFi besteld, maar deze heb ik pas op 7 februari ontvangen. Eén punt functioneert uitstekend, maar de andere blijft rood, ongeacht op welke verdieping of zelfs op dezelfde plek waar het andere punt staat.Let op:

1- 8 februari heb ik contact opgenomen met KPN. De medewerker gaf aan dat het punt kapot is. Hij adviseerde mij om naar de winkel te gaan met het punt om het om te ruilen, ondanks dat ik heb aangegeven dat de winkel ongeveer 20 minuten van mijn huis is. Hij zei ook dat het per post mogelijk is.

2- Omdat ik in een verhuisfase zat, kon ik pas op 13 februari eindelijk naar de winkel gaan. Voordat ik vertrok, heb ik KPN gebeld om te vragen of ik alleen het punt moest meenemen of de hele set moest omruilen. Ook heb ik gevraagd of de winkel de superwifi op voorraad heeft.Het antwoord was: "Je kunt met alleen het punt naar de winkel gaan. En als ik het via de post wil sturen? Ja, dat kan zeker. Stuur het naar 2400VB, 10119 met je ordernummer."

3- Naar de winkel van Berkel naar Zoetermeer. Helaas zei de medewerker: "Je hebt het online besteld, dus het moet ook online geruild worden. Bovendien moet je de hele set meenemen en we hebben sowieso geen set van twee in de winkel. Het spijt me dat je verkeerde informatie hebt gekregen."

4-Op 15 februari heb ik contact opgenomen met kpn en uitgelegd wat er in de winkel is gebeurd. Ook heb ik gevraagd voor de zekerheid of ik alleen een wifi-punt mocht sturen. Het antwoord was: "Ja zeker, stuur het naar 2400, 10119 met het ordernummer in het pakket. Bewaar de track en trace goed en zodra het pakket door ons is ontvangen, bel ons om een nieuwe te bestellen."

5-Op 21 februari had ik contact met KPN en sprak ik met een aardige mevrouw die graag wilde helpen. Het gesprek duurde 51 minuten en begon met de mededeling dat alleen in de winkel geruild kon worden. Ik heb alle acties die ik had ondernomen doorgegeven en hierbij opgemerkt dat mensen online kopen omdat ze mogelijk geen mogelijkheid hebben om naar de winkel te gaan, toch?Daarna vertelde de mevrouw dat het adres dat ik had gekregen om het pakketje naartoe te sturen helemaal verkeerd was. Na 51 minuten discussiëren en zoeken naar een oplossing, werd uiteindelijk besloten dat ik nu een nieuwe wifi-punt zou bestellen en dat het bedrag van de nieuwe bestelling pas volgende maand gecrediteerd zou worden. Ik gaf aan dat dit te veel voor mij zou zijn, omdat ik nu in één maand voor 3 wifi-versterkers zou betalen en niet iedereen bereid is om dat te doen. Helaas was er geen andere oplossing beschikbaar.Nu vraag ik aan KPN: "Wat vinden jullie zelf van jullie service? Is het normaal dat ik zoveel moeite en tijd moet investeren voor een wifi-versterker? Ik vind het ook vreemd dat KPN geen retourformulier heeft (wat ik heb gevraagd). Van het kastje naar de muur gestuurd worden is geen goede service, toch? In totaal heb ik ongeveer 2 uur aan telefoongesprekken besteed, plus tijd en reiskosten naar de winkel, en dan moet ik ook nog extra geld betalen." Ik hoop dat iets aan mijn klacht kan gedaan worden.

.

 

Hoi @Hadeel . Wat ik hier van vind?  Ik word er niet bepaald vrolijk van. 

Ik krijg de indruk dat sommige medewerkers niet goed op de hoogte zijn van de werkwijze die we met elkaar hebben afgesproken. 

Nu geef je aan dat je online hebt besteld. Dat laat nog wat ruimte voor interpretatie maar ik doe de aanname dat je het via de webshop hebt aangeschaft?  Dan geldt dus optie 2 (zie onder)

 

Jij hebt hier nu niks meer aan maar eventuele meelezers kunnen hopelijk deze informatie voor hun eigen doeleinden inzetten. (desnoods laat je dit topic aan een medewerker in de winkel zien)

 

Optie 1 (bij jou, zo te lezen NIET van toepassing)

 

 

Optie 2: (vermoedelijk jouw optie)

 

 

 

 

 

 

 


Beste Edwin, bedankt voor je reactie, maar ik begreep je antwoord niet. 
Voor duidelijkheid: ik heb nu één wifi punt ( uit een set van twee) en het bedrag is afgeschreven van mijn rekening voor een ( set van 2 )

om de andere wifi punt terug te kunnen krijgen moet zelf bestellen een 99 euro (weer) betalen en pas het bedrag volgende maand wordt gecrediteerd. Hier ben ik niet eens ermee. Ik vind dat als een service van kpn  dat het wifi punt naar me stuurt zonder dat ik twee keer moet betalen.  Ik hoort het graag van je . 


@Hadeel . Laten we de puntjes even op de i zetten:

  • Hoe heb jij jouw superwifi's aangeschaft?  Via de webshop? Of op een andere manier?
  • Je hebt veel contact gehad en verschillende adviezen gehad. Zoals in mijn bericht is te lezen is de gewenste handeling om een (in de webshop gekochte) superwifi die DEFECT is, via het aangegeven formulier terug te sturen. Waarop een nieuwe aangeleverd wordt.   Uit jouw verhaal maak ik op dat dit anders gegaan is. Waar heb je jouw defecte Superwifi naartoe gestuurd?

Zou je tevens je profiel kunnen invullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Hi Edwin, ik heb mijn profiel gevuld. Ik had uw collega aan de lijn perse over retour formulier gevraagd en hij zei dat het niet nodig is. Adres die ik door  2 collega’s had gekregen is: 2400vb antwoord nr. 10119 en op en in het pakketje staat mijn ordernummer met kleine uitleg van het probleem. 

Bestel nummer 5844586

vriendelijke groeten,

hadeel


Het enige wat ik kan zien is dat je verschillende keren hebt gebeld en dat het over die superwifi's ging. Verder is er helaas weinig opgeschreven van de gesprekken :-(

Mijn advies is om een klacht in te dienen aangezien de kapotte SW nu foetsie is.  Dat is niet jouw fout uiteraard. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Als je deze invult krijg je een medewerker van onze klachtenafdeling toegewezen die jou verder kan helpen. 

 

Ik zal zelf een log achterlaten waarin ik jouw kant van het verhaal uitleg. Verder kun je verwijzen naar dit topic.