Skip to main content
Beantwoord

1 van mijn Wifi versterkers blijft rood branden

  • 7 August 2024
  • 1 reactie
  • 31 keer bekeken

Hi allen,

Sinds ik mijn twee wifiversterkers bij mijn KPN box 12 heb gekregen, blijft eentje rood.

Wifi punt 1 deed het meteen heel goed, had ik altijd op de 1e verdieping staan. Wifi punt 2 wilde ik een jaar geleden op de tweede verdieping, maar bleef rood. Ik had het al op gegeven, maar mijn vriend woont hier nu ook en heeft zijn werkkamer op de 2e verdieping, dus heb ik mn geduld weer bij elkaar geschraapt (die nu weer verdwenen is).

Situatie in mn nieuwbouwhuis: KPN 12 modem met glasvezelaansluiting in de gangkast op de 0-verdieping (goed bereik beneden). KleinZakelijk Hussel Internet 1 Gbit/s. Heb twee van die zwarte ronde wifi punten erbij.

1e verdieping: zonder de wifi punten: bereik iets minder, zou ik graag 1 wifi punt willen 

2e verdieping: zonder de wifi punten: geen bereik, zou ik graag 1 wifi punt willen

En ikzelf ben absoluut niet technisch en volg gewoon het papiertje dat erbij zat, de WIFI manager loopt bij mij steeds vast op de laptop want hij zegt dat ik geen internet heb (toch bijzonder aangezien ik het vanaf mn laptop volg). Heb hier ergens de harde reset met paarse lampjes gevonden dat zou helpen om alles naar fabrieksinstellingen te brengen. Heb drie keer een harde reset gedaan en ben ten einde raad! Wat doe ik fout?

  • de twee punten naar paars (fabrieksinstellingen)
  • modem ook gereset (30 min gewacht)
  • eerst wifi punt 1 met kabel eraan gehangen (30 min wachten)
  • toen wifi punt 2 toegevoegd en eraan gehangen (30 min wachten)
  • toen wifi punt 1 (de goede) op de 2e verdieping gezet: WERD GROEN EN DOET HET
  • toen wifi punt 2 (de slechte) op de 1e verdieping gezet: WERD ROOD EN DOET HET WEER NIET

Vergeet ik een stapje? ik krijg gewoon het vermoeden dat een van dingen kapot is. Of niet compatibel oid.

Voordeel: mn vriend heeft nu wel op de 2e verdieping internet, dus aan de afstand kan het blijkbaar niet liggen, maar goed toch erg vreemd dat 1 punt het niet doet (en dit wel bij mn dure abbonement zat).

groetjes Nadieh

Hoi @NadiehP, welkom op onze community! Wat je beschrijft zit hem toch vaak in het bereik, dat kan allemaal heel nauw komen. Misschien lees ik er overheen, maar heb je de superwifi punten ook al eens met elkaar verwisseld?

We hebben hier ook een handig artikel over!


Reageer