Skip to main content
Vraag

2 SuperWifi 2 punten werken uit het niets niet meer

Uit het niets werken mijn 2 Super Wifi extenders (3 jaar oud) niet meer en zijn ze ook niet meer aan de praat te krijgen, wat ik ook doe. Ze hebben firmware SW2.C.24.07.04 en dat is niet de nieuwste versie. Ze zijn/ waren aangesloten op mijn KPN box 12, die wel de laatste firmware versie heeft.

Mijn vraag is of dit een bekend fenomeen is? Of eventueel een update van de firmware zou helpen en zo ja, hoe kom ik aan die nieuwe firmware?

11 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • 577 reacties
  • 4 juni 2025

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24382 reacties
  • 7 juni 2025

Hi ​@Pieter CV, welkom bij onze community. 

Je kunt proberen om het te updaten, maar wat je in ieder geval kunt doen is de versterkers resetten en dus helemaal schoon opnieuw installeren. Lees hieronder hoe je dit doet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 7 juni 2025

Dank voor je bericht. Ik heb alles gereset en ook de box 12 teruggezet naar fabrieksinstellingen. Van de 4 superwifi punten die ik inmiddels heb. (2 nieuwe en de 2 oude) doen het er inmiddels 2 (1 nieuwe en 1 oude). De andere 2 branden wel groen, maar kleuren rood op de UI, zie foto. Het lukt me niet om die 2 ook in het groen te krijge. Tips zijn natuurlijk van harte welkom.

roodkapje666
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 8 juni 2025

troep

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24382 reacties
  • 10 juni 2025
roodkapje666 schreef:

troep

Lief, dank. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24382 reacties
  • 10 juni 2025

​@Pieter CV, zou ik mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Niemand kan dit verder zien. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 10 juni 2025

Hallo Alex, dank voor je bericht. Ik heb het profiel aangevuld. Overigens heb 1 SW2 afgekoppeld. Nu staan er 2 in het groen en 1 in het rood.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24382 reacties
  • 16 juni 2025

​@Pieter CV, zou je voor mij ook je glasvezelkastje eens stroomloos willen maken voor 3 minuten? Ik heb vanaf hier namelijk wat moeite om alles door te meten. Ik hoor graag van je als je dit hebt gedaan. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 16 juni 2025

Ik heb inmiddels het kastje 5 minuten stroomloos gehad.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 16 juni 2025

Overigens heb ik verder niets meer gedaan ( er zijn 3 SW punten aangesloten en branden groen. In het modem zijn er 2 zichtbaar, 1 rood gekleurd en 1 groen, zie ook de schermprint. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24382 reacties
  • 19 juni 2025

Dankjewel. Ik heb dit nu ook doorgemeten en zie nu ook dat er 3 SuperWiFi's zijn aangesloten, alle 3 van het nieuwe model, zwarte kleur. 1 met een kabel aangesloten op de modem en 2 draadloos waarvan 1 draadloos verbonden is met de eerste bekabelde SuperWiFi. Klopt dit? Dan werken ze in ieder geval tot dusver goed. Ik vermoed dan dat dit een weergave fout is in de modem.