Skip to main content

Hoi allen, ik heb regelmatig last van haperende wifi. Snelheden zijn super. De verbinding is alleen niet altijd stabiel. Vooral irritant tijdens het gamen zoals je kunt voorstellen.

Ik maak gebruik van glasvezel internet. De KPN box 12 staat op de begane grond in de meterkast, dan is er een Superwifi 2 versterker op de 1e verdieping (draadloos verbonden met KPN box 12) en ten slotte is er een Superwifi 2 versterker op de 2e verdieping (zolder). Die is ook draadloos verbonden met de rest. Niks bekabeld dus. Enige bekabelde verbinding is de Playstation 5 op zolder die met de Superwifi (zolder) verbonden is.

Nou is mijn vraag of ik de Superwifi's onderling kan verbinden met een kabel i.p.v. dat het op de standaard draadloze manier gaat. Wil het beste uit m'n netwerk halen dus ben even benieuwd of het mogelijk is.

“Wil het beste uit m'n netwerk halen dus ben even benieuwd of het mogelijk is.”

 Wil je het beste uit je netwerk halen dan sluit je beide super wifi punten rechtstreeks op de modem aan en sluit je de playstation bekabeld aan op de superwifi


“Wil het beste uit m'n netwerk halen dus ben even benieuwd of het mogelijk is.”

 Wil je het beste uit je netwerk halen dan sluit je beide super wifi punten rechtstreeks op de modem aan en sluit je de playstation bekabeld aan op de superwifi

Het is helaas niet voor iedereen mogelijk om kabels te trekken. Maar bedankt voor de suggestie...


Hi @B.C.61,

Als het verder niet mogelijk is om kabels te trekken, dan is dit absoluut het proberen waard en als de instabiliteit veroorzaakt wordt door de verbinding tussen SuperWifi 1 en SuperWifi 2 dan kan dit ook echt wel een verbetering opleveren!

Let wel: mocht de verbinding tussen de Box 12 en het 1e punt instabiel zijn, dan zal je dat blijven merken op zolder, aangezien de verbinding dan ook instabiel door wordt gegeven aan het 2e punt. 


Hi @B.C.61,

Als het verder niet mogelijk is om kabels te trekken, dan is dit absoluut het proberen waard en als de instabiliteit veroorzaakt wordt door de verbinding tussen SuperWifi 1 en SuperWifi 2 dan kan dit ook echt wel een verbetering opleveren!

Let wel: mocht de verbinding tussen de Box 12 en het 1e punt instabiel zijn, dan zal je dat blijven merken op zolder, aangezien de verbinding dan ook instabiel door wordt gegeven aan het 2e punt. 

Mooi om te horen dat dat mogelijk is. Heb al een poging gewaagd en heb zonder enige setup of wat dan ook gewoon een kabel gestopt in beide de LAN 1 poorten van zowel de 1e en 2e Superwifi. Het lukte echter niet om ze te laten communiceren, de Superwifi op zolder knipperde met alle kleuren van de regenboog. Ook als ik een tijdje bleef wachten (±15 min) kon die niet stabiel groen blijven. Is er een manier of een stappenplan waarmee ik de twee versterkers kan laten verbinden? Misschien dat ik iets mis.


Hmm, dat is wel vreemd @B.C.61 🤔 Zou plug and play moeten zijn. 

Pakt een ander apparaat (bijvoorbeeld een laptop) het bekabelde internet wél goed op als je die aansluit op de 1e SuperWifi? Zo nee, dan kan er iets niet helemaal ok zijn met de gebruikte kabel óf met de lanpoort van de SuperWifi


Hoe staat het er nu voor @B.C.61? Heb je nog kunnen testen met een ander apparaat en/of andere kabel? 


Het is mij eindelijk gelukt om ze te laten verbinden. Dit keer een Cat6 STP kabel gebruikt en toen eventjes gewacht. Verbinding is veel beter geworden, bedankt voor de tips!


Top dat het gelukt is en voor veel verbetering zorgt @B.C.61  😃 En bedankt dat je het nog even hebt laten weten!


Reageer