Skip to main content

Sinds een paar weken valt regelmatig de wifi uit. Vooral boven merkte ik dat het bereik slecht tot niet was. 

Eergisteren de modem een keer gereset nadat ik boven op de iPad helemaal geen wifi meer had. Dit leek te helpen. 

Gisteren boven eens naar de wifi versterker gaan kijken, omdat vooral de problemen boven zijn. Deze versterker een keer gereset, want het blauwe lampje deed niks. Het meest groene lampje rechts, was het enige lampje dat branden. 

Alle mogelijke opties die kpn online aanbied geprobeerd, alles knippert met aanzetten maar vervolgens is het enige lampje dat brand de groene. 

De telefoons worden regelmatig van de wifi gegooid, ook beneden, maar voornamelijk is het boven drama, en dat terwijl onze wifi versterker beneden op trap lengte van de 2e staat. De printer ziet het netwerk niet meer ( deze staat boven, maar ook beneden bij de werkende versterker ziet hij het netwerk niet, terwijl de achterburen die 30 meter verder hun router hebben staan mijn printer wel ziet! ) De ring camera word er regelmatig uit gegooid en ziet via de app ook het netwerk niet meer waardoor je op een omslachtige manier deze weer aan de praat moet krijgen.

Via de app ook geprobeerd om dingen te verbeteren. Hij geeft aan dat de wifi prima is, en dan houd het op. Degene waarvan het lampje dus alleen groen kleurt, had ik gedacht opnieuw te installeren, via de kpn thuis app. Op een gegeven moment kan ik hier niet mee verder, want de app zegt dat ik niet verbonden ben met het wifi netwerk terwijl dit wel zo is?!

Al met al werkt het allemaal zeer frustrerend en heb ik echt alles al geprobeerd om het werkend te krijgen. 

Hopelijk hebben jullie een oplossen!

Het meeste groene lampje links moet het zijn! Excuus! Dit is het stand-by lampje


Dag @Gritje85, welkom. Balen dat jouw wifi niet helemaal lekker werkt.

Ik raad je aan om de Experia Wifi eens los te koppelen. Geef daarna het modem een reset. De instructies hiervoor staan onder kopje 2.

Als je dit gedaan hebt, sluit je beide Experia Wifi opnieuw aan. Dit kan met behulp van de KPN Thuis app. Wissel de Experia Wifi ook eens van plek. Misschien helpt dit.

Als laatste kan ik je ook nog de Wifi Manager aanraden. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken.