Skip to main content

Ik heb sinds kort een (2e) superwifi versterker en het loopt niet heel soepel. Hij staat op de bovenste verdieping, waar oorspronkelijk een erg zwak signaal was. Daarom is er een superwifi neergezet. Hij heeft het nu een week goed gedaan, maar sinds gister geeft hij geen verbinding meer met internet.

 

Als hij aan staat geeft het lampje groen licht aan en tonen alle apparaten die verbonden zijn aan de versterker (draadloos) een sterkere verbinding (maximale wifi streepjes etc). Echter is er geen verbinding met internet. Op geen enkel apparaat wat verbonden is met de versterker. 

 

Op het moment dat ik de versterker uit het stopcontact haal switchen alle apparaten terug naar het oude zwakke signaal van het modem wat ver weg staat, en is er wel internet (zwak signaal en traag). Heel frustrerend.

Als je op de bovenste verdieping nauwelijks signaal hebt dan moet je niet verwachten dat een superwifi iets gaat doen. Due heeft immers het wifisignaal nodig om iets te kunnen doen. Die zal dus of bekabeld moeten worden of dichterbij het modem moeten staan. 


Ik denk niet dat dat het probleem is.

Ik woon op de 2e verdieping van een huis waar ook andere mensen wonen. Op de 1e verdieping staat ook een superwifi versterker, en op de begane grond staat het modem. Zoals gezegd heeft mijn versterker het een week wel uitstekend gedaan. 

 

Als ik nu probeer te verbinden via mijn telefoon krijg ik een uitroepteken naast mijn wifi signaal. Daarnaast zie ik soms bij de wifi instellingen van mijn telefoon staan dat hij het IP-adres niet kan verkrijgen als ik via de superwifi met het internet probeer te verbinden.


Hallo @Sander Plaggenburg, het kan in dit geval geen kwaad om het Superwifi punt te resetten en de installatie opnieuw te doen. Een instructie vind je in onze kennisbank: KPN Superwifi: Installatie en gebruik


Reageer