Skip to main content
Vraag

3e superwifi installeren lukt niet

• 17 februari 2025
  • 21 reacties
  • 254 keer bekeken

Beste mensen,

Ik heb tijdje geleden 2 superwifi versterkers besteld en deze volgens de instructies met succes aangesloten waarna ik de tweede versterker elders draadloos in huis kon neerzetten.

Nou helemaal top, als ik inlog op de modem staat er ook bij dat ik 2 wifi extenders aangesloten heb,

Maar hier komt het probleem ik tegen aanloop met het derde superwifi na deze ook eerst via bekabeld aan me modem heb laten updaten mocht dat nodig wezen, vervolgens log ik weer in op me modem maar geeft het niet aan ik in totaal 3 extenders aangesloten heb zowel bekabeld als draadloos naar de modem. Om jullie een beter beeld te geven heb ik een screenshot gemaakt van de verbindingspunten op me modem pagina.

21 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 17 februari 2025

Welke kleur lampje heeft het super wifi punt brand deze gewoon groen?

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 17 februari 2025

Ja. Constant momenteel.

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 17 februari 2025

Dus het werkt wel goed?

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 17 februari 2025

Ja ik kan wel gebruik maken om bijvoorbeeld verbinding te maken met de aangetoonde 2 extenders, maar de derde wordt niet getoond als extender terwijl dat wel zo hoort te wezen.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 17 februari 2025

Ook wil ik er even bij toevoegen dat er niks is veranderd nadat ik deze reset knop op de achterkant van mijn derde superwifi had gedrukt.

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 17 februari 2025

Ik zou het wifi punt even resetten naar fabrieksinstellingen en vervolgens de software opnieuw installeren en kijken of het probleem dan is opgelost.

Werkwijze:

1. Super wifi punt dichbij het modem plaatsen in het stopcontact. Wachten totdat deze volledig is opgestart (wanneer het super wifi punt constant een kleur brand)
  2. Super wifi punt resetten middels het reset gaatje indrukken totdat deze rood begint te knipperen
  3. Wachten totdat het super wifi punt constant paars brand.
  4. Vervolgens super wifi punt koppelen aan een netwerk kabel die rechtstreeks op het modem aangesloten zit op een van de gele LAN poorten. (Overige super wifi punten die aangesloten zitten op het modem koppelt u tijdelijk los)
  5. Super wifi punt een uur gekoppeld aan het modem laten zodat de software ingeladen kan worden.
  6. Na een uur kunt u deze los koppelen en kijken of het probleem is opgelost.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 17 februari 2025

Helaas tot nu toe heb ik een volledige reset van de router en de superwifi versterkers gedaan om met een schone lei opnieuw te beginnen maar nu laat die vervolgens nog steeds mijn oude SSID netwerk naam zien in het beschikbare netwerken lijst.

Mijn SSID naam en wachtwoord wat op de achterkant van je router staat kan ik dan ook niet gebruiken omdat die het originele SSID netwerk naam niet in me lijst weergeeft.

En omdat ik me aangepaste wachtwoord van me oude SSID netwerk naam niet meer weet kan ik ook nu niet veel.

Heb de router met een paperclipje totaal nu al 5 keer een reset gegeven.

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 17 februari 2025

Ff inloggen op het modem met een laptop die gekoppeld is aan het modem. Welk modem heeft u?

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 17 februari 2025

Heb momenteel alleen me telefoon, Kpn box V10.

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 17 februari 2025

Dan is een harde reset van het modem de enige oplossing. Probeer nog een aantal keer te resetten middels een paperclip hij zou dan naar de gegevens achter op het modem moeten gaan.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 17 februari 2025

Je zou toch denken als je je router een reset geeft dat zoals vaak aangegeven.. je dan weer verbinding kan maken met de gegevens op het sticker van de achterkant van je router?

Alsof die niet wilt resetten😂

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 17 februari 2025

Oké, probeer het nog eens...

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 17 februari 2025

Nou had hem net weer paar keer gereset maar helaas zonder resultaat. Voor misschien eventjes gaf die in het beschikbare netwerk lijst me SSID netwerk naam beschikbaar dus ik inloggen met succes en vervolgens moment later geen internet meer en laat die weer me aangepaste netwerk naam tonen en is het originele netwerk naam weer weg uit de lijst

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 17 februari 2025

Morgen vroeg even bellen naar de klantenservice die kunnen het modem terugzetten naar de WiFi gegevens die achter op het modem staan. 0800-0402

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 17 februari 2025

Oké bedankt zal het doen, gelukkig kan ik nog wel gamen (internet kabel van modem naar me ps5 is aangesloten) 

Dus zal me niet vervelen😂

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 18 februari 2025

Is er eigenlijk een reden waarom zo'n reset niet altijd werkt zoals die hoort te werken?

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 18 februari 2025

Oké blijkbaar kon ik gewoon inloggen via me mobiele data  op mijnkpn app en daar me wachtwoord veranderen, dacht dat je dan eerst op je wifi netwerk verbonden moest wezen wil je je wifi netwerk beheren/instellingen gaan.

Even kijken of het resetten gaat lukken via de modem pagina..

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 18 februari 2025

Nope. Net zoals afgelopen keer, hij gooit me uit het netwerk en laat die weer het aangepaste netwerk zien. Dus resetten werkt ook niet op beide manieren.

Dan maar kpn bellen.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 18 februari 2025

Topic kan gesloten worden, het is opgelost, had alles gereset behalve de optie de wifi alleen te resetten, dacht dat al die andere reset opties en de reset knop op de router het "wifi reset" wel zou meenemen tijdens zo'n procedure maar dus niet.

Dus heeft de optie om alleen mijn Wifi te resetten geholpen.

Bedankt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2149 reacties
  • 20 februari 2025

Hoi ​@Broodjewifi. Het was een hele exercitie lees ik en ​@PPR058x heeft je ook goed proberen te helpen daarbij. Gelukkig heeft het tot een goede einde geleid. 

Het klopt trouwens dat bij een hard reset van je Experia Box de Wifi gegevens niet gereset worden naar de stickergegevens. Je SSID en wachtwoord staan opgeslagen op de KPN server en worden telkens na een reset opgehaald en teruggeplaatst. 

Waar heb je trouwens Wifi resetten gevonden in de MijnKPN? Dit kan toekomstige lezers nog helpen om hun problemen op te lossen. 

Is het trouwens ook gelukt met de derde SuperWifi goed te koppelen? Is ie nu zichtbaar in het Thuisnetwerk-overzicht van de V10?

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 20 februari 2025

Hoi arjan,

Bedankt voor je bericht!

Het is gelukt, ik had uiteindelijk een nieuwe 3e superwifi gekregen en de defecte terug gestuurd en nu ziet de modem het wel als extender!

Hoe dat is onstaan heb ik geen flauw idee van maar op deze manier is mijn probleem er wel mee opgelost!

Nogmaals bedankt voor je bericht!

Reageer