Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb 3 super wifi punten maar het aansluiten lukt niet. Als is de super wifi in de router plug (stap 1) dan gaat de groene lamp maar maximaal 5 minuten knipperen en brand daarna constant groen. Volgens de handleiding zou dit ongeveer een half uur moeten duren. De is ook zo bij de overige 2 apparaten.

Als ik daarna 2 super wifi punten met elkaar wil laten verbinden lukt dit niet. Ook al liggen beide punten naast elkaar. Het heeft dus niets met het verlies van signaal kracht te maken.

Hieronder wat gegevens:

  • modem is experia V10
  • oud telfort contract

Heeft iemand een goede tip voor me?

 

Alvast bedankt

Met vriendelijk groet

 

@richard_bruins Staat de WIFI van de V10 wel uit, dit moet namelijk uitstaan want anders werken de superwifi's niet 


De wifi op de V10 moet uit staan.

Minimaal 1 wifipunt moet altijd bekabeld aangesloten zijn op de V10 @richard_bruins 

 


Beste Jimmy en N.N.

De wifi van de V10 heb ik inderdaad uitgezet via de settings van de V10. Deze ging niet automatisch uit. De bekabelde (aan de V10) super wifi neemt dan wel de wifi over alleen een andere koppelen gaat niet. op de tweede gaat de rode lamp branden.  Ook de derde kan ik niet koppelen.

 

Ik heb de wifi punten ook al gerest maar dat maakt geen verschil


@richard_bruins  Neem onderstaande eens door, wellicht helpt dit 

 

 


Als u de 2de en 3de SuperWiFi aansluit, dan laat u de eerste toch wel bekabeld op de Experiabox aangesloten? Dus dan heeft u 3 SuperWiFi's op een rijtje staan met alle drie een groen lampje. Klopt dat?


@richard_bruins  Neem onderstaande eens door, wellicht helpt dit 

 

 

dank je ik ga het doornemen


Als u de 2de en 3de SuperWiFi aansluit, dan laat u de eerste toch wel bekabeld op de Experiabox aangesloten? Dus dan heeft u 3 SuperWiFi's op een rijtje staan met alle drie een groen lampje. Klopt dat?

ik heb eerst alle superwifi aan de modem gehangen (volgens stappenplan) voor het ophalen van de instellingen en updates. Daarna 1 superwifi bekabeld aan de V10. Deze geeft een groen lampje. daarna super wifi 2 en 3 ernaast gelegd zonder bekabeling. Beide geven een rode lamp.

Dus naast elkaar heeft wifi 1 (bekabeld) een groene lamp en de 2 andere een rode lamp


Heb je de witte of de zwarte superwifi


Heb je de witte of de zwarte superwifi

zwarte Super wifi 2

 


Zoek even op kennisbank van hierboven en dan installatie bij de zwarte wifi en er is ook een mogelijkheid om de zwarte wifi te resetten en daarna opnieuw te installeren


Hi @richard_bruins,

Jammer dat het ondanks al jouw moeite, nog niet gelukt is om het allemaal goed werkend te krijgen 😕

Ik wil je nu aanraden om een schoen installatie van de SuperWifi punten uit te voeren, hoe je dat doet lees je in het volgende artikel:

 


ik heb eerst alle superwifi aan de modem gehangen (volgens stappenplan) voor het ophalen van de instellingen en updates.

Had u toen dus alle 3 de SuperWiFi's naast elkaar staan? Tegelijkertijd? Op een rijtje, alle 3 bekabeld aangesloten? Alle drie een groen lampje?


Beste Jimmy en N.N.

De wifi van de V10 heb ik inderdaad uitgezet via de settings van de V10. Deze ging niet automatisch uit. De bekabelde (aan de V10) super wifi neemt dan wel de wifi over alleen een andere koppelen gaat niet. op de tweede gaat de rode lamp branden.  Ook de derde kan ik niet koppelen.

 

Ik heb de wifi punten ook al gerest maar dat maakt geen verschil

Zoals het zou moeten gaan = Reset alles nogmaals hard, inclusief de V10. Eerst de V10 aanzetten totdat alle lampen groen branden. Sluit alle wifi punten bekabeld aan.

1e superwifi aanzetten deze moet zelf het wifi lampje uit zetten op de V10 als de installatie goed doorloopt. Gewoon wachten totdat de 1e SW dit doet, niet zelf doen. Daarna kan je de andere 2 superwifi aanzetten en hun updates/software binnen laten halen. Ook weer geduldig wachten ca 20/30 minuten. Koppel de 2 los en test idd in de buurt vd 1e SW (master) of ze draadloos Verbinden. Even minuut of 5 wachten totdat ze groen blijven, dan is de installatie succesvol gelukt. En moeten ze draadloos werken tenzij je ze heel ver uit elkaar plaatst. Het best is ze bekabeld aansluiten uiteraard..

Succes !


Dank iedereen voor de tips tot nu toe. Er is een toetsweek bij de kinderen dus mij is verboden om aan het WIFI te werken 😂 Ik ga van het weekend er weer meer verder en ga dan alles resetten zoals Seve voorstelt. 

 

Ik hou jullie op de hoogte


Ik heb eerst alle SW teruggezet naar de fabrieksinstellingen en de V10 ook een reset gegeven. Nadat ik de V10 instellingen voor het wfi weer goed had gezet de eerste SW bekabeld aangesloten. Nu ging de wifi van de V10 wel vanzelf uit. na een half uur wachten de tweede en derde SW gekoppeld via de WPS. 

Dit ging allemaal goed en nu is het actief. Ik ga afwachten of het werkt zoals bedacht (en gehoopt) en dat we op zolder TV kunnen kijken zonder kabels te trekken.

 

Iedereen bedankt voor de tips. Dit topic mag wat mij betreft gesloten worden


Reageer