Skip to main content

na het 1ste punt succesvol aangesloten te hebben nr 2 aangesloten . halverwege valt wifi uit en kan ik weer opnieuw beginnen , 

alles teruggezet naar fabrieksinstellingen en wederom geprobeerd . maar na 5x maar gestopt 

modem v10 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Superwifi’s hebben tijd nodig om zich in te stellen.

1e Superwifi 5 minuten bekabeld aansluiten.

2e Superwifi erbij en een kwartier met rust laten.

Dat de wifi dan af en toe wegvalt is normaal.  Ze starten meerdere malen opnieuw op.

 

De 1e neemt dus wel de juiste wifi gegevens over begrijp ik? Wifi van v10 gaat uit, en je bent dan verbonden met die 1e Superwifi?

Wat gebeurt er dan bij aansluiten van de 2e? Komt er een ander netwerk in de lucht?

Als je het installeren via de thuisapp doet, lukt dat?


Nee er komt geen ander netwerk in de lucht . Gewoon geen wifi meer . Ik denk dat het ene wifi punt niet goed werkt. Ik kreeg het niet werkt dus heb toen de andere gepakt als 1e en dat wekte en als dan de 2e pakte viel weer de wifi uit 

 


Heb het geprobeerd met Thuis app en zonder hetzelfde resultaat.geen wifi


Ik heb ook nog speedtest gedaan en de wifi snelheid is ook stukje minder dan tijdens installatie. We zijn verhuisd en tijdens installatie was de snelheid goed en bereik in huis ook . Nu is het stukken minder .

 


Gewoon tijdelijk bekabeld beide aansluiten 15 a 20 min laten staan en dan kan er één losgekoppeld worden en verplaatst en draadloos worden weggezet of op kabel uiteraard.

Als het zo is dat van beide niks doet na deze periode van 20 min dan ben ik bang dat je een defecte hebt, en dat je even opzoek moet naar aankoop/garantie bewijs.

Anders eerst de ene even 20 min erop heb je dan WiFi is die goed als je dat met die andere ook doet en daarmee heb je niks dan heeft die de verhuizing niet overleefd.

 


De superwifipunten zijn nieuw ...ik ga morgen maar ff bellen.


Superwifi’s hebben tijd nodig om zich in te stellen.

1e Superwifi 5 minuten bekabeld aansluiten.

2e Superwifi erbij en een kwartier met rust laten.

Dat de wifi dan af en toe wegvalt is normaal.  Ze starten meerdere malen opnieuw op.

 

De 1e neemt dus wel de juiste wifi gegevens over begrijp ik? Wifi van v10 gaat uit, en je bent dan verbonden met die 1e Superwifi?

Wat gebeurt er dan bij aansluiten van de 2e? Komt er een ander netwerk in de lucht?

Als je het installeren via de thuisapp doet, lukt dat?

@DennisA78 

1e super wifi had ik na 5 pogingen aan de praat , n=toen naar nr 2 . mar alles verdween (wifi) weer . binnen de installatie periode van nr 2 . dus was weer terug bij af . toen nog 2 x geprobeerd maar zonder succes, zowel met als zonder de thuis app geprobeerd


@DennisA78

1e super wifi had ik na 5 pogingen aan de praat , n=toen naar nr 2 . mar alles verdween (wifi) weer . binnen de installatie periode van nr 2 . dus was weer terug bij af . toen nog 2 x geprobeerd maar zonder succes, zowel met als zonder de thuis app geprobeerd

het beste is ze ook gelijktijdig op het modem te hebben aangesloten niet 1 voor 1 dan ben je effectief 2 keer zolang bezig en dan ben je ook nog eens aan het prutsen als ze zd allebij tegelijk gaat neerzetten omdat ze niet eerder "samen" hebben gedraaid.

dus zoals eerder vermeld beide op LAN aansluiten op Modem en op stroom en dan 15 a 20 min laten draaien en dan kan je er een los halen en verplaatsen.

 

tijdens deze periode van 15 a 20 min gaan ze meermaals uit en aan en halen gegevens op er verlies je Wifi meer dan 1 keer.. gun ze de tijd... om alles te synchroniseren etc.


@DennisA78

1e super wifi had ik na 5 pogingen aan de praat , n=toen naar nr 2 . mar alles verdween (wifi) weer . binnen de installatie periode van nr 2 . dus was weer terug bij af . toen nog 2 x geprobeerd maar zonder succes, zowel met als zonder de thuis app geprobeerd

het beste is ze ook gelijktijdig op het modem te hebben aangesloten niet 1 voor 1 dan ben je effectief 2 keer zolang bezig en dan ben je ook nog eens aan het prutsen als ze zd allebij tegelijk gaat neerzetten omdat ze niet eerder "samen" hebben gedraaid.

dus zoals eerder vermeld beide op LAN aansluiten op Modem en op stroom en dan 15 a 20 min laten draaien en dan kan je er een los halen en verplaatsen.

 

tijdens deze periode van 15 a 20 min gaan ze meermaals uit en aan en halen gegevens op er verlies je Wifi meer dan 1 keer.. gun ze de tijd... om alles te synchroniseren etc.

heb ze een uur laten staan , maar blijft k…. geen wifi dus . 


heb ze een uur laten staan , maar blijft k…. geen wifi dus . 

Dan vrees ik dat je met een DOA te maken hebt ( Dead On Arrival ).


beste, 

gebeld met KPN, bleek een fout in de superwifi te zitten , hij maakte een nieuwe netwerknaam aan in de modem . na enige hulp zijn we eruit gekomen en werkt het 


gebeld met KPN, bleek een fout in de superwifi te zitten , hij maakte een nieuwe netwerknaam aan in de modem . na enige hulp zijn we eruit gekomen en werkt het 

 

Wat gebeurt er dan bij aansluiten van de 2e? Komt er een ander netwerk in de lucht?

 

Nee er komt geen ander netwerk in de lucht .

 

Dus toch