Skip to main content

Op mijn wifi-netwerk zitten tegen de 30 apparaten. Sommige werken alleen goed met 5ghz, andere alleen met 2,4ghz ondanks dat ze met beide zouden moeten kunnen werken. Op de Experiabox V10 zit bandsteering, maar op de superwifi punten niet. Sterker nog, ik kan geen aparte SSID toekennen aan het 2,4ghz netwerk en het 5ghz netwerk. Dit veroorzaakt storingen, en apparaten die traag werken.
Ik heb het twee keer voor elkaar gekregen om de Experiabox V10 toch zijn wifi uit te laten zenden, uitsluitend op 5ghz en met een andere SSID dan de superwifi punten. Alles werkte perfect!

Maar zodra de stroom er even af is zorgen de superwifi punten er weer voor dat het wifi van de experiabox wordt uitgezet. Het aanzetten is een ramp. Blijven proberen en opeens, vaak pas na 1,5u, lukt het en is alles weer op en top. Dit moet makkelijker kunnen toch KPN?

Of zorg dat de wifi ook ingeschakeld kan worden op de Experiabox, of zorg voor bandsteering op de superwifi's en de mogelijkheid tot een aparte SSID voor de de twee frequenties.

Op de Experiabox V10 zit bandsteering, maar op de superwifi punten niet. Sterker nog, ik kan geen aparte SSID toekennen aan het 2,4ghz netwerk en het 5ghz netwerk.

De "super"WiFi's zijn wel voorzien van bandsteering.

 

Overigens in de laatste firmware (versie 1.00.14v2) kan je een extra SSID opzetten voor 2.4GHz en voor 5GHz apart. Als je die versie nog niet hebt dan kan je kijken of je die krijgt als je de "super"WiFi's een factory reset geeft. 


Op de Experiabox V10 zit bandsteering, maar op de superwifi punten niet. Sterker nog, ik kan geen aparte SSID toekennen aan het 2,4ghz netwerk en het 5ghz netwerk.

De "super"WiFi's zijn wel voorzien van bandsteering.

 

Overigens in de laatste firmware (versie 1.00.14v2) kan je een extra SSID opzetten voor 2.4GHz en voor 5GHz apart. Als je die versie nog niet hebt dan kan je kijken of je die krijgt als je de "super"WiFi's een factory reset geeft. 


Ik heb gister met twee medewerkers van de helpdesk gesproken en beide zeiden dat dit niet kon. Ik heb zojuist gekeken, en afgelopen week is inderdaad de firmware geüpdate en een legio aan extra opties is beschikbaar. Precies wat ik nodig heb. Bizar dat deze info via een forum komt, bij jou wel bekend is en bij de helpdesk nog niet. Heel erg bedankt voor de reactie.


Bizar dat deze info via een forum komt, bij jou wel bekend is en bij de helpdesk nog niet. Heel erg bedankt voor de reactie.

Deze firmware is ook nog maar heel nieuw. Veruit de meeste mensen hebben deze versie nog niet. U bent denk ik ook 1 van de eerste die deze heeft. KPN doet er meestal 2 tot 3 weken over om zo'n update uit te rollen. Daarna pas worden de medewerkers aan de telefoon bijgeschoold denk ik. Terwijl hier op het forum zo'n update dan al lang en breed in diverse topics besproken is.