Skip to main content

Sinds kort hebben de experiabox V12. Nu hadden we al twee experia WiFi punten, de 1 ver weg van de ‘master’ werkt goed. De 2e, dichterbij, pakt mijn apparaat niet op als de master te ver weg is. Anders gezegd, er ontstaat geen verbinding tussen dit punt en mijn mobiel of iPad. Meest rechtse groene lampje gaat niet branden. Wat is oorzaak en oplossing? Reset al uitgevoerd, ook reset van ecperiabox inclusief het loskoppelen van experia WiFi. 

De ... 12 .... is geen Experiabox. Die heet "KPN Box". Dus geen Experiabox meer.

Kunt u de 2 Experia WiFi's eens omruilen? Wat geeft dat voor effect? 

U heeft het over de 1ste die dichtbij staat. Bij wat? Bij de KPN Box? Staat die er naast? Want dat is niet nodig. De apparaten kunnen ook met de KPN Box zelf verbinden. Althans... dat zou zo moeten zijn. Werkt dat? Maken de apparaten verbinding met de KPN Box? 


Oké , de KPN box, prima! Het lijkt opgelost: de experia WiFi had niet de naam van de WiFi van de kpn box overgenomen, ik ontdekte het toen ik het 2e kastje ophaalde (om jouw suggestie uit te voeren). Daaronder zag ik soortgelijke  letters en cijfers  staan die ik ook al was tegengekomen in het WiFi overzicht in mijn instellingen. Dus wachtwoord dat ook onder het kastje staat overgenomen, en ja, verbonden! 
 

en ik snap het nu: deze experia WiFi is verbonden met een sitecomkastje dat tussen de kpn box en de aansluiting zit, vandaar geen automatische verbinding! Opgelost dus!


Beide Experia WiFi's horen dezelfde netwerknaam uit te zenden. Als het goed is doen ze dat ook. Dat gebeurt automatisch. Bij u was dat kennelijk niet in orde begrijp ik. Als het nu werkt: prima, houden zo, nietsmeer aan doen.