Skip to main content

Ik heb een probleem met de exccesspoint de aparaten switchen niet goed over als ik onder zit blijft het op de accesspoint van boven zitten 

wat kan ik hier tegen doen ? 

Wat is het merk en type van dat ding? En welke Experiabox heeft u?


Voor het Overschakelen in een mesh systeem heeft de internationale wifi standaard vastgelegd dat een apparaat beslist wanneer er geswitcht wordt van access point ( dus NIET het accesspoint)
Dat omdat een accespoint niet weet of een apparaat  op dat moment de betere verbinding kan maken met een ander accesspoint. Dat kan alleen het apparaat zien.


Dus jouw access point werkt vast goed, je moet naar je apparaat kijken. Zijn de drivers ok ?
wat ook het geval kan zijn is dat een van je access points een slecht signaal geeft, en de apparaten daarom niet willen verbinden. 
Dus dat ga je moeten uitzoeken, bijvoorbeeld met een wifi app.


Ik heb een experia box v10 en onder en boven een kpn excess point. ik heb problemen met de excesspoint van onder want de ene keer doet hij het geweldig en de andere keer niet en ik denk dat het komt omdat hij dan omschakelt met boven wat niet de bedoeling is . Als de wifi het goed doet staat er 200+ upload en download en als die slecht is is het ongeveer rond de 30 upload en download


Ik heb een experia box v10 en onder en boven een kpn excess point. 

Welk "kpn excess point"? KPN heeft meerdere modellen. SuperWiFi's? Experia WiFi's? Of de witte vierkante versterkers?


Experia wifi


Hoi @Mikeybudel . Ik heb dan het vermoeden dat jij van die zwarte vierkantje kastjes van KPN gebruikt. Klopt dat?

Die heb je dan allebei met een kabel aangesloten op je experiabox?