Skip to main content

Ik heb al meerdere jaren een Wifi versterker (Arcadyan) in gebruik ivm slechte wifi op eerste etage. Werkte al die tijd prima. Nu blijkt sinds kort dat er iets mis is met het apparaat of met de instellingen: Als ik probeer contact te maken met de versterker geeft hij in eerste instantie aan dat er verbinding is (signaalsterkte ruim voldoende) maar binnen een minuut krijg ik de opmerking “geen internetverbinding” en schakelt de wifi weer door naar de Experia box met slecht signaal.

Ik heb hem al een keer gereset en de stroom er enige tijd van af gehaald maar helaas zonder resultaat. De lampjes branden naar behoren (blauw).

Wat kan hier aan de hand zijn?

Heeft u de versterker al een keer gereset?


Knipperend blauw of constant blauw? 


Knipperend blauw = firmware update

Constant blauw = configuratie

 

Wat voor modem heb je en wat voor wifi punten? 


@Tokoo Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet meer lukt om je wifi versterker werkend te krijgen. 

Ik zie dat @Joep1965 en @Cappuccino2 je al goed op weg proberen te helpen. 

Zou je hun vragen kunnen beantwoorden? 


Het betreft hier een witte Arcadyan Dual band concurrent (staat op de onderkant); het bovenste blauwe lampje brandt continu, het onderste lampje knippert langzaam.


Hallo @Tokoo dat is de onderstaande witte versterker van KPN:

Deze kan wel gewoon defect zijn, anders hier even kijken voor een oplossing:

Apparaathulp KPN - WiFi Versterker | KPN


Ik heb de versterker een paar keer gereset en ook de stroom er af gehaald maar hij blijft wel verbinding houden met het modem maar geeft op verbonden apparaten de melding “(misschien) geen internet verbinding” . Via de WiFi vanaf het modem is er wel gewoon internet beschikbaar dus daar ligt het probleem niet.


voor zekerheid de kabel tussen de versterker en de switch waar hij op aangesloten zit vervangen maar helaas, nog steeds geen internettoegang.


@Tokoo Het begint er steeds meer op te lijken dat de versterker toch defect is. 

Zou je nog de ethernetkabel er uit kunnen halen en hierna een reset kunnen uitvoeren. 

Mocht het daarna dan nog niet werken dan ben ik bang dat de versterker defect is. En zou je wellicht bijvoorbeeld een Experia wifi kunnen aanschaffen. 


Ik heb alle bekabeling losgemaakt en pas een uur of wat later weer aangesloten, dit werkte enkele uren vreemd genoeg, daarna viel de verbinding opnieuw weg. Nogmaals een reset uitgevoerd op dezelfde manier en tot op heden werkt de versterker weer als vanouds (nu 2 dagen). Hopelijk is het probleem nu opgelost….!