Skip to main content
Vraag

Bedraad aangesloten Superwifi 2 brandt oranje

• March 28, 2025
  • 6 reacties
  • 43 keer bekeken

Hi,

in huis heb ik 2 superwifi2 punten. Op de 1e verdieping draadloos, werkt perfect. Op de 2e verdieping bedraad met een kabel direct vanaf het modem. Dit punt brandt oranje. De kpn helpdesk gebeld en die zegt dat de kabel te lang is (ong 10-15 meter). Ik ben geen IT’er maar dit lijkt mij heel bijzonder.

de kabel heeft wel een internetverbinding als ik de kabel in mijn laptop doe..

ik heb het wifipunt meerdere malen gereset (paars) en opnieuw bedraad aangesloten op het modem tot hij groen werd. Bij het terugzetten naar de 2e verdieping wordt hij weer oranje..

iemand een gouden tip?đŸ˜…

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• March 28, 2025

Te lang is onzin. Maar hij is waarschijnlijk niet goed. Hij werkt op 100 mbit. Dat komt omdat er dan 1 adertje onderbroken is. Zit waarschijnlijk in 1 van de stekkertjes. Jouw laptop zal waarschijnlijk ook een 100 mbit verbinding hebben.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 28, 2025

Bedankt voor je reactie Marlon. Maar wat zou jij voorstellen? Een andere lange kabel halen en die uitproberen? En daarna dan omhoog proberen te krijgen met een trekveer?

• March 28, 2025

Nee, eerst proberen om er nieuwe stekkertjes aan te zetten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 28, 2025

Ah ok. Ik ga dat proberen , dankjewel!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 31, 2025

Hi ​@Chielw, goed advies van Marlon! 

Is het gelukt? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 31, 2025

Hi,

nee ben er nog niet aan begonnen, heb even een keer hulp van een maatje nodig.