Skip to main content

Goedendag,

Ik denk eraan de KPN superwifi te kopen mar heb nog wat vragen:

Reden is ook dat door de glasvezel mijn modem nu in de meterkast komt te hangen ipv woonkamer, dus verwacht minder wifi zeker in de tuin.

  • Ik heb nu de vierkante wifi versterker bedraad aangesloten, is de mesh inderdaad veel beter?
  • De wifiversterker die ik nu heb is bedraad, en er is ook een kabel uitgang welke ik gebruik om doordoer naar tv decoder, heeft de mesh die optie ook?

ps, ik heb een Experia V10 modem.

Je modem kan gewoon in de woonkamer blijven, je moet alleen zorgen voor een netwerkkabel, kwaliteit minimaal Cat5e, van de glaskast naar de modem in de huiskamer.

Bij het gebruik van welk KPN wifipunt dan ook behoort de wifi op de V10 altijd uit te staan anders werken de wifipunten niet goed en kunnen (nog) niet samenwerken met de V10.

Ook een KPN superwifipunt moet bekabeld aan de V10 gekoppeld worden i.v.m. het noodzakelijke uitstaan van de wifi op de V10. Derhalve heb je dus altijd minimaal 2 wifipunten nodig, 1 om de uitgevallen wifi op de V10 op te vangen en de 2e als  uitbreiding van de wifi. @morice 


Momenteel heb ik de wifi op mn V10 aan staan, en ook op de wifiversterker, dat gaat goed. Mn modem verplaatsen is niet erg, in de woonkamer zit hij een beetje in het zicht, en een kabel van mn meterkast naar het punt waar hij nu zit is erg lastig met een natte kruipruimte.

 


Heb jij de witte of de zwarte vierkante wifiversterker?


witte wifiversterker

 


Dat dacht ik al😉. Dat is al een oudje. Daarop moet je in principe handmatig verbinding mee maken. De v10 heeft nog een sterk wifi signaal. In principe heb je bij een redelijk standaard woning geen wifi versterker nodig. Wat wil je precies bereiken?


Een kabel naar de woonkamer is echt wel het beste hoor. Ook met SuperWiFi's...


Reageer