Skip to main content
Beantwoord

Betere wifi met een KPN Box 12, SuperWifi punten en snelste glasvezel abonnement

  • 22 July 2024
  • 4 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik zou graag wat tips willen wat betreft een betere wifi signaal in me woning. 

 

Ik heb sinds kort een abbo genomen voor de snelste glasvezel bij kpn en kreeg dus de glasvezel kabel doorgetrokken door me meterkast. Daar zit dus het aansluit kastje , Hier had ik eerst de toegestuurde Modem 12 op aangesloten en stond die dus achter een gesloten meterkast deur. Nu heb ik een langere draad besteld en heb ik de Modem in de gang net uit de meterkast weten op te hangen. Hoog aan de muur met genoeg vrijheid erom heen. Maar ik heb nu als nog boven slecht bereik, te slecht om gebruikt te maken van streamen via de chromecast bijvoorbeeld. Nou heb ik 2 super wifi punten aangesloten 1 aan kabel aan de modem verbonden en hangt dan IN de meterkast met ongeveer 2.5 meter afstand van de modem in de gang aan de muur, En een aan me achtertuin kant van me huis maar dan zonder kabel naar de modem aangesloten. Maar nog is aan het einde van me tuin en even als boven slecht bereik. Zou ik dit nog kunnen oplossen met evt meer Super wifi punten of moet ik een andere plaatsing gebruiken? En is het überhaupt nodig om 1 super wifi aan gesloten te hebben aan de modem terwijl die maar 2.5 meter er vandaan is en in een meterkast?  Ik heb beneden een betonnen vloer boven hout, weet niet of het uit maakt maarja ik heb graag op ze minst een even snelle internet als ik hiervoor had zonder glasvezel nagezien alles in me huis zowat op wifi gaat. Denk aan Hue en chromecasten en de deurbel etc etc 

Een wifipunt hang je niet in de meterkast om dezelfde reden als dat je de modem buiten de meterkast hebt hangen, dus zoek daar een betere plek voor @BrandonFK en dat mag bekabeld rustig veel verder weg dan die 2,5 meter vanaf de modem, anders zitten de signalen van beide apparaten elkaar alleen maar in de weg.

Hoever van de modem heb je het andere wifipunt draadloos opgehangen?? Als dat meer dan 5 meter is, zou ik proberen te zorgen dat je binnen de 5 meter blijft of slecht signaal te voorkomen.

Kom je op een andere plek in huis dan nog signaal te kort het 2e wifipunt verplaatsen binnen 5 meter van de modem of een 3e wifipunt er bij kopen.

Voor een optimaal signaal van de wifipunten is het het beste ze bekabeld aan te sluiten. 

Dat kan is de cascadeopstelling, dus wifipunt 1 bekabeld aan de modem, wifipunt 2 bekabeld aan wifipunt 2 en eventueel wifipunt 3 weer bekabeld aan wifipunt 2.

 


Hoi, Ik denk dat de afstand nu zo 3 meter is van de modem vandaan. Maar naast de superwifi die ik heb aangesloten aan de modem heb ik nu nog 3 superwifis om te plaatsen in me woning. Maar die 3 wil en kan ik niet verbinden met kabels aan de andere superwifi punt, Maar goed draadloos werken ze dus tot 5 meter van elkaar toch? Maar heeft het nut om er 1 van de 4 aangesloten te hebben op de modem terwijl die in de zelfde gang dan komt te hangen als het modem al hangt. Kan ik dan niet beter ze alle 4 ongekoppeld aan de modem zo goed mogelijk verspreiden door me woning heen? mvg


Welkom op de community @BrandonFK. Bij de Box 12 is het niet nodig om een SuperWifi punt met een kabel aan te sluiten. De Box 12 werkt samen met de SuperWifi punten, ze vormen samen een mesh netwerrk.

Meer over het installeren en gebruik kan je ook in onze Kennisbank lezen: 

Je kunt de SuperWifi punten inderdaad verspreiden door je woning heen, maar ze moeten daarbij nog wel draadloos contact kunnen maken met de andere punten. Het lampje op de SuperWifi geeft aan of ze op de plek die je in gedachten hebt nog een goede verbinding kunnen maken.


Hoi, Ik denk dat de afstand nu zo 3 meter is van de modem vandaan. Maar naast de superwifi die ik heb aangesloten aan de modem heb ik nu nog 3 superwifis om te plaatsen in me woning. Maar die 3 wil en kan ik niet verbinden met kabels aan de andere superwifi punt, Maar goed draadloos werken ze dus tot 5 meter van elkaar toch? Maar heeft het nut om er 1 van de 4 aangesloten te hebben op de modem terwijl die in de zelfde gang dan komt te hangen als het modem al hangt. Kan ik dan niet beter ze alle 4 ongekoppeld aan de modem zo goed mogelijk verspreiden door me woning heen? mvg

Ja beter alle 4 ongekoppeld verspreiden als ik jou hele situatie bekijk


Reageer