Ik zou graag wat tips willen wat betreft een betere wifi signaal in me woning.
Ik heb sinds kort een abbo genomen voor de snelste glasvezel bij kpn en kreeg dus de glasvezel kabel doorgetrokken door me meterkast. Daar zit dus het aansluit kastje , Hier had ik eerst de toegestuurde Modem 12 op aangesloten en stond die dus achter een gesloten meterkast deur. Nu heb ik een langere draad besteld en heb ik de Modem in de gang net uit de meterkast weten op te hangen. Hoog aan de muur met genoeg vrijheid erom heen. Maar ik heb nu als nog boven slecht bereik, te slecht om gebruikt te maken van streamen via de chromecast bijvoorbeeld. Nou heb ik 2 super wifi punten aangesloten 1 aan kabel aan de modem verbonden en hangt dan IN de meterkast met ongeveer 2.5 meter afstand van de modem in de gang aan de muur, En een aan me achtertuin kant van me huis maar dan zonder kabel naar de modem aangesloten. Maar nog is aan het einde van me tuin en even als boven slecht bereik. Zou ik dit nog kunnen oplossen met evt meer Super wifi punten of moet ik een andere plaatsing gebruiken? En is het überhaupt nodig om 1 super wifi aan gesloten te hebben aan de modem terwijl die maar 2.5 meter er vandaan is en in een meterkast? Ik heb beneden een betonnen vloer boven hout, weet niet of het uit maakt maarja ik heb graag op ze minst een even snelle internet als ik hiervoor had zonder glasvezel nagezien alles in me huis zowat op wifi gaat. Denk aan Hue en chromecasten en de deurbel etc etc