Mijn installatie thuis
Ik heb een Box 12 (met VDSL2), TP-Link 16p switch met aanvankelijk 5x (nu na alle ellende 3x) WiFi versterkers (witte schotels) van Arcadyan. Qua SONOS heb ik in huis een surround systeem(ARC (bedraad)+SUB+2xPLAY1), 2x ONE in stereo, 1x PLAY3 (bedraad), 2x PLAY1 stereo, 1x AMP (bedraad), 1x MOVE en 2 ROAMS als stereo in huis. Best een investering (>3k)!!
Mijn probleem
Draadloze speakers zijn continu niet bereikbaar door niet zichtbaar te zijn in de SONOS APP en/of draadloze speakers vallen weg. De druppel voor mij was dat ik mijn hele surround systeem niet meer werkend kreeg en de SUB + surround speakers wel meldde gekoppeld te zijn maar deden helemaal niets meer in de surround opstelling.Â
Alle SONOS problemen veroorzaakte ook dat mijn hele internet geregeld weg viel in huis, ook al gebruikte ik geen SONOS. Geregeld ging ook mijn Box 12 spontaan rebooten. Meerdere keren KPN aan de lijn gehad en monteurs thuis maar niemand kon het oplossen.
Voorlopige oplossing
Na contact met SONOS mijn hele netwerk down gebracht en alle draadloze speakers van de 220~Â gehaald. Eerst Box12 en switch weer opgebracht. Na +/-20 minuten de draadloze speakers weer aan de 220~ gehangen. De bedrade speakers gingen toen weer via sonosnet contact zoeken met de draadloze speakers. Ook de ARC kon weer de SUB en surround speakers van geluid voorzien.
Ik zag eerder al wel geregeld dat de draadloze speakers op mijn WiFi zaten en niet op sonosnet maar kon dit opgelost krijgen zonder rigoureus alles te resetten.
Ongeveer een uur later heb ik echt enkel die WiFi versterkers aangezet waar ik echt slecht bereik heb in huis en hoop maar dat de roam speakers niet opnieuw de weg kwijt raken.Â
Dat wat ik in huis kan bedraden is inmiddels bedraad.
Heel af en toe valt weer spontaan mijn internet weg (en reboot mijn Box 12) maar ik klaag niet omdat ik weet waar ik vandaan kom.
Mijn vraag
is KPN op de hoogte dat deze configuratie niet met SONOS samenwerkt? SONOS dit ook niet ondersteund! Kan ik ergens terecht om over te schakelen op een andere router (bijv. de Fritzbox) i.c.m met goed werkende WiFi versterkers?
Groet, Edwin