Skip to main content

Beste mensen,

Mijn eerste draadje op dit forum. Ik heb een Brother laserprinter DCP L2530DW. Ineens zocht de printer naar wifi, zonder aanwijsbare redenen. Ik dacht, opnieuw software installeren. Overigens gebruik ik Win 11. Draadloos station werd gevonden, maar toen ik het gewone wachtwoord intikte, kreeg ik geen toegang. Mijn telefoon heeft hetzelfde wachtwoord en die werkt gewoon.

Verder heb ik twee KPN experia Versterkers. Zou daar het probleem kunnen zitten misschien? Ik zie jullie reacties en oplossingsvoorstellen tegemoet. Alvast bedankt. 

Jannusz

Hallo @Jannusz , kun je de printer niet bekabeld aansluiten via USB of LAN?, is veel veiliger en stabieler.

 


Ik vermoed dat die geen utp poort heeft.

@Jannusz welke router heeft u? Experiabox? Versie hoeveel? Of de KPN Box? 


Beste JanD en Nick83 ik heb wel een usb kabel. Daarmee wil ik mijn draadloze verbinding installeren. Maar dan staat mijn printer zo ongelukkig in mijn kamer.  

En mijn modem is een Experiabox v9. Overigens staat daarvan de WIFI uit. Dit is door de twee wifi versterkers overgenomen, heb ik begrepen. Maar op die versterkers inloggen lukt niet.

Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat de printer geen 5Gigaherz aankan?

Overigens worden beide wifi versterkers niet opgemerkt bij het installeren van de Brother software. Die geeft alleen mijn netwerkstation door. Het wachtwoord daarvan gebruik ik ook voor mijn smartphone en dat werkt gewoon (kan twee snelheden (2,4 en 5) aan).

 

En toen had ik de tv (Philips) aan en zag ik dat er een melding verscheen dat er een poging was gedaan voor toegang tot een draadloos netwerk. Ja, wie verwacht toch dat er een melding op z'n tv komt???

Dan kon je kiezen voor WPS. Misschien is dat de WPS van de WIFI versterker???

Kortom, wel complex met twee Wifi versterkers….

 

Misschien aardig om later nog eens te proberen. Printer via USB kabel lukt prima. 

Groeten, Janussz


 

En mijn modem is een Experiabox v9. Overigens staat daarvan de WIFI uit. Dit is door de twee wifi versterkers overgenomen, heb ik begrepen.

Dat klopt.

 

Overigens worden beide wifi versterkers niet opgemerkt bij het installeren van de Brother software. Die geeft alleen mijn netwerkstation door. Het wachtwoord daarvan gebruik ik ook voor mijn smartphone en dat werkt gewoon (kan twee snelheden (2,4 en 5) aan).

Wat bedoelt u met "netwerkstation"?


Beste Nick83,

Ik bedoel eigenlijk netwerk met netwerkstation, wellicht wat verwarrend. Dus bij het installeren van mijn printer (draadloos) wordt alleen mijn netwerk naam gevonden en niet de naam van mijn Wifi versterkers. 't Is was ingewikkeld, zeker toen ik merkte dat er op mijn t.v. een bericht stond dat er een poging werd gedaan in te loggen op mijn netwerk. En ik denk dat dit bericht van mijn Wifi Versterker kwam. Er was ook een mogelijkheid om dat via wps te doen. 

Ik vond het te onduidelijk waardoor ik nu mijn printer bekabeld heb aangesloten en het ‘gedoe’ met draadloze aansluiting heb omzeild. Maar overigens wel interessant om te weten hoe het eigenlijk zit.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben Nick83.

 


Hoi @Jannusz. Is het gelukt om jouw printer weer te verbinden met internet? Met andere woorden: kan je weer printen?

Het klopt dat je alleen het netwerk ziet. De wifi versterkers nemen het netwerk van jouw modem (de Experia Box V9) over. Ze nemen daarbij de instellingen van het modem ook over. Dus de netwerknaam die jij op het modem had ingesteld, blijf je zien.

Het zou inderdaad wel kunnen dat jouw printer moeite heeft met 5 GHz. Je kunt daarvoor een apart 2.4 GHz netwerk aanmaken via Extra Wifi. Als je op deze link klikt, kom je bij de instructies voor het instellen van Extra Wifi.

Maar als je het bij de internetkabel wilt laten, kan dat ook.


Dus bij het installeren van mijn printer (draadloos) wordt alleen mijn netwerk naam gevonden en niet de naam van mijn Wifi versterkers.

Dat is toch hetzelfde? Er is toch maar 1 naam? Heeft u meerdere WiFi netwerken dan?


Beste Denise en Nick83,

Bedankt voor jullie reacties. Het is goed te weten dat je blijkbaar ook een 2.4 GHz netwerk kunt aanmaken. Momenteel houd ik het bij mijn usb kabel die ik heb aangesloten. Dat printen gaat prima.

Maar ik ga zeker kijken naar de link die Denise mij stuurde.

Â