Skip to main content

Ik heb in november een Google chromecast cast voor in m'n slaapkamer aangeschaft. Werkt perfect. 

Ook eentje voor beneden besteld. Eerste 2 terug gestuurd omdat de chromecast telkens hapert bij bijvoorbeeld disney plus afspelen of Spotify. 3e bij een andere winkel gehaald. Zelfde probleem. Heeft continu een probleem met het vinden of vasthouden van de verbinding. Kijkt en luistert erg klote als het continu hapert of bij opstarten niet eens verbinding kan maken.

Haal telkens stekkertje van de chromecast eraf en weer aansluiten. Of de hele connectie verwijderen uit de Google home app en opnieuw aanmelden. Terugbrengen naar fabrieksinstellingen heeft ook geen effect.

Contact gehad met klantenservice van Google Chrome cast. Die zeggen dat er blijkbaar een update is geweest waardoor de  chromecast geen goede verbinding meer kan maken met een 5 ghz netwerk. Hun enige oplossing is voor dit moment om de chromecast aan te sluiten op een 2.4 ghz wifi verbinding.

 

Ik heb overigens zowel boven op m'n slaapkamer als beneden in de woonkamer een wifi versterker van kpn. Beiden binnen zo'n 40 cm van de chromecast.

Boven géén enkel probleem met de chromecast, alleen beneden.

Volgens een medewerker van kpn kan ik geen apart kanaal creëeren of splitten oid (voorstel van Google Chrome cast medewerker) om een 2.4 ghz wifi verbinding te hebben.

Klopt dit? Is er echt géén optie om een apart kanaal oid van 2.4 ghz te creëren waardoor ik normaal en zonder problemen gebruik kan maken van de chromecast? Ik krijg echt gooi en smijt neigingen ondertussen.

Snap gewoon niet waarom het boven wel goed gaat en beneden niet. 

Ivm mijn autisme, adhd en reuma is een stuk ontspanning echt zo belangrijk.

HELLUP!

(evt uitleg, tips graag in Jip en Janneke taal uitleggen, ben totaal niet technisch aangelegd) 

Hi @DeborahV78 , welkom op het forum.

In de slaapkamer werkt het wel, dus je zou denken…

Wel een vraagje: welk modem heb je van KPN? De v8, v9, v10, v10a of box12 ?


V10 


Zit de chromecast beneden verder van de v10 verwijderd? Hoeveel streepjes bereik geeft je phone aan via wifi? (in de buurt van de chromecast)

Hoe werkt de chromecast van de slaapkamer in de woonkamer? Dat al geprobeerd (kruistest)?


De V10 zit in de meterkast bij de voordeur. Direct hierboven is mijn slaapkamer. Qua afstand dichterbij dan die in de woonkamer maar wel met een plafond ertussen. 

Heb met m'n telefoon overal in huis perfecte wifi. 4-5 streepjes continu. 

Kruistest kortdurend (echt maar paar minuten) geprobeerd, werkte toen beneden perfect. Maar ja, soms werkt de chromecast beneden ook wel echt goed. Maar kan dus zo anders zijn.

Zou jij aanraden de chromecasts eens langer te wisselen? 


Ja, ik zou die van boven enkele dagen beneden gebruiken/proberen en v.v.

Werkt het goed hoef je ze natuurlijk niet meer terug te wisselen.

Evt. hernoemen, maar de mijne heet Huis. Een evt. 2-de zou bij mij gewoon Huis2 gaan heten. Het is hier sowieso niet erg plaatsgebonden, want indien nodig 'ruk’ ik de Chromecast uit de slaapkamertv als ik in de woonkamer iets wil casten (ik ben dan namelijk toch niet in de slaapkamer). Maar in de woonkamer staat een moderne smart-tv met 10-tallen apps, dus dat gaat doorgaans ook zonder Chromecast.


Dank je wel voor je reactie. Dan ga ik dat even een paar dagen proberen. En dan meteen maar ff goed.

Alles verwijderen en opnieuw installeren.

 

Ben benieuwd. 🤞🏻🤞🏻🤞🏻


Ha @DeborahV78 Goed om te zien dat je al uitgebreide hulp van Peter hebt gekregen. is het inmiddels gelukt? 


Nu 10 dagen aan het uitproberen en gaat al véél beter. Alleen sinds gisteren begint het weer te haperen. 🥴🥴🥴

Gelukkig wel minder dan voorheen maar is nog steeds vervelend kijken en luisteren zo. 


Als de Chromecast die het boven goed doet, maar beneden niet en v.v. dan is het toch ‘iets’ met de plek. Het wifi signaal wordt daar (dan) wat verstoord. 12 volt LED verlichting? Dimmer?


In de doos waar alles in zit (heb zo'n vakkenkast van Ikea) alleen 2 stekkerdozen, zo'n klein switch kastje om te switchen tussen verschillende hdmi ingangen en de wifi versterker van kpn. Boven op de kast de mediabox van kpn en aan de muur de tv.