Ik heb in november een Google chromecast cast voor in m'n slaapkamer aangeschaft. Werkt perfect.
Ook eentje voor beneden besteld. Eerste 2 terug gestuurd omdat de chromecast telkens hapert bij bijvoorbeeld disney plus afspelen of Spotify. 3e bij een andere winkel gehaald. Zelfde probleem. Heeft continu een probleem met het vinden of vasthouden van de verbinding. Kijkt en luistert erg klote als het continu hapert of bij opstarten niet eens verbinding kan maken.
Haal telkens stekkertje van de chromecast eraf en weer aansluiten. Of de hele connectie verwijderen uit de Google home app en opnieuw aanmelden. Terugbrengen naar fabrieksinstellingen heeft ook geen effect.
Contact gehad met klantenservice van Google Chrome cast. Die zeggen dat er blijkbaar een update is geweest waardoor de chromecast geen goede verbinding meer kan maken met een 5 ghz netwerk. Hun enige oplossing is voor dit moment om de chromecast aan te sluiten op een 2.4 ghz wifi verbinding.
Ik heb overigens zowel boven op m'n slaapkamer als beneden in de woonkamer een wifi versterker van kpn. Beiden binnen zo'n 40 cm van de chromecast.
Boven géén enkel probleem met de chromecast, alleen beneden.
Volgens een medewerker van kpn kan ik geen apart kanaal creëeren of splitten oid (voorstel van Google Chrome cast medewerker) om een 2.4 ghz wifi verbinding te hebben.
Klopt dit? Is er echt géén optie om een apart kanaal oid van 2.4 ghz te creëren waardoor ik normaal en zonder problemen gebruik kan maken van de chromecast? Ik krijg echt gooi en smijt neigingen ondertussen.
Snap gewoon niet waarom het boven wel goed gaat en beneden niet.
Ivm mijn autisme, adhd en reuma is een stuk ontspanning echt zo belangrijk.
HELLUP!
(evt uitleg, tips graag in Jip en Janneke taal uitleggen, ben totaal niet technisch aangelegd)