Ik heb sinds januari dit jaar een 1Gbit glasvezel abonnement met een Box12 (Sagemcom F5359) en 6 Superwifi punten. Heb daar eigenlijk continue storingen aan:
- Superwifi punten zijn groen, gaan na x-tijd (kan dagen zijn of soms minuten) ineens oranje branden en dan weer naar groen of soms enkel weer groen nadat de spanning er af is geweest. Ze staan eigenlijk continue te switchen tussen de 2.4Ghz en 5 Ghz. Heb alle in dit forum aangereikte tips, trucs, updates e.d. gedaan. Maar het blijft instabiel. Ik heb als test alle Superwifi punten in 1 ruimte direct naast het Wifipunt wat aan de Box 12 hangt gezet en ook dan oranje lampjes ipv groen. Ze staan dan echt naast elkaar … om gek van te worden.
- De Box12 zelf gaat regelmatig ook spontaan in een reboot. Soms meerdere keren achter elkaar en dan weer een aantal weken geen last. Dacht dat het te maken zou hebben met de aangekondigde firmware update, maar ik zit nog steeds op SGEJ10000312 en heb geen update ontvangen.
- De KPN thuis app geeft sinds vandaag ook geen sjoege meer. Geeft de melding dat hij de Experia Box niet kan vinden. Kan het Superwifi netwerk hierdoor dus niet meer bekijken / beheren. De app opnieuw installeren e.d. werkt niet. Bijzondere is wel dat alle devices wel zijn verbonden met het Superwifi netwerk. Dat werkt dus wel
- De TV ontvanger werkt niet als het Superwifi punt waarop deze is aangesloten naar oranje gaat. Dan is het tv-modem de weg kwijt en moet ook die gereset worden. Superwifi punt waar de TV op is aangesloten staat hemelsbreed 2 meter van het (basis) Superwifipunt in de meterkast.
Kortom .. een zeer instabiele omgeving om gek van te worden …..
@KPN: bellen met de klantenservice is geen optie, daar enkel iemand die wat standaard “oplossingen” opleest uit een boekje. Maar die staan hier ook op het forum beschreven. Heb daar dus niets aan. Hoe krijg ik een stabiel netwerk?
Ik mag toch aannemen dat ik met 6 Superwifi punten in een normaal rijtjes huis een meer dan goede dekking zou moeten hebben.