Skip to main content

Ik heb een v10 exp.box.

als je daar je superwifi op wilt aansluiten, moet je de eerste bedraad aansluiten en wifi op je v10 uitschakelen. 
je eerste wifi punt van 100 euro vervangt dus de wifi van je experia box. (Vanaf v10 of ouder, dus compleet weggegooid geld)

Een v10a of hoger aanvragen heeft geen zin, volgens KPN is de v10 goed genoeg.

 

dus ik koop 1 super wifi om beter bereik te krijgen maar er is dus geen enkel verschil.

de eerste moet ook bedraad aangesloten worden, dus een extra stopcontact plaatsen.

3x gebeld met klantenservice, 1e keer zou ik teruggebeld worden, niet gebeurd. 2e keer in de wacht gezet, na een half uur maar opgehangen. 3e keer een mdw die mij vertelde dat ik geen nieuwe box krijg omdat die van mij nog goed genoeg is en het onzin is om een nieuwere te nemen.

op mijn vraag of hij het normaal vind dat ik een wifi punt heb waar ik dus niets aan heb, kreeg ik als antwoord:

ja, ik weet hoe het hier werkt dus ik vind dat normaal. U had ook wifi punten moeten bestellen via de wifi manager dan had u ze voor 69 euro gehad ipv 100 euro…. En ik kreeg de tip om mijn 3 wifi punten allemaal bekabeld aan te sluiten ipv draadloos (nadat ik hem vertelde geen kabels door huis te willen en kunnen trekken…. 
top service. Jammer dat ik mijn abbo net verlengd had want voor oude klanten doen ze hier niets. 

Als je wifipunten koopt dan heb je er in principe altijd twee nodig.  Ook als je ze van een ander merk koopt. Kpn heeft een paar jaar geleden bedacht dat het handig zou zijn om het modem ook als wifipunt te gebruiken en heeft daar de software stap voor stap aangepast. De v10 komt ook nog aan de beurt maar wanneer is nog niet bekend. Overigens wordt overal vermeld dat je bij de v10 2 wifipunten moet hebben. Op iedere verdieping een bekabeld wifipunt is natuurlijk het beste. Als u dat niet doet dan bent u op de bovenste etage minimaal de helft van de snelheid kwijt. Uiteraard hoeft dat geen probleem te zijn als je geen hoge snelheid nodig hebt.


Ik heb die wifi punten besteld via de klantenservice, telefonisch.

ik heb mijn wensen doorgegeven, nog expliciet gevraagd of het volledig draadloos is omdat ik geen stopcontact “over” heb in de meterkast.

ja, was volledig draadloos werd mij verteld. Extra stopcontact niet nodig.

 

uiteraard snap ik dat bedraad altijd beter is, dat lukt alleen niet in mijn woning.

los daarvan is dat ook niet hoe het mij verkocht is en dat is makkelijk op te lossen door een v10a te regelen, ik vraag niet om een v12.

Ik heb overigens 3 wifi punten..

 

 


Besef wel dat je er qua modem echt op achteruit gaat he. Er is geen beter modem dan de v10!! Daarbij moet het eerste wifipunt ook bij de andere modems vrij dichtbij het modem staan want anders blijft er helemaal niks van de snelheid over. Wees verstandig en ga voor kwaliteit.  Als je het modem in de meterkast hebt staan hang dan de eerste net buiten de meterkast.


Dat zal allemaal zo zijn, maar ik moet kabels trekken en stroom verleggen voor mijn (Draadloos) wifi netwerk.

Ik vroeg hier nog expliciet naar toen ik het kocht maar ik hoefde geen kabels te trekken volgens de klantenservice…

dit is ook niet nodig, alleen moeten ze dan een v10a of nieuwer verstrekken maar dat doet KPN blijkbaar alleen voor nieuwe klanten, net als een jaar lang korting enz. Vaste klanten tellen blijkbaar niet mee.

maargoed, ik dwaal af van het onderwerp.

ik wil iedereen waarschuwen dat ze niet hetzelfde mee maken doordat ze goedgelovig uitgaan van een bepaalde expertise van de KPN klantenservice die dus blijkbaar ver te zoeken is