Skip to main content

Sinds kort hebben we glasvezel. Van 15 Mbit naar 74 Mbit joepie

Maar. nu nog niet overal fijne wifi….

Wij hebben een Experia V10 modem met 4 wifi versterkers (experia, van die zwarte bakjes). Onze interactieve TV op 2 TV's via DVS 1200 stekkers. Dit werkt overal naar behoren. 

Nu heb ik nog enkele ruimtes zonder kabel waar de wifi slecht is (dit komt waarschijnlijk door metalen profielen in de wanden). 

Wat ga ik doen? Kan ik een wifi versterker (experia, van die zwarte bakjes) ook in een DVS 1200 steken om ergens betere wifi te krijgen?

Kan ik een wifi versterker (experia, van die zwarte bakjes) ook in een DVS 1200 steken om ergens betere wifi te krijgen?

Dat word volgens mij afgeraden door KPN. Maar u kunt het natuurlijk proberen. Als het werkt, fijn. Als het niet werkt, dan kunt u er het beste meteen weer mee stoppen denk ik.

Wat u dan eventueel nog wel kan proberen: de energiespaarstand uitzetten op de DVS. Dat heb ik hier ook gedaan. Want anders had de laptop die er op aangesloten zit steeds even geen internet. 


Het kan en het zal werken. Maar de kans op storingen word groter. Je gaat meer van de DVS verbinding vragen. Evt haperend tv beeld of wegvallende wifi.

Kwestie van proberen.

 

De Superwifi’s zijn wat sterker, en zijn draadloos in te zetten (met de tv ontvanger er achter in). Maar met  metalen wanden gaat dat ook niet goedkomen.

 


Het kan en het zal werken. Maar de kans op storingen word groter. Je gaat meer van de DVS verbinding vragen. Evt haperend tv beeld of wegvallende wifi.

Kwestie van proberen.

 

De Superwifi’s zijn wat sterker, en zijn draadloos in te zetten (met de tv ontvanger er achter in). Maar met  metalen wanden gaat dat ook niet goedkomen.

 

We gaan het proberen