Skip to main content
Vraag

Downgrade firmware KPN Superwifi 2 naar SW2.C.23.17.01

  • 9 August 2024
  • 11 reacties
  • 131 keer bekeken

Aangezien het voor KPN blijkbaar heel moeilijk is om de firmware voor de Experiabox V2 te upgraden wil ik de firmware van mijn Superwifi V2 downgraden naar de rescue versie SW2.C.23.17.01.
Is dit mogelijk, zo ja hoe die ik dat?

PS de huidige versie van de firmware van de Superwifi werkt niet met de versie van de Experiabox

Op mijn Experiabox V12 heb ik nog de oude firmware SGEJ100060E staan. Ik heb twee KPN Superwifi punten V2 aangeschaft maar ik kan deze niet installeren omdat de huidige firmware van de Experiabox niet overweg kan met de firmware versie van de Superwifi V2 die is namelijk SW2.C.24.03.00.
Kan de firmware op mijn Experiabox een upgrade krijgen zodat ik de Superwifi V2 kan installeren?

 

Admin: Dubbele topics samengevoegd


Als uw huidige versie niet met de KPN Box samen werkt, dan werkt SW2.C.23.17.01 ook niet samen. U zou dan terug moeten naar 3.00.31 ofzo. En dat kan niet. Of KPN doet dat in ieder geval niet.


Dank je wel. Ik heb al wel telefonisch contact gehad met KPN, als het niet werkt gaan ze een monteur sturen. Imho lijkt het mij makkelijker om gewoon de firmware van het modem te upgraden


Hi @Keizer, op deze manier kan je natuurlijk niet zo veel met jouw SuperWifi punten. Goed dat je het aankaart.

Gewoonlijk is het afwachten totdat de KPN Box 12 overgezet wordt op de nieuwe software. Maar dat is nu wat lastig in verband met je SuperWifi 2. Ik ga kijken of we voor deze specifieke situatie kunnen zorgen dat jouw Box 12 de nieuwe software eerder kan krijgen. Ik stuur je nog even een privébericht.


Hier is toch helemaal geen monteur voor nodig. Gewoon die box12 voorzien van de laatste software op afstand en dan kan het samenwerken.


Zou je inderdaad denken maar blijkbaar gaat het niet zo makkelijk. 


Hoi @Keizer , heb je al contact gehad met @Alexandra van KPN via privébericht?

Jouw situatie is ongebruikelijk. Normaal krijgt eerst de KPN Box 12 een update naar de nieuwe KPN software en volgen de SW2 daarna. Bij mij kregen ze in dezelfde nacht de update, de één na de ander. Hadden de SW2’s de nieuwe software al toen je ze van KPN toegestuurd kreeg?

Ik verwacht dat Alexandra jouw situatie wil voorleggen aan het modem-team en ze heeft daarvoor meer privéinformatie van jou nodig, vandaar de PB.


Klopt @Keizer, gewoonlijk kan je niet sneller de nieuwe software krijgen, maar in zulke uitzonderlijke situaties valt er wel wat te regelen gelukkig. We zorgen dat je de nieuwe software sneller krijgt. Je hoeft zelf niets te doen, ook niet te resetten, en de monteur gaat ook niet nodig zijn. Ik reageer ook nog even op je privébericht.


Dank je wel voor de service. 


Heeft er iets plaatsgevonden ondertussen?


Ik krijg bericht van Alexandra (KPN) als de upgrade uitgevoerd gaat worden. Hopelijk gebeurt dit z.s.m.


Reageer