Skip to main content

Al jaren heb ik een duur pakket van KPN, Snelle wlan maar… … zeer slechte  langzame Wifi.

Na contact en meting werd geadviseerd om maar een aantal wifi versterkers ( soort Mesh) te kopen.

Hier zit nu mijn probleem.  Waarom moet de klant na het aangaan van een duur KPN contract zelf maar zorgen dat de WiFi goed is?  In mijn beleving moet de leverancier ( KPN ) zorgen dat ontvangst goed is.  Let wel.. ik woon in een normaal huis zonder storend beton etc.etc. 

Hoezo overal in huis sterke wifi?

Als iemand een oplossing weet zou ik dat zeer op prijs stellen. Op KPN  hoef ik niet te rekenen en ziet men het liefst dat ik aanvullend apparatuur zoals  Mesh koop. ( of anders andere provider zoeken )

 

Bert A

Waarom moet de klant na het aangaan van een duur KPN contract zelf maar zorgen dat de WiFi goed is?  In mijn beleving moet de leverancier ( KPN ) zorgen dat ontvangst goed is.  Let wel.. ik woon in een normaal huis zonder storend beton etc.etc. 

KPN levert internet tot op het modem. De verdere verbinding naar de apparaten in uw huis moet u zelf voor zorgen. Dit valt niet onder het abonnement.

Het werkt net als bij water, gas en elektriciteit. Daar is het ook volkomen normaal dat alles na de meter aan u zelf is.


Bij iedere woning is het weer zoeken om een goed WiFi te leveren, het kan verstoord worden  door van alles.

Ondervloer/Spiegels/Leidingen/Isolatiemateriaal/Tegels/Electronica.

En net wat er gezegd is WiFi is geen garantie maar KPN wil er wel graag in ondersteunen maar eventueele extra materialen ( Extra WiFi punten etc ) dienen wel aangekocht te worden eventueel vanuit KPN.

 

P.S: je geeft in je eerste regel aan super snelle WLAN wat staat voor "Wireless Local Area Network". Wat het zelfde is als WiFi "Wireless Fidelity", Dus was wat verwarrend om te lezen.


Bedankt voor de reactie(s)

Ik ben niet zo thuis in de techniek ( maar ik doe m'n best )..

Mea culpa. Ik bedoel natuurlijk direct verbonden met kabel. ( ethernet?)

Overigens: Bij montage van het gehele pakket heeft de KPN monteur voor TV op zolder geen kabels getrokken maar via stopcontact een apparaatje (  er staat DVS1200 op )  geplaatst . Boven op zolder ook een in het stopcontact.. Het wonder geschiedde…... TV zonder kabeltrekken. 

Ik vraag me af of die verbinding via het stopcontact ook te gebruiken is als n soort Wifi verbeteraar/Mesh?.   Ben op de website en bij klantenservice niets wijzer geworden.

 


In theorie kan je een WiFi versterker aansluiten op een DVS 1200. Maar in de praktijk is de verbinding heel onbetrouwbaar. Valt nogal eens weg enzo. Daarom ondersteund KPN dit niet.


Ik vraag me af of die verbinding via het stopcontact ook te gebruiken is als n soort Wifi verbeteraar/Mesh?.   Ben op de website en bij klantenservice niets wijzer geworden.

 

Moet je absoluut niet willen. De verbinding is niet stabiel genoeg voor de constante communicatie tussen een node en een master. Als je iets dergelijks toch via het stroomnet wilt dan zal je bij Devolo moeten kijken, die hebben ook van die DVS-adapters met ingebouwde wifi. Voor de prijs van één starterkit van een prima setje kan je echter 6 Superwifi-punten kopen. 

 

Ik ben sowieso geen fan van powerline-adapters behalve als er echt geen andere mogelijkheid is maar ik zou nog eerder een verbouwing voor loze leidingen aandragen. Don't get me wrong, de DVS1200 kan echt goed werken voor tv maar het is volledig afhankelijk van iets onzichtbaars als ruis op het stroomnet en wat er hier allemaal op is aangesloten, zowel bij jou als bij de buren (het is immers een gedeeld medium).

 


Bedankt voor de heldere reacties.

Ik  neem nog eens contact op met KPN over de mogelijkheden.


Maar waarom ga je zelf niet aan de slag? Ieder huis is anders. Goed wifi vraagt maatwerk!! Mensen geven duizenden euro's uit aan appartuur wat op wifi draait maar de appartuur die dat allemaal aanstuurt mag niks kosten. Iets van mentaliteit en kruidenier :wink:


Bedankt voor de heldere reacties.

Ik  neem nog eens contact op met KPN over de mogelijkheden.

Het beste is om eens de wifimanager van KPN te doorlopen, die zal eindigen met een advies en indien nodig ook Superwfi-punten tegen een aantrekkelijke prijs van 29.50 per stuk. Beter ga je ze niet vinden voor die prijs.


Bedankt.   Ga ik doen.