Skip to main content
Beantwoord

Een van de Superwifi 2 herstart regelmatig uit zichzelf

• April 12, 2025
  • 11 reacties
  • 74 keer bekeken

JaapL
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Hi,

De superwifi die beneden staat bij mij naast de v10 herstart regelmatig uit zichzelf. Die boven doet dat niet. Dit geeft irritante ontbrekingen in mijn netwerk vooral tijdens thuiswerken. Ik heb het log uitgelezen gelijk na het herstarten. Is hier uit te halen waarom die herstart?

Ik heb hem al eens gereset naar de fabrieksinstellingen maar dit hielp niet.

Ik heb het modem (v10) al eens gereset, deze is ook al vervangen vanwege een andere reden, dit verhielp het ook niet helaas.

Het herstarten gebeurd op willekeurige momenten, er is geen patroon te herkennen, het gebeurd 2 a 3 keer per dag, te herkennen aan dat het groene lampje gaat knipperen.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Kun je ze ook eens met elkaar omwisselen? En kun je de poorten ook eens omwisselen?
Gebruik je verder nog netwerkapparatuur? Zoals ​@Sleur noemt kan dit ook een conflict zijn met een ander netwerkapparaat. 

Ik weet niet hoevaak de verbinding wegvalt, zou het een optie zijn om wat apparatuur ontkoppeld te laten om te kijken of het dan beter is?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• Nieuwkomer
  • April 12, 2025

Kan ook aan de ttl liggen.  Kan zijn dat systeem een ander ip adres krijgt en daardoor zogenaamd herstart.  Zelf ook meegemaakt met thuiswerken.  Had dat om de 2 uur.  En na wat puzzelen en navraag.  Heb ik dat nu na 10 uur.  Maar dat is de beveiliging in het systeem.  

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@JaapL, welkom op onze community! Ik heb hier inhoudelijk niet gek veel verstand van maar met de nieuwe software zal wifi op je V10 aan staan en moet het eerste superwifi punt dus ook niet té dicht bij je experiabox staan!

We hebben hier ook een paar handige topics over op onze kennisbank:

JaapL
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2025

Hoi ​@JaapL, welkom op onze community! Ik heb hier inhoudelijk niet gek veel verstand van maar met de nieuwe software zal wifi op je V10 aan staan en moet het eerste superwifi punt dus ook niet té dicht bij je experiabox staan!

We hebben hier ook een paar handige topics over op onze kennisbank:

Hi, ik denk niet dat ik die nieuwe software al heb dan. Heb er geen bericht of iets van gehad en de wifi staat gewoon uit op de v10 en is ook weer vanzelf uit gegaan na een modem fabrieksinstellingen reset. Werkt de v10 nu ook naadloos samen met de superwifi2 dan? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Met de nieuwe software wel inderdaad, welk inlogscherm krijg je te zien als je in probeert te loggen op de webinterface op http://mijnmodem.kpn/?

JaapL
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 15, 2025

Met de nieuwe software wel inderdaad, welk inlogscherm krijg je te zien als je in probeert te loggen op de webinterface op http://mijnmodem.kpn/?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah dan zit je inderdaad nog op de oude en hoort wifi op je V10 uit te staan. Zodra je V10 en superwifi's de update krijgen zul je daar ook bericht over krijgen. Na die update werken zowel de superwifi 1 als superwifi 2 samen met de V10 en vormen ze samen t Mesh netwerk. Op de product updates pagina kun je over deze updates meer informatie vinden.

Waarom het mastersuperwifi punt herstart weet ik nu niet echt, zit hij direct op de experiabox of heb je er nog iets van een switch oid tussen?

JaapL
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2025

Ah dan zit je inderdaad nog op de oude en hoort wifi op je V10 uit te staan. Zodra je V10 en superwifi's de update krijgen zul je daar ook bericht over krijgen. Na die update werken zowel de superwifi 1 als superwifi 2 samen met de V10 en vormen ze samen t Mesh netwerk. Op de product updates pagina kun je over deze updates meer informatie vinden.

Waarom het mastersuperwifi punt herstart weet ik nu niet echt, zit hij direct op de experiabox of heb je er nog iets van een switch oid tussen?

Beide sw2 zitten bekabeld op de v10 op poort 3 en 4. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 17, 2025

Kun je ze ook eens met elkaar omwisselen? En kun je de poorten ook eens omwisselen?
Gebruik je verder nog netwerkapparatuur? Zoals ​@Sleur noemt kan dit ook een conflict zijn met een ander netwerkapparaat. 

Ik weet niet hoevaak de verbinding wegvalt, zou het een optie zijn om wat apparatuur ontkoppeld te laten om te kijken of het dan beter is?

JaapL
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 17, 2025

Ik heb ze van poort 3 en 4 naar 1 en 2 gezet en beide SW2 van plek verwisseld. Ik heb vooral veel slimme lampen en schakelaars op mijn netwerk naast de thermostaat, deurbel en beveiliging. Ik kan deze niet ff uitschakelen voor een dag helaas. Ik ga kijken wat bovenstaande wijzigingen teweegbrengen en of het probleem in de locatie of aan het apparaat zit.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah top, ik ben benieuwd!

JaapL
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 1, 2025

Ah top, ik ben benieuwd!

Gek genoeg heeft het poort wisselen van de sw2 op de v10 geholpen, ik heb niet meer gemerkt dat de sw2 ging herstarten.