Goedemorgen,
wij hebben 4 wifi punten hangen en tot een paar maanden geleden werkten die perfect en altijd groen.
Punt 3 viel een paar maanden geleden naar oranje en toen heb ik niet verder gekeken nog… hij schakelde een paar dagen later weer naar groen.
Toen gebeurde het weer … maar schakelde niet terug … ik probeerde toen te resetten .. maar ipv succes … werd hij rood en hij wilde niet meer terug inschakelen in ons netwerk met als gevolg dat ook punt 4 in de rij geen wifi meer uitzond ….
Ik was erachter gekomen dat dat 3e punt naar 2.4 ghz was teruggeklapt …. met veel gedoe .. uiteindelijk bekabeld gekoppeld aan de router en gereset .. had ik punt 3 weer groen en op 5 ghz en ook punt 4 schakelde weer automatisch mee in ….
Gisteren en zonder aanleiding van stroom uitval bv is dit 3e punt weer naar 2.4 ghz teruggeklapt en brand dus oranje … ik blijf er nu af want alle devices die op dit punt hangen gebruiken 2.4 ghz dus dat is geen ramp het is minder fijn voor onze eigen internet wifi en ik vraag me dus toch af hoe dit nu toch kan “ineens”. … en punt 4 verder op de lijn vanaf de router is wel groen en op 5 ghz …. want ja eerst dacht ik ook … ah nee we zitten te ver van het punt en heel eerlijk ze hangen echt allemaal VRIJ dicht bij elkaar …
groet