Skip to main content

Ik heb 3 zwarte ExperiaWifi APs. Twee van deze zijn up-to-date (versie: 1.00.41), eentje blijft steken op versie:1.00.34v2.

 

Ik heb toevallig ook problemen met dit access point, daarom merkte ik dat de versie verschilde.

 

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd?

  1. Handmatige upgrade, mislukt want: “You already have the latest version of firmware.” maar “Latest Version:” is leeg. Bij de andere APs staat “Latest Version:” op 1.00.41. Daar gaat iets mis denk ik
  2. De system logs bekeken van de desbetreffende AP. Daar zie ik meerdere keren de melding: “HTTP-Can't connect to auto upgrade server.”
  3. Op een ander forum topic zie ik een melding dat dit kan komen omdat een certificaat verlopen is en dat het alleen via het beheersysteem kan.

 

Hoe kan ik nu mijn firmware upgraden van die ene ExperiaWifi? Ik heb mijn eigen modem. Ik zou eventueel mijn v10a aan kunnen zetten, maar dat is nogal wat omgooiwerk, dus dat wil ik vermijden als het kan.

 

Alvast bedankt!

 

Ik heb het desbetreffende access point herstart.

Merci!

 

Ik zie het access point als ik naar de webinterface van mijn modem ga (samen met de 2 andere access points) en in de KPN Thuis app zie ik hem ook (dat werkt zonder de V10A niet, dus ik neem aan dat ze aan de V10A gekoppeld zijn).

Klopt, en normaliter zou aangesloten via een switch geen probleem zijn. Maar gezien de ervaringen tot nu toe zou ik aanraden om de Experia Wifi dan even, tijdelijk, rechtstreeks aan te sluiten op de V10A. Dan zitten we met een meest ideale situatie om de update erdoor te krijgen.


Ik snap het, voor deze situatie wil je onbekende variablelen uitsluiten.

 

 Goed, ik heb het access punt rechtstreeks op de V10A gezet, zonder switch er tussen. Hij is nu aan het opstarten.


Hoe moet dit later als er nieuwe KPN software naar de Experia WiFi's uitgerold word? Moeten ze dan ook rechtstreeks op het KPN modem aangesloten zijn?


Ik snap het, voor deze situatie wil je onbekende variablelen uitsluiten.

 Goed, ik heb het access punt rechtstreeks op de V10A gezet, zonder switch er tussen. Hij is nu aan het opstarten.

Het wilde nog niet, we zijn aan het kijken of en wat we nu kunnen doen, @sbare.

 

Hoe moet dit later als er nieuwe KPN software naar de Experia WiFi's uitgerold word? Moeten ze dan ook rechtstreeks op het KPN modem aangesloten zijn?

Is normaal geen probleem. Normaal krijgt een wifipunt gewoon z'n updates, ook als hij achter een eigen modem of via een switch is aangesloten. En als het dan toch onverhoopt niet lukt om de update van ons uit erop te krijgen, is altijd nog de handmatige update optie beschikbaar. Maar de EW in kwestie in dit topic zit vast op een oude firmware versie die, vanwege certificaat, niet meer zelf kan updaten. Dan is de enige manier om de update erop te krijgen dat wij hem pushen. En dat gaat hier nu wat moeizaam.


Ik vermoed (!) dat dit alleen voor nu is om even zeker te zijn dat er geen andere dingen in de weg zitten. Ik heb een eigen modem, dus sowieso al niet een standaard thuisnetwerk.

 

Als je op afstand hulp wilt bieden en alle standaard oplossingen lossen het probleem niet op, kun je het beste al die afleidingen voorkomen.

 

Ik spreek uit eigen ervaring, niet voor Erik of een andere KPN medewerker :)


Right, de collega vraagt of je nog één keer zou willen resetten. En dan graag zowel de V10A, als de Experia Wifi. Dan kunnen we daarna nog een laatste poging wagen. 


Done and done


@Erik van KPN  hebben jullie al weer geprobeerd?


@Erik van KPN  is er al wat meer bekend? Ik heb nog steeds de V10A in plaats van mijn eigen modem en ik zou graag weer terug willen gaan als het kan.

 

cc: @Alexandra van KPN 


@Erik van KPN en/of @Alexandra van KPN is er nog iemand naar aan het kijken? Ik zou graag mijn eigen modem weer terug willen zetten zodat ik weer van mijn VLANs gebruik kan maken.


Ik ga mijn eigen modem terugzetten, ik hoor graag wat we nog meer kunnen doen. @Erik van KPN  @Alexandra van KPN 


Excuses, @sbare! Ik meende dat ik al weer gereageerd had, maar blijkbaar heb ik dat alleen in mijn hoofd gedaan, en niet daadwerkelijk met mijn vingers. We hebben het inderdaad nog een keer geprobeerd, en het is niet gelukt. Dus het is prima dat je je eigen modem weer hebt aangesloten. Van ons uit is er, qua updatepogingen ook geen optie meer. Betekent dat hij op deze versie blijft steken. Zou voor nu niet moeten uitmaken qua functioneren. Als de Experia Wifi uiteindelijk overgaan op de nieuwe Software wordt het wel problematisch, want dan kan hij ook niet mee daarheen. Maar, ik verwacht dat dit ook nog wel even duurt. 


Reageer