Skip to main content

Tijdens de verbouwing van mijn woonkamer, zijn de wifi versterkers tijdelijk buiten gebruik geweest. Ik ben onder mijn huis geweest, gat in de vloer, speciaal om mijn UTP kabel door tet trekken voor mijn versterker. De kabel voorzien van een nieuwe stekker, alles 4 keer gecheckt of de kleur kabeltjes op de juiste volgorde zaten..

Nu wil ik mijn Experia Wifi (EW) aansluiten en nu geeft hij niks door. Geen wifi dus! Via de KPN app opnieuw geïnstalleerd maar niks kwam door. KPN gebeld maar die gaf me informatie wat ik na 3 keer opnieuw opstarten ook wel wist. Het gekke is dat als ik hem aansluit met een korte UTP kabel, dat hij het wel doet. Ik kreeg als antwoord dat deze zwarte EW was verlopen, dat ik geen updates meer kreeg en maar een super wifi moest kopen.. terwijl ik deze 2 EW heb gekregen van KPN 

Het is toch belachelijk dat er geen vervanger is voor de EW alleen de super wifi waar ik voor moet betalen! Heb ik nu echt voor niks onder het huis door gekropen om die kabels door te trekken??

Ik vind dit een hele slechte zaak en absoluut géén service van KPN!

Hoezo geen updates meer ? Wifipunten Update: Experia Wifi v1.00.36v2], SuperWifi 1 v1.00.16v2] & SuperWifi 2 v2.00.27v2] | KPN Community


Hallo @AndreD77 als je de tv-decoder op die kabel aansluit en die doet het dan ook niet weet je dat het aan de kabel ligt c.q. de RJ45-stekkers die er aan geknepen zijn.

 


Dus KPN is alleen top wanneer je gratis versterkers krijgt? Wat kost dat allemaal wel niet?

 

Dus ze doen het aan een korte kabel wel, maar aan jouw lange zelf gemaakte kabel niet.. maar KPN heeft het gedaan? Die kabel deugt gewoon niet.

Op welke volgorde heb je de draadjes in het plugje geknepen? Beide kanten hetzelfde? Heb je een utp tester? Kun je er een ander apparaat op testen? 

Sowieso is hij niet goed, als het op een andere kabel wel werkt.

Updates zijn het probleem niet, die krijgt ie nog steeds. Ze worden officieel niet meer verkocht of weggegeven nee.

 

 


@DennisA78 de experia wifi's zijn nog steeds te koop en nu maar voor € 14,95p.st.Kijk maar


Hallo @AndreD77 als je de tv-decoder op die kabel aansluit en die doet het dan ook niet weet je dat het aan de kabel ligt c.q. de RJ45-stekkers die er aan geknepen zijn.

 

Bedankt. Ga ik proberen 


Dus KPN is alleen top wanneer je gratis versterkers krijgt? Wat kost dat allemaal wel niet?

 

Dus ze doen het aan een korte kabel wel, maar aan jouw lange zelf gemaakte kabel niet.. maar KPN heeft het gedaan? Die kabel deugt gewoon niet.

Op welke volgorde heb je de draadjes in het plugje geknepen? Beide kanten hetzelfde? Heb je een utp tester? Kun je er een ander apparaat op testen? 

Sowieso is hij niet goed, als het op een andere kabel wel werkt.

Updates zijn het probleem niet, die krijgt ie nog steeds. Ze worden officieel niet meer verkocht of weggegeven nee.

 

 

En jij werkt bij KPN? "Wat kost dat wel allemaal niet" ??

Als ik iets gratis krijg en het functioneerd niet, mag je toch als jaren vaste klant verwachten dat ik tenminste een vervangend artikel krijg.. Voor de rest heb ik nooit klachten gehad op KPN hoor, vind het alleen jammer en had dit eerlijk gezegd niet verwacht..

Ik heb de kabel idd aan beide kanten dezelfde kleur dus wit/oranje, oranje, wit/groen, blauw, wit/blauw, groen, wit/bruin en bruin met het als de wit/oranje links is het lipje onder. Dit is toch goed zo? Ik heb helaas geen UTP tester..

 


@DennisA78 de experia wifi's zijn nog steeds te koop en nu maar voor € 14,95p.st.Kijk maar

Bedankt Joep!


Dus KPN is alleen top wanneer je gratis versterkers krijgt? Wat kost dat allemaal wel niet?

 

Dus ze doen het aan een korte kabel wel, maar aan jouw lange zelf gemaakte kabel niet.. maar KPN heeft het gedaan? Die kabel deugt gewoon niet.

Op welke volgorde heb je de draadjes in het plugje geknepen? Beide kanten hetzelfde? Heb je een utp tester? Kun je er een ander apparaat op testen? 

Sowieso is hij niet goed, als het op een andere kabel wel werkt.

Updates zijn het probleem niet, die krijgt ie nog steeds. Ze worden officieel niet meer verkocht of weggegeven nee.

 

 

En jij werkt bij KPN? "Wat kost dat wel allemaal niet" ??

Als ik iets gratis krijg en het functioneerd niet, mag je toch als jaren vaste klant verwachten dat ik tenminste een vervangend artikel krijg.. Voor de rest heb ik nooit klachten gehad op KPN hoor, vind het alleen jammer en had dit eerlijk gezegd niet verwacht..

Ik heb de kabel idd aan beide kanten dezelfde kleur dus wit/oranje, oranje, wit/groen, blauw, wit/blauw, groen, wit/bruin en bruin met het als de wit/oranje links is het lipje onder. Dit is toch goed zo? Ik heb helaas geen UTP tester..

 

 

 

En de garantieperiode dan? Doet dat niet terzake? Of heb je ze korter dan 2 jaar?

Dure apparatuur weggeven moet ergens terugverdiend worden. Dus jou gratis versterkers geven, gaat mij straks abonnementsverhoging opleveren. Daarbij is KPN niet verplicht jou van wifi te voorzien buiten die van het modem. Wifi uitbreiding is voor jezelf. KPN ondersteund daar wel in, zoals versterkers aanbieden en installeren. Maar zoals bij alles, zit daar gewoon een prijs aan. Dat is bij andere providers niet anders. Mooi dat ze ze jarenlang weggaven, maar blijkbaar kon dat niet meer uit.

 

 

@DennisA78 de experia wifi's zijn nog steeds te koop en nu maar voor € 14,95p.st.Kijk maar

 

Ja op die site wel, maar op de KPN site worden ze niet meer actief aangeboden bij nieuwe abonnementen. Monteurs hebben ze ook nauwelijks meer bij zich.  Dit is gewoon de voorraad opmaken tegen kostprijs of zelfs lager.