Skip to main content

Mijn Macbook en Macbook pro willen geen contact meer maken met mijn Experia Wifi Extender. Met de superwifi punten werkt het wel. Maar ik heb een deel van mijn huis waar de Experia extender de dekking heeft. Voorheen heeft het wel gewerkt. Wie heeft een idee?

 

Hallo @GMdH 

 

Welk modem heb je, Box 12 of Experiabox, en welke type?

Wat voor melding krijg je precies?

Heb je de WiFi Extender al een keer van de stroom gehad en weer aangesloten?

Kunnen andere apparaten nog wel contact maken?

Misschien helpt het om de verbinding te vergeten en weer opnieuw in te stellen.


Dank voor je antwoord. Ik heb een v12 modem, maar dat heeft er niet zoveel mee te maken volgens mij. Het gaat puur om de connectie met de Experia Extender. Andere apparaten kunnen wel connectie maken, alleen de mac’s niet meer. 


Hallo @GMdH 

 

De Box 12 heeft onlangs een update gehad, dat zou er dus best mee te maken kunnen hebben.

De beste optie lijkt mij dan toch om de verbinding te vergeten en weer opnieuw te verbinden op beide Apple Macs.


Dat heb ik al gedaan, maar helaas geen resultaat.


@GMdH Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je MAC apparaten niet meer verbinden met de Experia wifi. Eerder heeft het dus wel gewerkt geef je aan. 

Is er wellicht recent een nieuwe iOS update geweest? 


Hoi, nee. er is geen update geweest ik zit nog op 10.13.6 (macjes zijn wat ouder maar doen t nog goed)


Alle versterkers zenden gewoon dezelfde netwerknaam uit? De Experia WiFi's al eens gereset? Dat is heel eenvoudig, gewoon het zwarte knopje achterop enige tijd vast houden. Ze koppelen automatisch weer.


Hoi ja, alles al gecheckt inderdaad. Netwerk is hetzelfde, Wifi gereset. het is echt wat diepers in de settings, of de versterker is stuk vrees ik