Skip to main content

Hallo allemaal, ik heb sinds ongeveer 2 maanden om de 1 a 2 weken problemen met de Experia Wifi. Het probleem "lijkt” te zijn begonnen sinds firmware update v1.00.36v2.

De problemen die ik ervaar zijn vooral wazige connectieproblemen via Wifi zoals de verbinding die weg valt of devices die geen verbinding kunnen maken met 1 van de 5 experia punten. Of wat ook voor komt is een trage verbinding naar mijn NAS (films/series streamen via Kodi is dan niet mogelijk of hapert). 

Wat ik dan doe om het op te lossen is naar de webinterface gaan en daar op herstart te klikken zodat alle experia access point herstarten. Daarna gaat het weer 1 a 2 weken goed.

Hiervoor heb ik anderhalf jaar geen enkel probleem gehad.
Inmiddels heb ik de experia ook al een keer naar fabriekinstellingen terug gezet en opnieuw ingericht, maar dat mocht ook niet baten.

Iemand die dit probleem herkent, of mogelijk een idee heeft hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt!

Dag @robinwillems 5 wifipunten in huis??


Dag @robinwillems 5 wifipunten in huis??

Klopt, beneden twee (voor in het huis en buiten), boven twee (voor en achter) en op zolder 1 (midden).
Heeft altijd prima gewerkt. Maar mogelijk werkt het toch niet zo goed meer sinds de nieuwe firmware.
Het vreemde is dat het ook na de restart/reset weer een poos goed gaat.


Welk type modem heb je @robinwillems ?


Ik heb hier ook een Experia WiFi die steeds niks meer doet 😖 dan herstart ik het zooitje en dan werkt het weer.

Verbinding maken lukt dan steeds niet. Op een gegeven moment stopt je smartphone gewoon met proberen en negeert die het netwerk gewoon. Met als gevolg als je later in de buurt bent van de andere WiFi punten die het wel goed doen, dat die dan ook op 4G blijft. Handig. Dan moet je dus handmatig WiFi uit en weer aan zetten. 


Welk type modem heb je @robinwillems ?

Ik zit niet meer bij KPN, ben al een poos over naar Ziggo maar heb een Fritzbox 6660 Cable.

Overigens heeft een vriend van me hetzelfde probleem sinds een maand of twee en die heeft nog nooit bij KPN gezeten. Hij heeft een viertal Experia Wifi punten.


Ik heb hier ook een Experia WiFi die steeds niks meer doet 😖 dan herstart ik het zooitje en dan werkt het weer.

Is dat ook sinds een maand of twee/drie (sinds de nieuwe Firmware)?


Ik heb hier ook een Experia WiFi die steeds niks meer doet 😖 dan herstart ik het zooitje en dan werkt het weer.

Is dat ook sinds een maand of twee/drie (sinds de nieuwe Firmware)?

Ja. Ongeveer zoiets ja. 

En ik zit wel bij KPN. Maar ik gebruik ze achter een 2de router. Dus niet rechstreeks achter de box van KPN. 


Het lijkt wel steeds erger te worden. Moet de access points nu soms meerdere keren per week herstarten. Wat een drama.


Het lijkt wel steeds erger te worden. Moet de access points nu soms meerdere keren per week herstarten. Wat een drama.

Kunt eens ergens in de settings kijken of er zoiets als ACS interval als instelling zit en deze dan uit zetten. Alternatief om te proberen is om het 5Ghz wifi kanaal eens op handmatig te zetten op bv 36. Beide opties even per stuk paar dagen aankijken en niet alle 2 tegelijk veranderen.


Het lijkt wel steeds erger te worden. Moet de access points nu soms meerdere keren per week herstarten. Wat een drama.

Kunt eens ergens in de settings kijken of er zoiets als ACS interval als instelling zit en deze dan uit zetten. Alternatief om te proberen is om het 5Ghz wifi kanaal eens op handmatig te zetten op bv 36. Beide opties even per stuk paar dagen aankijken en niet alle 2 tegelijk veranderen.

Ik had automatic channel selection een week of drie geleden al eens uitgezet. Heeft niet geholpen.

M'n 5GHz channel heb ik nu naar 36 gezet (stond op 52). Ik kijk het weer eens aan.
Thanks!


Weet iemand of het mogelijk is om versie 1.00.34v2 terug te zetten als firmware en de automatische updates uit te zetten (eventueel met een dns block)?