Skip to main content

Zaterdag stopte ineens mijn versterkers van de wifi ze doen niks meer.

Heb heel de riedel van KPN doorlopen met het opnieuw opstarten maar nog steeds niks.

Vrijdag nog niks mis met de versterkers.

Het gaat om de experia wifi versterkers

Welk merk en type modem gebruik je van KPN @Robert St 

Het je de Experoa Wifi's al eens een fabrieks-reset gegeven en weer geïnstalleerd als nieuw uit de doos?

 


ik heb een reset gedaan achter op de versterker, zoals KPN aangaf op de site.

 

 


Kunt u ook nog antwoord geven op de eerste vraag van @N.N.?


 

Modem is de Experia box V10


 

Modem is de Experia box V10

Dan mogen alléén de Experia wifi punten werken en behoort de wifi op de V10 uit te staan @Robert St 

Als zowel de modems als de wifipunten van KPN dit jaar allemaal de benodigde updates hebben gehad, mag de wifi op de V10 wel weer aan staan, omdat e.e.a. dan met elkaar kan samenwerken, de zogenaamde mesh-functie.

Heb je inderdaad de reset-knop zolang ingedrukt op de wifipunten totdat 1 of meer lampjes uit gingen en/of gingen knipperen en toen meteen weer losgelaten ?

 


Heb ik  gedaan, heeft niks uitgemaakt, nog steeds werkt het niet.

Heeft het 4 jaar gewoon gedaan en nu stopt ie er mee, 

Ik verwacht dat ie kapot is.


Ik vermoed dat de WiFi punten een ander netwerk uitzenden. Dat ze tegelijk kapot gegaan zijn lijkt me sterk.

Heeft u ooit wel eens ingelogd op de Experia WiFi's? Via dit inlogscherm? 

Heeft u een bekabeld aangesloten pc of laptop? Met Windows? 


nee nog niet gedaan, en ik zit op de wifi met de laptop


 Als ik 192.168.2.94 invoer rijg ik te zien

 

 


Als je inlogt in de V10 kun je het juiste IP nummer van de Experia wifi punten zien en daarmee inloggen @Robert St 


Ja nu heb ik hetzelfde scherm


Ja nu heb ik hetzelfde scherm

Het inlogvenster dus? U kun inloggen met het Web Password wat op het voetje staat.

Er staat op elke versterker een ander Web Password. Probeer ze allemaal. 


En ik ben ingelogd


En ik ben ingelogd

Dan kun u de WiFi instellingen vinden in het menu.

Controleer eens of de ingestelde naam overeen komt met uw netwerk. Ook het wachtwoord kunt u hier zichtbaar maken.


Dit klopt allemaal staat correct vermeld naam en wachtwoord


Alleen bij jou zie ik strong staan bij de streepjes en bij mij ok met 3 streepjes


Dan heb je een sterk wachtwoord @Robert St 


Dit klopt allemaal staat correct vermeld naam en wachtwoord

Dan zou WiFi het gewoon moeten doen. Is het WiFi netwerk compleet onvindbaar?


Wifi netwerk is wel vindbaar via de wifi versterker, maar kan hij niet verbinden.

Op mijn telefoon geeft aan hij aan verbinden met wifi niet mogelijk.

Via de modem in huis heb ik geen problemen met de wifi.

 


‘vergeet’ op je telefoon de verbinding eens, herstart je telefoon en bouw de verbinding opnieuw op @Robert St 

Je kunt eenvoudig controleren of de Experiaversterker het doet.

Het wifi-lampje op de versterker moet blauw branden en als een apparaat verbinding maakt/heeft met de versterker moet het meest rechtse (4e) lampje branden. 

Ik heb de mijne zojuist even aangesloten en na een poosje aan te staan, pakt hij een apparaat op en gaat het rechtse lampje groen branden.


Al het bovenstaande geprobeerd zonder resultaat.

Ik heb KPN gesproken en hebben alles na gekeken, ze konden alleen 1 versterker vinden en bij de andere zagen ze geen gekke dingen dus ze verwachten dat ze zijn gesneuveld door ouderdom

 

Bedankt voor alle info ben wel wat wijzer geworden.🤗

Ik ga een nu een KPN superwifi punt kopen, dan verwacht ik dat de wifi het weer gewoon doet.🙄


Al het bovenstaande geprobeerd zonder resultaat.

Ik heb KPN gesproken en hebben alles na gekeken, ze konden alleen 1 versterker vinden en bij de andere zagen ze geen gekke dingen dus ze verwachten dat ze zijn gesneuveld door ouderdom

 

Bedankt voor alle info ben wel wat wijzer geworden.🤗

Ik ga een nu een KPN superwifi punt kopen, dan verwacht ik dat de wifi het weer gewoon doet.🙄

Je kunt om te proberen, ze ook huren @Robert St , dan loop je nooit risico, is het niks, dan zeg je de huur van die dingen weer op.

Denk er om dat ook bij de nieuwe KPN wifi-punten de wifi op de V10 uit moet blijven staan.

 

 


Reageer