Skip to main content

Ik heb de Experia box 12 en 4 Experia wifi versterkers dit werkte tot 4 dagen geleden altijd goed, maar sinds de update van mijn modem niet meer. Apparaten verbinden wel met mijn wifi, maar krijgen geen internet toegang (verbonden/beperkte internet). Na een tijd zijn ze weer goed verbonden, maar de internet verbinding val continu weg. 

 

Iemand enig idee? Als ik de helpdesk bel komen ze niet veel verder dan dat ik alles uit moet zetten en/ of alle wifi versterkers moet resetten. Maar na 5 keer wordt dit vervelend en irritant. 

 

 

Heb je de boel al een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd?


Al twee keer. 


Kunt u inloggen op http://mijnmodem.kpn? Wat ziet u dan?


Dan log ik in op de modem. 

 

Wat ik wel vreemd vind is dat mijn Chromecast nu opeens continu verbind met de Experia wifi in de meterkast, terwijl er 10 cm naast de Chromecast ook een Experia wifi verstrekker staat. 

 

Ik heb ze ook al een keer ingewisseld. Dat hielp ook niet. 


Dan log ik in op de modem. 

Kunt u daar ook de firmware versie van de Experia WiFi's allemaal bekijken? Hebben ze allemaal 1.00.34v2?


Firmware

1.00.34v2


Firmware

1.00.34v2

Allemaal?


Allemaal ja.


Blijven bekabeld aangesloten apparaten wel goed internet houden? Werkt tv goed? 


Alles wat bekabeld is werkt goed,. TV heeft geen problemen.  Chromecast, telefoons en laptops op de wifi hebben problemen. 

 

Voor de update werkte als gewoon goed. 

 

Misschien heb je er wat aan, de Experia wifi gingen af en toe ook oranje knipperen. Maar dat lijkt nu weg. 


Ik had juist een extra Experia wifi verstrekker gekocht, omdat de afstand tussen meterkast de Chromecast blijkbaar te groot was, enige idee waarom hij niet verbind met de Experia wifi versterker die er vlak naast staat? 

 

Kan ik dat sturen?


Ok. Heeft u in de betreffende apparaten al eens het WiFi netwerk vergeten en opnieuw aangemeld? Of het WiFi netwerk eens een andere naam gegeven? 

Anders: activeer "Extra WiFi" eens. Misschien is dat de oplossing.

 


Extra wifi geprobeer, ook daar krijg ik steeds een beperkte internet verbinding. 


@pmevertsen als je alleen de wifi van de Box 12 gebruikt, heb je dan wel gewoon verbinding? En wat zie je als je de KPN Thuis app gebruikt?


Ik heb juist wifi verstrekkers omdat bv mijn Chromecast anders geen goede verbinding krijgt. Nu heb ik een verstrekker naast de tv geplaatst alleen probeert hij steeds te verbinden met die in de meterkast. 

 

Die thuis app werkt haast niet meer naar de update, app opende wel maar krijg dan de melding dat hij de wifi versterkers aan het zoeken is, dit duurt nu minuten. 


@pmevertsen ik snap dat de vraag alleen het modem te gebruiken wat vreemd over kan komen zonder uitleg. Ik vroeg dat alleen om te testen. Zodat we zeker weten dat dit in ieder geval goed gaat. Als je dan de Experia Wifi voor de zekerheid een reset geeft. En daarna deze 1 voor 1 aansluit en een half uur wacht. Om te kijken of die goed aansluiten, of dat gelijk met de eerste Experia Wifi je weer problemen krijgt. De reset kan je doen door het reset knopje van de Experia Wifi 10 seconden ingedrukt te houden. 

Als dit niet helpt zou je dan je profiel in kunnen vullen zodat ik vanuit onze systemen verder kan kijken? 


Hoi Bram, 

 

Het resetten en opnieuw aansluiten heb ik al 2 keer gedaan. Dan gaat het een tijdje goed, maar na een tijdje verbind hij opeens en krijgt hij die beperkte verbinding status. Als ik dan een tijdje wacht, krijgt hij wel weer een internet connectie. Maar dit is erg vervelend, en zal zeker niet de bedoeling moeten zijn dat ik dan steeds de wifi connectie van elke apparaat moet controleren.  Ik zal dat profiel invullen. 

 

 


@pmevertsen ik zie dat het topic even stil ligt. Excuus daarvoor. Met de gegevens in je profiel heb ik van onze kant alles nagekeken. Het enige dat ik nog zou willen vragen is of de problemen ook voorkomen als er geen tv-ontvanger is aangesloten op je Experia Wifi. Laat dat nog even weten en dan kan ik het verder voor je doorzetten. 


Hoi, 

 

Wat bedoel je met geen tv ontvanger aangesloten? Mijn tv ontvanger is bekabeld. 


@pmevertsen excuus. Ik dacht te begrijpen dat je de tv-ontvanger had aangesloten via de Experia Wifi. Het enige dat me opvalt vanuit de systemen is dat het lijkt alsof de Experia Wifi versterkers af en toe verbinding verliezen. Zie je dat ook aan de lampjes daarop? Branden die altijd goed groen? Kan het verder nog zijn dat je de Experia Wifi versterkers heb aangesloten via een switch? Zo ja, is dat een switch van KPN? Ook zei je in het originele bericht dat het om meerdere apparaten gaan. Is dat nog steeds zo? Zou je voor de Chromecast dit topic daarover eens willen doornemen? 


Het lijkt inderdaad dat ze af en toe de verbinding verliezen, laptops en telefoons verliezen frequent de verbinding, de home mini hapoert met muziek. Enig idee wat dat kan veroorzaken,  van de 4 wifi verstrekkers is er eentje aangesloten via een switch maar deze staat op zolder.Maar ik zou niet weten waarom een KPN switch daar verbetering in zou moeten brengen. Je mag er wel eentje toesturen dan wil ik dat welvoor je testen. 


O ja, lampjes branden gewoon groen. 


@pmevertsen dat zou heel goed kunnen. Op het moment dat 1 van de versterkers wegvalt kan het netwerk ontregeld raken. Verder is een nieuwe switch niet direct nodig. Maar het kan wel nodig zijn instellingen te veranderen. Zou je nog 1 keer de Experia Wifi versterkers willen resetten? En dan alles aansluiten behalve de switch en de versterker die daarop zit. Om te kijken of dat de boosdoener is. 


Gereset en ik heb dus die achter de switch uitgeschakeld. @Bram_ kun je het snel testen, want ik heb die 4 versterker wel nodig. 

 

Het lijkt niet echt geholpen te hebben. Wifi happert nog steeds.


@pmevertsen ik doe mijn best om je zo snel mogelijk te helpen. Maar snelheid is niet altijd de beste manier. Zo is het bijvoorbeeld nodig om na het aansluiten van een Experia Wifi versterker een kwartier te wachten voor je een volgende aansluit. Dit om die zo goed mogelijk in te regelen. Kan je bevestigen dat je dit per Experia Wifi gedaaan hebt? En heb je de switch ook aangesloten gelaten na dit proces? Of alleen de Experia Wifi afgekoppeld? Zo niet wil ik je nog vragen de switch uit het netwerk te laten.

Als het niet aan die combinatie ligt is de volgende meest waarschijnlijke oorzaak een ander apparaat in het netwerk. Om dat volledig uit te sluiten kan je het best de wifi naam tijdelijk veranderen. Voeg daarna 1 voor 1 de apparaten weer toe en wacht tussendoor om te zien of je het wegvallen merkt. 

Ik wil je graag helpen alles zo snel mogelijk weer tiptop te hebben. De snelste manier om dit te doen is geduld te hebben bij het nemen van deze stappen zodat dingen in 1 keer goed nagekeken zijn.Â