Skip to main content

Ik heb de Experia box 12 en 4 Experia wifi versterkers dit werkte tot 4 dagen geleden altijd goed, maar sinds de update van mijn modem niet meer. Apparaten verbinden wel met mijn wifi, maar krijgen geen internet toegang (verbonden/beperkte internet). Na een tijd zijn ze weer goed verbonden, maar de internet verbinding val continu weg. 

 

Iemand enig idee? Als ik de helpdesk bel komen ze niet veel verder dan dat ik alles uit moet zetten en/ of alle wifi versterkers moet resetten. Maar na 5 keer wordt dit vervelend en irritant. 

 

 

@Bram_  Ik wil jullie graag helpen maar ik kan niet alle switchen uit mij netwerk halen voor langere tijd. Hier zitten meerdere apparaten op aangesloten die ik dagelijks gebruik. Ik kan deze niet een paar dagen verwijderen, misschien is het handig dat KPN een monteur langs stuurt die alles ter plekke controleert, mede omdat dit nu al een poos speelt. En wordt de tijd dat ik nu net een matige wifi zit ookvergoed door jullie? 

 

Sorry, ik weet dat jij je best doet om te helpen. Maar ik begin het een beetje zat te worden. 

 


 @pmevertsen we kunnen altijd een servicemonteur sturen. Alleen is dat dan een betaalde monteur. De reden hiervoor is dat het probleem in het netwerk ter plekke zit. De verbinding naar de woning is helemaal in orde. Het lastige is dan dat het uitsluiten van dingen tijd kan kosten. Ook moet het toch echt grondig omdat je anders dingen overslaat.

In geval van een vergoeding kijken we naar de oorzaak en verantwoordelijkheid. Wij zijn verantwoordelijk voor de verbinding naar je woning en de apparatuur van KPN. Als je modem kapot gaat dan vervangen we die. Als gekochte apparatuur binnen de garantietermijn kapot gaat precies hetzelde. Ook vergoeden we een deel van je abonnement als er buiten de woning een storing is waardoor je je diensten niet kan gebruiken. In dit geval lijkt de oorzaak in het netwerk te zitten. Daarvoor kunnen we geen vergoeding geven. Als de monteur er daar achter komt dat het toch iets in ons netwerk was dan kunnen we naar een vergoeding kijken. Als het uiteindelijk bijvoorbeeld toch een instelling in een switch was dan kunnen we daarvoor niet vergoeden. 

Ik begrijp heel goed dat je niet nog weken bezig wilt zijn met testen en proberen. Ook snap ik dat sommige apparatuur moet blijven draaien. Wat ik hier voor je kan doen is goed nakijken en uitproberen. Daarbij hou ik al zoveel mogelijk rekening met het niet onnodig lang uitzetten van apparaten. Als je een monteur in huis haalt is dat altijd de makkelijkste optie. Maar zoals bij veel gemakken is dat niet gratis. 


Wel een beetje raar en niet echt klant vriendelijk van KPN. Die wifi verstrekkers moest ik installeren van een monteur die hier eerder is geweest, omdat zonder die dingen wifi van KPN blijkbaar te slecht is. Nu vind ik het wel raar dat na een update deze opeens continu happert, jullie nu opeens de schild leggen bij mij netwerk. Ik heb een jaar lang geen problemen gehad. 

 

Kun je mij ook aangeven hoe lang mij contract nog loopt of ben ik vrij op over te stappen? 

 

Graag zou ik ook een officiële klacht willen indienen en mijn termijn bedragen terug willen ontvangen en de kosten die ik gemaakt heb met die wifi versterkkers. 


@pmevertsen de reden dat ik een wifi monteur heb aangeraden is dat je aangaf deze liever te willen. Gezien de duur van het probleem snap ik dat ook. Het was niet mijn bedoeling daarmee te laten lijken alsof dat de enige optie is. Want dat is het niet. Excuus als dat zo is overgekomen. 

Wel is het zo dat een oplossing langer duurt als we via het forum zoeken naar de oplossing. Mede door hoe het forum werkt. Als je alsnog een klacht wilt indienen dan kan dat. Dit doen we liever persoonlijk, dus via chatten of bellen. 

Als je me nog een kans wilt geven dan help ik je graag mee. Ik snap echt hoe vervelend dit probleem is en wil je er graag bij helpen. Laat het hier even weten als je er toch nog een keer samen naar wilt kijken.Â