Skip to main content

Ik heb me modem 5ghz bandwith op 160mhz gezet, maar nu lijkt de superwifipunt op de modempagina niet verbonden te zijn, terwijl de PC die aan de superwifipunt aangesloten is wel internet heeft. rest van de devices connect ook niet via wifi met de superwifipunt maar met de modem. 

de superwifipunt ondersteunt 160mhz las ik, dus wat kan het probleem zijn?

overigens heb ik ook geen idee hoe ik in de instellingen van de superwifi kom; de gekoppelde ip is 192.168.2.7, ik ga naar die ip, krijg in inlogscherm, probeer me oude adminww,nieuwe adminww, en de ww die erachter opstaat maar kom er niet in.


Om een antwoord te kunnen geven is het fijn als je even aangeeft welk modem je hebt. Bij met name de v10 is er een afwijkende situatie.

Ik heb je verhaal drie keer gelezen. Volgens mij probeer je duidelijk te maken dat al je devices alleen draadloos op de modem verbinden? Behalve je pc die bedraad is aangesloten op superwifi?
Als je een box12 of v10a modem hebt heeft superwifi geen eigen interface meer. Je configureert je mesh netwerk dan in de modem interface samen met de WiFi instellingen van de modem.

160Mhz bandbreedte zorgt voor meer interferentie en een lager zendvermogen. Als je geen 1Gb abo hebt zou ik maximaal Mhz kiezen. Dan is je abo nog steeds de beperkende factor en is je netwerk stabieler.

 

 

 


Om een antwoord te kunnen geven is het fijn als je even aangeeft welk modem je hebt. Bij met name de v10 is er een afwijkende situatie.

Ik heb je verhaal drie keer gelezen. Volgens mij probeer je duidelijk te maken dat al je devices alleen draadloos op de modem verbinden? Behalve je pc die bedraad is aangesloten op superwifi?
Als je een box12 of v10a modem hebt heeft superwifi geen eigen interface meer. Je configureert je mesh netwerk dan in de modem interface samen met de WiFi instellingen van de modem.

160Mhz bandbreedte zorgt voor meer interferentie en een lager zendvermogen. Als je geen 1Gb abo hebt zou ik maximaal Mhz kiezen. Dan is je abo nog steeds de beperkende factor en is je netwerk stabieler.

 

 

 

box12 met 1gb lijn.

had standaard settings en alles werkte gewoon goed.

wou de bandwith van 5ghz op 160hz zetten. gedaan. met wifi verbonden met modem gaf me snellere wifi speedtest. van 400/500 naar 600/700.

maar de superwifipunt bleef op 2.4ghz netwerk verbonden zijn. kreeg em maar niet op 5ghz.

Ondersteunt de superwifi punten geen 160mhz? 


Ik heb zelf een v10a en daar kan ik tot 80MHz gaan. Die beperking geldt dan ook voor superwifi. Box12 kan wel naar 160MHZ en hardware technisch geldt dat volgens mij ook voor superwifi 2. Maar je moet er wel rekening mee houden dat op 180MHz je slechts 2 kanalen hebt en er weinig kans op uitwijk is als er bijvoorbeeld verstoring is op een van de kanalen. Denk aan de DFS functionaliteit bij uitwijk voor radar. De wireless backhaul valt terug naar de 2.4GHz band als er geen 5GHz band mogelijk is voor de communicatie binnen je mesh netwerk.

Daarnaast moet je realiseren dat doordat je een extra draadloos lijntje hebt tussen superwifi en de modem, tenslotte is superwifi zelf geen gateway naar internet, je altijd verlies hebt op superwifi t.o.v. de modem.

Ik denk dat je draadloos de verwachting wat moet bijstellen. Theoretische waarden zijn in de praktijk lastig te realiseren. Je draadloze setup is dan inderdaad de beperkende factor en niet je abo. Maar heb je die snelheid draadloos wel nodig? Ik zou maximaal voor bandbreedte 80MHz kiezen en de pc bedraad aansluiten voor de maximale doorvoer, bijvoorbeeld voor downloads. Draadloos heb je dan een stabielere situatie.