Skip to main content

Ik heb een Box12 met superwifi. Sinds enige tijd krijg ik deze al niet meer zichtbaar in de Thuisapp, wat op zichzelf nog mee te leven was.

Ik heb alleen 2 superwifi 2.0 gekocht en deze wil ik koppelen. En dit gaat niet. De Thuisapp ziet ze niet en zonder thuisapp wil het ook niet.

 

Gedaan:

-modem herstart

-bestaande superwifi 1.0 gereset en daarna geprobeerd de nieuwe 2.0 toe te voegen

 

Zolang de nieuwe superwifi 2.0 aan de modem hangt brandt het lampje groen. Zodra ik de superwifi 2.0 eraf haal en wil verplaatsen brandt het paars. Met andere woorden: de superwifi 2.0 koppelt niet aan de modem.

 

Het opvallende is dat de huidige superwifi 1.0 wel na een reset gewoon weer koppelt met de modem. Al blijft deze onzichtbaar in de Thuisapp.

 

Ik heb dusdanig veel aan de modem hangen, die net enigzins stabiel draait, dat ik geen zin heb in een reset van de modem. Dat lijkt me ook niet nodig, want ik kan het wifipunt 1.0 resetten en deze wordt binnen no-time weer gezien door het modem. Maar de beide nieuwe punten worden kennelijk niet gezien (in elk geval draadloos niet).

 

De klantenservice telefonisch weet het ook niet. De vraag is hoe ik de nieuwe superwifi 2.0 kan koppelen aan de bestaande setup?

Toch gewoon het modem resetten. Er zal niks anders op zitten. 


Zit even te kijken naar wat allemaal dan verdwijnt. Gaan ook de ssid’s verdwijnen? Deze heb ik destijds van fabriekinstelling gewijzigd door de oude ssids te kopieren van de oude Experiabox. Daarmee heeft de Box12 alle instellingen overgenomen vanaf de Experiabox. Zou dat betekenen dat ik zometeen terug ga naar fabrieksinstellingen ook mbt de standaard ssid?

 

Ik zie daarnaast geen export settings optie….ook mbt port forwarding wel vervelend.


@JHKVZ mocht er straks met de SuperWifi iets nog niet op rolletjes gaan, probeer dan eerst een schone installatie van de SuperWifi punten

Het probleem dat vaak ontstaat is dat er wat informatie achterblijft in 1 van de punten. Dit los je op door de bovenstaande stappen te volgen. 


Het is gelukt dmv een reset van de modem. Heb alles nog niet terug zoals ik had staan maar dat komt later. De wifipunten heb ik daarna stuk voor stuk gereset en opnieuw gekoppeld. Heel soepel ging dat niet maar inmiddels draait het weer. Stabiliteit is nog wat wat minder dan eerst, qua signaal onderling. Maar dat komt wellicht nog. 

 

Wel erg omslachtig dat je zoveel moet resetten. En de afhankelijkheid van de Thuisapp mbt instellen en koppelen is ook vervelend. Ik mis de tools om vanuit je webinterface van de modem de superwifi bijvoorbeeld eruit te gooien. Je kan alleen reboot rename of reset doen.  De thuisapp functioneert niet stabiel genoeg om alles te beheren vind ik. 


@JHKVZ vervelend om te horen dat het met de Thuis app niet wil lukken. We proberen juist zoveel mogelijk alles vanzelf te laten lopen. 

Wel ben ik blij om te horen dat alles na de modemreset in ieder geval weer werkt. 

Ik heb aan deze kant je signaal over de Thuis app meegenomen in overleg. En ben bezig ondertussen te kijken of we hier iets mee kunnen doen.