Skip to main content

Goedemiddag allen

Ik ben de gelukkige eigenaar van twee superwifi 2 AP’s  (Access Points)

De eerste paar maanden ging dat redelijk goed maar sinds een paar weken is het 1 groot drama
Wat zijn de problemen:

  • Beide AP's blijven om de zoveel tijd herstarten
  • Na de herstart soms blauwe dan weer rode lampen (knipperend of continu)

Het is gewoon niet meer te doen om een avondje tv te kijken zonder dat alles 1 of 2 keer compleet wegvalt omdat er weer een AP herstart.

Lullige is dat mijn hele huis vol hangt met Google spul wat heel vaak opnieuw opgestart moet worden omdat deze niet automatisch weer connecten nadat het wegvalt en verlichting die half reageert binnen mijn google home app heel frusterend allemaal.

Het mooie is dat de router zelf nooit wifi problemen heeft zo lijkt het.

Alles al gereset modems en AP's (ook leuk trouwens met al je devices die op aparte WIFI netwerken zijn gezet en dus de WIFI info kwijt zijn na reset van je modem)

Weet iemand toevallig of dit door een update komt die bekend is? Of er iets aan te doen is?

 

Groet Mario

Hallo @mpzeist welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en zijn de KPN-versterkers bekabeld of draadloos verbonden met de modem?

 


Hoi @JanD 

Ik heb een box 12 modem in bruikleen en heb daar 2 AP's aan gekoppeld beide draadloos door de woning. Eerst uiteraard bedraad de config erin maar daarna draadloos in de woning gezet.

groet Mario


Hoi @mpzeist, welkom op ons forum!
Alle updates, uit het verleden en de aankomende kun je vinden bij onze product updates, ook voor de Superwifi punten
Inhoudelijk hebben we voor de superwifi punten een paar handige topics, had je deze ook al gelezen?


Het is zaak om eerst op de v12 te zien of daar inmiddels de nieuwe software op draait :

 

Indien zo dan moeten de superwifis 2 ook naar de nieuwe software toe.:

Anders ontstaat een instabiele situatie.


@BruisTablet  misschien een domme opmerking maar is dat niet een automatisch verhaal wat door KPN gedaan word? Dan kan ik deels van de herstarts daar nog op gooien 🤣 


@BruisTablet  misschien een domme opmerking maar is dat niet een automatisch verhaal wat door KPN gedaan word? Dan kan ik deels van de herstarts daar nog op gooien 🤣 

Ja klopt maar ze zijn bezig met het updaten van alleen de v12 modem en af en toe zit daar een misser bij dat er ook SW2 in het spel zijn betrokken en die gaan dan niet automatisch om. Daar zullen ze vast wel aan werken maar is op dit moment nog niet het geval vandaar dat deze een handje moeten worden geholpen.


@BruisTablet Zijn ze nog bezig dan met die update van de V12? ik heb niet naar de versie nummers gekeken maar ik heb wel zeker weten nog de oude webinterface.


Even een update en een vraag….

Zaterdagavond was het weer raak nu stopte zelfs mijn modem met fatsoenlijk een WIFI signaal sturen. Steeds disconnects (nooit eerder gehad van het modem zelf allen de AP's) TV kijken onmogelijk.
Alles herstart geen effect WIFI blijft wegvallen en niet wegvallen omdat ik geen bereik heb maar gewoon fysiek een disconnect op alle devices voor een paar seconden.

Gisteren heb ik al mijn moed verzameld en wederom alles compleet gereset dus modem en beide superwifi 2 ap's...Al was het maar zodat alles online is als ik KPN ga bellen dacht ik… 🙂 weer al mijn Google spullen opnieuw moeten configureren om gek van te worden.

Wat ik wel heb gezien is dat mijn moden een Box12 B versie is wat in een ander forum aan bod kwam.

Hier zegt een KPN expert monteur dat de B versie op veel meer plekken issues geeft bij een bepaalde update. Zet je toch aan het denken.

Ik heb even niet de verisie nummers bij de hand maar ik zit in ieder geval niet op de laatste software versies want ik heb nog de oude webinterface bijvoorbeeld….

Dat is eigenlijk mijn laatste hoop voor ik de telefoon in klim of er ergens een ingang is om mijn modem en superwifi2 punten te laten updaten in de hoop dat de problemen over zijn. Ik was na mijn overstap naar KPN een paar maanden heel gelukkig maar dat gevoel begint wel een beetje te vervagen :-)

Greetz


Even een update en een vraag….

Zaterdagavond was het weer raak nu stopte zelfs mijn modem met fatsoenlijk een WIFI signaal sturen. Steeds disconnects (nooit eerder gehad van het modem zelf allen de AP's) TV kijken onmogelijk.
Alles herstart geen effect WIFI blijft wegvallen en niet wegvallen omdat ik geen bereik heb maar gewoon fysiek een disconnect op alle devices voor een paar seconden.

Gisteren heb ik al mijn moed verzameld en wederom alles compleet gereset dus modem en beide superwifi 2 ap's...Al was het maar zodat alles online is als ik KPN ga bellen dacht ik… 🙂 weer al mijn Google spullen opnieuw moeten configureren om gek van te worden.

Wat ik wel heb gezien is dat mijn moden een Box12 B versie is wat in een ander forum aan bod kwam.

Hier zegt een KPN expert monteur dat de B versie op veel meer plekken issues geeft bij een bepaalde update. Zet je toch aan het denken.

Ik heb even niet de verisie nummers bij de hand maar ik zit in ieder geval niet op de laatste software versies want ik heb nog de oude webinterface bijvoorbeeld….

Dat is eigenlijk mijn laatste hoop voor ik de telefoon in klim of er ergens een ingang is om mijn modem en superwifi2 punten te laten updaten in de hoop dat de problemen over zijn. Ik was na mijn overstap naar KPN een paar maanden heel gelukkig maar dat gevoel begint wel een beetje te vervagen :-)

Greetz

Ik had hetzelfde, totdat KPN iets aangepast heeft, werkte bijvoorbeeld 1 week, en de punten superwifi 2 kapte erweer meer, zo erg dat ze wel het netwerk bleven uitzenden. Maar alles wat verbonden was, kon niet meer op het internet.