Skip to main content

Een deel van mijn superwifi’s is geupdate naar 1.00.16, maar een niet. Als ik die zelf probeer te updaten in de webinterface, krijg ik te zien dat mijn firmware uptodate is terwijl hij dat niet is.

Check ik de laatste firmware versie in de andere suerwifi’s, dan zie ik als huidige firmware de 1.00.16, en als laatste versie 1.00.14v2. Kan iemand mij hier de logica van uitleggen ?

 

Echt logisch lijkt het niet. Echter wat hier gebeurt is dat kpn 2 systemen heeft om de software te updaten die los van elkaar werken. Als de superwifi de 16 versie heeft terwijl deze terugmeldt dat de 14 de nieuwste is dan komt dit omdat de superwifi ge update is via systeem 1. Bij de software check gaat de superwifi dit vragen aan systeem 2 waar nog steeds de 14 versie op staat. Dit komt pas goed als systeem 2 ook met de 16 versie wordt uitgerust. 

Systeem 1 wordt gebruikt voor geplande updates. Systeem 2 voor ongeplande updates. Zie het als een soort bezemwagen voor alle superwifi,s die na geplande akties nog niet om zijn. 

Kwestie van wachten. Systemen trekken het na verloop van tijd recht.


Klinkt op zich al nodeloos complex, maar nog vreemder is het dan om een knop in de webinterface op te nemen, waarmee je de firmware zelf zou moeten kunnen updaten, terwijl dat dus helemaal niet werkt.


beste lezer,

We zijn inmiddels een maand verder. Twee van mijn superwifi’s zijn nu inmiddels geupgrade naar versie 1.00.16v2. Maar een derde draait nog op 1.00.16 en de vierde zelfs nog op 1.00.14v2.

Zelf upgraden werkt niet, want bij het checken van de laatste versie geeft het systeem voor de vierde aan dat 1.00.14v2 de laatste versie is. Voor de derde houdt het systeem vol dat 1.00.16 de laatste versie is.

Ik weet niet hoe het zou moeten werken, maar ik kan er in elk geval geen chocola meer van maken.

met vriendelijke groeten,
Martin Klein


Heeft u al eens een reset geprobeerd van  de betreffende SuperWiFi's?