Skip to main content

Hoi,

 

Ik heb sinds 1 jaar Glasvezel van 1gb met 3 super WiFi punten.

 

Maar heb vrij regelmatig dat er slechte WiFi is, vooral bij het 3e wifipunt op zolder.

 

Deze is draadloos aangesloten, vrij regelmatig is hier het lampje ook geel van ipv groen.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @Raymannn21, welkom hier.

De Wifi kan dus beter. Wat ik je wil aanraden is om het 3e wifipunt wat dichterbij te zetten. Want deze is via de wifi aangesloten? Daarna wil ik je vragen de wifi tips te doorlopen. Merk je daarna verbetering? 


Momenteel is de wifi vrij stabiel, dus denk dat ik even wacht met dingen aan te passen. 
Maar bedankt voor de tip!

Ik kan met mijn Fritz-box niet de wifimanager doorlopen toch?


Nee, je kan niet de manager door om het te optimaliseren.

Maar even nieuwsgierig, had je super wifi al en heb je toen de fritzbox aangeschaft?

Ze werken namelijk niet samen maar naast elkaar, een beetje zonde van beide, ook al zou ik het alleen bij AVM Fritz houden de in mijn ogen KPN meuk dingen horen maar op 1 plek thuis.

🤪🤪🤪


Ja heb alles tegelijk gekregen toen ik het Glasvezel abonnement had afgesloten.

Alleen later nog 1 extra wifipunt erbij gekocht voor de slaapkamer op zolder.

Die andere 2 zijn toen ook gewoon geinstalleerd door de monteur.


Hopelijk blijft het zo. :)


De laatste tijd weer wifi problemen.

Ondanks ik het begin wifipunt buiten de meterkast heb gezet en het wifipunt op de voorzolder ipv in de slaapkamer, blijft het wifi op de zolder slecht (vaak geel lampje) op het wifipunt.

Wat is het slimste om te doen?


Oranje lampje betekent dat de afstand onderling te groot is. Je geeft echter aan al wat verplaatst te hebben, toch loopt het ergens mis. Je kan er nog weer mee spelen. 

Of ga eens voor een schone installatie van de SuperWifi punten. Dan begin je vanaf nieuw. 

 

Wifi op de FRITZ!Box staat wel uit? Dat die niet stoort op de SuperWifi?


De wifi op de fritzbox staat nog aan, is zo ook geinstalleerd door de monteur toen.

Maar die moet ik dus uitzetten op de Fritzbox zeg je?


Als je die niet gebruikt zou ik die uitzetten ja. Dan loopt deze ook niet meer in de weg. Wil ik niet meteen mee zeggen dat het probleem opgelost is. Maar wel weer een signaal minder dat kan storen op het wifi netwerk van de SuperWifi's. Wifi is namelijk wel een signaal dat door de lucht gaat en kan storen over verstoord worden door ander netwerken. 


Als je die niet gebruikt zou ik die uitzetten ja. Dan loopt deze ook niet meer in de weg. Wil ik niet meteen mee zeggen dat het probleem opgelost is. Maar wel weer een signaal minder dat kan storen op het wifi netwerk van de SuperWifi's. Wifi is namelijk wel een signaal dat door de lucht gaat en kan storen over verstoord worden door ander netwerken. 

Nog steeds hetzelfde probleem, een schone installatie gedaan.

Het wifipunt van de tussenverdieping op de overloop gezet zodat er geen muren en deuren tussen de wifipunten staan en nog steeds een geel lichtje op zolder 😬


Dat is wel balen. En als je nou de SuperWifi punten eens omruilt van plek? Maakt dat nog verschil? 

Want anders moeten we even verder zoeken. Ik heb dan zo 1,2,3 niet direct een oplossing moet ik eerlijk zeggen. 


Dat is wel balen. En als je nou de SuperWifi punten eens omruilt van plek? Maakt dat nog verschil? 

Want anders moeten we even verder zoeken. Ik heb dan zo 1,2,3 niet direct een oplossing moet ik eerlijk zeggen. 

Ik heb ze ook al van plek geruild.

Nu heb ik zelfs kort bij het superwifi punt maar 2 van de 3 wifi strepen op mijn telefoon


Dat is wel balen. En als je nou de SuperWifi punten eens omruilt van plek? Maakt dat nog verschil? 

Want anders moeten we even verder zoeken. Ik heb dan zo 1,2,3 niet direct een oplossing moet ik eerlijk zeggen. 

Ik heb ze ook al van plek geruild.

Nu heb ik zelfs kort bij het superwifi punt maar 2 van de 3 wifi strepen op mijn telefoon

Zou het misschien helpen om gewoon het modem van KPN te vragen ipv de Fritzbox?

Zodat alles makkelijker te regelen is 


Het is 1 punt dat moeilijk doet toch? Ongeacht welke van de 3 SuperWifi's je daar hebt staan. Ze gedragen zich allemaal hetzelfde op die plek in huis?

Heb je de mogelijkheid deze tijdelijk eens via de kabel aan te sluiten? Zo kun je uitsluiten of het de afstand is of dat er andere storingsbronnen tussen de punten zitten. Een betonnen muur bijvoorbeeld, zeker als er ook nog leidingen doorlopen of dergelijke. Die kunnen best wel storen in het signaal. Wifi kijkt niet zo makkelijk om de hoek namelijk. 

 

Een ander modem dan de FRITZ!Box kan daarna altijd nog. 


@Raymannn21 In je openingsbericht heb je het over een 4590. Ik neem aan dat de je een 7590 bedoelt?

Eigenlijk is het een heel slechte zaak dat een monteur KPN Wifi-punten achter de FritzBox gaat plaatsen. Hij had gewoon FritzRepeaters moeten adviseren. Het is nu gewoon half-half terwijl je met alleen Fritz-apparatuur een volwaardig mesh-systeem op kunt zetten. Overigens blijft het bekabeld aansluiten altijd de beste oplossing.


@Raymannn21 In je openingsbericht heb je het over een 4590. Ik neem aan dat de je een 7590 bedoelt?

Eigenlijk is het een heel slechte zaak dat een monteur KPN Wifi-punten achter de FritzBox gaat plaatsen. Hij had gewoon FritzRepeaters moeten adviseren. Het is nu gewoon half-half terwijl je met alleen Fritz-apparatuur een volwaardig mesh-systeem op kunt zetten. Overigens blijft het bekabeld aansluiten altijd de beste oplossing.

Klopt bedoel de 7590.

Ik heb wel een losse Fritz repeater, maar heeft weinig nut voor het hele huis.

Kan ik deze eventueel koppelen aan de SuperWifi punten om het netwerk door te zetten of gaat dat niet?

Zo ja, hoe moet ik dat doen


Nee dat gaat niet (goed) werken. Je hebt een paar opties:

  1. wifi op de 7590 uit en alleen werken met strategisch opgestelde Superwifi's.
  1. Of alleen werken met AVM Fritz en extra repeaters kopen (staan er genoeg op marktplaats) om zo een mesh op te zetten. 
  1. En als derde de Fritzbox vervangen door een KPN-box i.c.m. de SuperWifi's

Het moge duidelijk zijn dat ik 2. adviseer. Ik draai al jaren een FritzBox 7590 met FritzRepeaters. 100% stabiel en geen enkel verbindingsprobleem. 


Nee dat gaat niet (goed) werken. Je hebt een paar opties:

  1. wifi op de 7590 uit en alleen werken met strategisch opgestelde Superwifi's.
  1. Of alleen werken met AVM Fritz en extra repeaters kopen (staan er genoeg op marktplaats) om zo een mesh op te zetten. 
  1. En als derde de Fritzbox vervangen door een KPN-box i.c.m. de SuperWifi's

Het moge duidelijk zijn dat ik 2. adviseer. Ik draai al jaren een FritzBox 7590 met FritzRepeaters. 100% stabiel en geen enkel verbindingsprobleem. 

Wifi van de Fritz staat ook uit, heb zelf pas een 3e Superwifi punt gekocht dus om nu weer andere repeaters te kopen is ook wat.

Is het KPN Experia-modem echt zoveel slechter als de Fritz?

Thanks voor je opties, ga er eens over nadenken.


Nee dat gaat niet (goed) werken. Je hebt een paar opties:

  1. wifi op de 7590 uit en alleen werken met strategisch opgestelde Superwifi's.
  1. Of alleen werken met AVM Fritz en extra repeaters kopen (staan er genoeg op marktplaats) om zo een mesh op te zetten. 
  1. En als derde de Fritzbox vervangen door een KPN-box i.c.m. de SuperWifi's

Het moge duidelijk zijn dat ik 2. adviseer. Ik draai al jaren een FritzBox 7590 met FritzRepeaters. 100% stabiel en geen enkel verbindingsprobleem. 

 

Is het KPN Experia-modem echt zoveel slechter als de Fritz?

 

Ik heb ervaring met beide en vind de FritzBox een verademing en wil nooit meer terug. Maar dat is heel persoonlijk. Er zijn ook klanten die tevreden zijn met een Experia-box


Toch gekozen voor het KPN modem, nu werkt alles perfect in combinatie met de SuperWifi punten.

Zelfs op zolder nu 110 mb wifi, eerst op zijn max 40mb


Dat is een mooie verbetering! Helemaal top. 

Alvast een fijn weekend gewenst.


Dat is een mooie verbetering! Helemaal top. 

Alvast een fijn weekend gewenst.

Thanks hetzelfde!


Kun je ook een vierde wifi punt neerzetten of is drie max?


Kun je ook een vierde wifi punt neerzetten of is drie max?

Hallo @Copa , dat kan, er zijn klanten die hebben er zelfs zes of meer staan.

In een groot bedrijf of ziekenhuis of anderszins hangen er soms honderden wifipunten.